Jump to content
Annons

Recommended Posts

Postat
Hoppsan, man blir nästan lite sugen på att flytta till SÖLVESBORG och bo i Audiorents studio! Var i Karlskrona i sommras, ganska nära i alla fall, bodde hos KORVANDERS och han bror, KORVTHOMAS. (lokalkändisar måste jag påstå!) Jävligt sköna snubbar det där! Fast musik förstod de sig inte riktigt på 😛

Nä det är en vikvägg som ska tillverkas, kul att det finns alternativ till trendplattorna 😛 Den däringa vetenskapen gör ju att man kan få försig att det bara finns en väg att gå...

Och, ja jag ska stå och skrika rakt in i den väggen, kanske stå på en matta.

//FredAsp

Jag tycker visserligen att det är snyggare med profilskum-plattorna, än med helt plana ytor (åtminstone i en studio) - men visst fungerar sådant också bra. Du vill då ha ett väldigt tätt tyg som inte släpper igenom fibrer från den glasull/stenull som du har i ramen.

Har du glasull/stenull, så absorberar du bra, men ytan kan reflektera höga frekvenser mer än man vill, beroende på vilket tyg man väljer (speciellt när du är nära och det är ett litet rum) - och då kanske man ändå vill dämpa ytan med skum... Hur man än vänder sig, så har man ändan bak... 😎

Om du behöver dämpa reflektioner på grund av ytan, så kan du möjligen testa med Biltemas skum, eftersom du ju har bra absorption i skivan med glasull/stenull...

Annons

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
  • Skapa ny...

Viktig information om kakor (cookies)

Vi har placerat några kakor på din enhet för att du bättre ska kunna använda den här sajten. Läs vår kakpolicy och om hur du kan ändra inställningar. Annars utgår vi från att du är bekväm med att fortsätta.