CSound (oregistrerad) Postat 29 november 2005 Dela Postat 29 november 2005 Hej, Cubase SE3 verkar vara ett lyft mot tidigare Cubase versioner på PC som har haft en del problem. Den nya versionen verkar inte lida av problem med synkning o s v. Men hur pass stabilt det är under XP? Vad säger ni som använder det, funkar det bra eller ska man behöva köpa en Mac istället? Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
joachime Postat 29 november 2005 Dela Postat 29 november 2005 Vad säger ni som använder det, funkar det bra eller ska man behöva köpa en Mac istället? Jag tror inte att Cubase är stabilare på Mac. Däremot kan ju stabiliteten variera beroende på kombinationer av hårdvara och mjukvara. Och dom variationerna är ju desto större på PC-sidan. Om du gillar att köra PC och Cubase, se till att göra ditt system så stabilt som möjligt. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Emil Postat 29 november 2005 Dela Postat 29 november 2005 Köp en Mac och Logic Express 7 Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Neko Postat 29 november 2005 Dela Postat 29 november 2005 Köp en Mac och Logic Express 7 Inget vidare svar på frågan. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Majken Postat 29 november 2005 Dela Postat 29 november 2005 Jag har testat Cubase SE3 en del och kan inte minnas att jag varit med om någon krasch. Det är ju samma kärna som SL/SX så de problem som finns eller inte finns med de versionerna bör även finnas eller inte finnas i SE3. Själv tycker jag att Cubase är så stabilt som man kan önska. De gånger man råkar ut för någon krasch är det generellt sett problem med enstaka pluggar som ligger bakom. /Majken Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Lundin Postat 29 november 2005 Dela Postat 29 november 2005 Jag använder SX 3 på PC och det har aldrig kraschat pga något fel i Cubase. De få gånger det har svajjat till har mer berott på överbelastning av systemresurser och då främst beroende på hungriga VSTi'er och att man haft för många samplingar i RAM. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
namnet Postat 9 december 2005 Dela Postat 9 december 2005 Jag kör med SE 3 och är helnöjd. Stabilt och har bra funktioner till ett lågt pris. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
iHz Postat 18 december 2005 Dela Postat 18 december 2005 Jag funderar skarpt på att skaffa det. Jag har aldrig använt Cubase, men jag är van vid ACID Pro. Jag har testat några äldre versioner av programmet, men jag undrar ändå: är det hög inlärningskurva på SE3? Är det många funktioner man missar om man inte väljer SL/SX? Tacksam för svar! iHz Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Claes Holmerup Postat 18 december 2005 Dela Postat 18 december 2005 HÄR har du en lista över skillnaderna, så kan du se själv om du tror att du kommer att behöva några av de extra funktionerna i de dyrare versionerna. Det är egentligen väldigt få som verkligen behöver SX - så om SE inte skulle räcka till av någon orsak, så är jag nästan helt säker på att SL räcker. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
iHz Postat 19 december 2005 Dela Postat 19 december 2005 Okej. Tack så mycket. Men hur är det med inlärningskurvan? Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
fredrik @ mi7 Postat 19 december 2005 Dela Postat 19 december 2005 Hej, Cubase SE3 verkar vara ett lyft mot tidigare Cubase versioner på PC som har haft en del problem. Den nya versionen verkar inte lida av problem med synkning o s v. Men hur pass stabilt det är under XP? Vad säger ni som använder det, funkar det bra eller ska man behöva köpa en Mac istället? Hallå CSound Cubase SE3 funkar fin fint under både PC och Mac. Jag kör dock bara på ac själv men använder SE3 dagligen på jobbet. De problem som du nämner med otajt MIDI och dylikt beror sällan eller aldrig på Cubase utan snarare på hårdavara med taskiga drivare. Men tyvärr är det nog som så att Cubase får skulden för dessa problem i 11 fall av 10. 😄 Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Signert Postat 19 december 2005 Dela Postat 19 december 2005 Okej. Tack så mycket. Men hur är det med inlärningskurvan? Jag kör SL3 och tycker inte att det har varit svårt att komma igång med. Sen lär man sig finesserna efter hand. Förstår inte varför Cubase har rykte om sig att vara så komplicerat, men jag har förstås inte provat t.ex. Logic, Acid eller ProTools. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Thomas Postat 19 december 2005 Dela Postat 19 december 2005 Förstår inte varför Cubase har rykte om sig att vara så komplicerat, men jag har förstås inte provat t.ex. Logic, Acid eller ProTools. Själv körde jag Logic tidigare (innan det stora fruktbolaget lade vantarna på Emagic och slängde ut PC-utvecklingen...) och gillade det arbetssättet bättre än i Cubase. Svårt att sätta fingret på vad men det var smidigare tyckte jag. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
spaceman Postat 20 december 2005 Dela Postat 20 december 2005 Du kommer att sakna frysfunktionen i SE förr eller senare. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Recommended Posts
Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera
Du behöver vara medlem för att delta i communityn
Bli medlem (kostnadsfritt)
Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!
Bli medlem nu (kostnadsfritt)Logga in
Har du redan en inloggning?
Logga in nuLogga in här.