Jump to content
Annons

Her er jeg!


Norbaggen

Recommended Posts

Hallå!

Ny på forumet, tenkte bare å legge ut en liten presentasjon av meg selv. Jeg er en 27 år gammel pojke fra Norge, har spilt gitar siden 10årsalderen. Har skrevet egen musikk siden 15årsalderen, først i hardrock-sjangeren, så litt pop, før jeg nå har endt opp i poppig rock 😳 Har et band som komper meg live, de driver også som et eget coverband ved siden av det vi holder på med.

Har et lite hjemmestudio, dog med ikke altfor mye utstyr (håper å utvide dette fremover). Mine gitarer legger jeg med en Yamaha Pacifica El-gitar. Har også to akustiske gitarer, en Yamaha og en Morgan. Utover dette har jeg en ZOOM MRS1266 harddiscrecorder, endel microfoner ala Shure SM57 og Studioprojects C1. Anvender meg også av en gitarsynth, Rolands GR-20. Gjør opptak på harddiscrecorderen før jeg som regel dumper alt på PCn mot N-tracks, hvor jeg mixer låtene. Er langt i fra noen guru når det kommer til mixing, men håper å kunne lære mer på dette forumet!

LATER! 😲

Link to comment
Dela på andra sajter

Annons

Man anar en viss spänning när en norrman entrar forumet... 🙂

Jag älskar verkligen Norge och har många vänner där, men för ett tag sen hörde jag en kul anledning till spänningrna mellan Norge och Sverige...

Och anledningen är...

Svenskarna är avundssjuka på normännen för att dom har så mycket olja...

Normännen är avundsjuka på att svenskarna klarar sej utan den... 🙁

Kul med en gutt på forumet...

Redigerat av Lilleman
Link to comment
Dela på andra sajter

Tja och välkommen. Alltid trevlig med en norrman här. 😠

Link to comment
Dela på andra sajter

Man anar en viss spänning när en normann entrar forumet...  😆 

😠

He he, får håpe forventningene ikke er skyhøye, jeg er bare en glad amatør.

Fint du elsker Norge, selv har jeg veldig sans for mangt og mye som kommer fra søta bror. Jeg nevner i fleng Dan Swanö (min musikalske "mentor" og store forbilde, en av hans Nightingale-skiver er alltid å finne i en CDspiller nær meg), Kent, Opeth, Sörskogen, Jörgen Brink (som sprakk på VMstafetten i `03 og ga gullet til Norge og Alsgaard), Jan Boklöv (kunne ikke å hoppe på ski, men likevel kopieres han av alle skihoppere verden over idag), Zlatan og hælsparket mot Italia (vi nordmenn er jo så dårlige i fotball selv at vi må heie på naboen hver gang det er mesterskap), snygga brudor, billigt øl og tobak.. the list goes on!

Trivelig med alle velkomsthilsner!

LATER 😉

Redigerat av Norbaggen
Link to comment
Dela på andra sajter

Ah Norge!

Fjordar jag bara sett på vykort. Geitost jag smakat (god den äkta). Rosenborg (CL every year - almost). Fred Anton Maier (skridskoåkare). Skidor == 100k lusekofter (spårar jag en viss nationalism?).

Men framförallt många goda jazzmusiker som A. Andersen, T. Rypdal, J. Garbarek, Jon Christensen, N.P Molvær m.fl, m.fl.

Välkommen!

Link to comment
Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
×
×
  • Skapa ny...