C_Sledge Postat 3 juli 2006 Dela Postat 3 juli 2006 Var nog en 15-16 år och började med Fasttracker 2. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
adama Postat 3 juli 2006 Dela Postat 3 juli 2006 Marcoolio Ejay Speacial Edition 😆 Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
IDF Postat 3 juli 2006 Dela Postat 3 juli 2006 Marcoolio Ejay Speacial Edition 😆 😆 Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
MrPhil (oregistrerad) Postat 3 juli 2006 Dela Postat 3 juli 2006 (redigerat) 😆 hade ju redan svarat ju.... Redigerat 3 juli 2006 av MrPhil Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
vertigo Postat 4 juli 2006 Dela Postat 4 juli 2006 (redigerat) absolut första var rebirth, andra var fasttracker. 😛 när kom rebirth? iaf. jag kom i kontakt med det på en datamässa i sthlm kanske 96 eller 97 som jag var på med min farsa. man fick testa själv och jag blev frälst direkt, kul att vrida på rattar. jag är idag fortfarande besatt av rattar, fast av en helt annan typ. Redigerat 4 juli 2006 av vertigo Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Light Head Postat 4 juli 2006 Dela Postat 4 juli 2006 Mitt första? Kommer inte ihåg vad det första hette, men efter något år så bytte jag till Steinberg PRO16 ! Någon som använt det? Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Christofer Postat 4 juli 2006 Dela Postat 4 juli 2006 Acid music och jag var väl 14 (tror jag) Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Tyros Postat 14 juli 2006 Dela Postat 14 juli 2006 Cubase SE, när jag precis hade fyllt 14 (fick Studiocase som present) Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
labero Postat 14 juli 2006 Dela Postat 14 juli 2006 Cubase sx 3.1 Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Frizzle6 Postat 14 juli 2006 Dela Postat 14 juli 2006 Drog igång med Audacity när jag var 16. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Zyan Postat 15 juli 2006 Dela Postat 15 juli 2006 Koppla in min gamla Yamahakeyboard till gaming porten och spara midin i notworthy composer. Hade bara den gamla hederliga midibaken, inga feta pluggar här inte. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Fidden Postat 15 juli 2006 Dela Postat 15 juli 2006 (redigerat) Började med något tracker-program till amiga 500. Pro-tracker? så kanske det hette. Lät bedrövligt och jag tyckte det var aptråkigt. edit: Åldern lär ha varit fjortis eller nåt Redigerat 15 juli 2006 av Fidden Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
henkebarn Postat 15 juli 2006 Dela Postat 15 juli 2006 Det första jag körde med var nog Fruity Loops som vi skaffade i replokalen när vi inte hade någon trummis men ändå ville kunna repa. Kul! Haha! Sen skaffade vi Reason, vilket jag tog med mig hem och började latja med. Nu sitter jag med Cubase SX 2 (har inte pallat lära mig 3an än, är nöjd som det är) och använder varken Reason eller FL längre. De känns tama och begränsade när man gör rockmusik. Speciellt med tanke på alla underbara pluggar som finns till Cubase. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Linkowich Postat 15 juli 2006 Dela Postat 15 juli 2006 Det var SYS503-sequencermjukvaran till Roland S-50. Måste ha varit 88-89 eller så. Sen blev det Notator på Atarin. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Danny Cort (oregistrerad) Postat 15 juli 2006 Dela Postat 15 juli 2006 Bagen. Det måste ha varit mitt första musikprogram. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Danabacken Postat 15 juli 2006 Dela Postat 15 juli 2006 Fruity loops 3.0 😆 För typ 4 år sen. 🙂 Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Vallhagen Postat 15 juli 2006 Dela Postat 15 juli 2006 Cakewalk pro audio 9. Gjorde en låt, sen gick det ett år, så gjorde jag en låt till. Sen köpte jag ny dator och Sonar. Det var väl 3 år sen det började så jag bör varit 36. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
creel (oregistrerad) Postat 15 juli 2006 Dela Postat 15 juli 2006 Hmm, det var nog Steinberg Wavelab då jag gick i mellanstadiet. Sen blev det Cool Edit. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
binary78 Postat 16 juli 2006 Dela Postat 16 juli 2006 (redigerat) Hmm...*tänkatänka* 😮 FastTracker 2.nånting - då var jag kanske 18 eller nåt. Sen gick jag över till N-track Studio. Bra nybörjarprogram, men krånglig midi-hantering. Men det funkade till mina enkla audio-inspelningar. Fattade mig inte på midi på den tiden. Måste varit runt 20-21 då. ...har nu gått över till Cubase, såklart 😆 edit: glömde nämna att jag var inne och pillade på FL Studio en gång i tiden också. Redigerat 16 juli 2006 av binary78 Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
acecream (oregistrerad) Postat 16 juli 2006 Dela Postat 16 juli 2006 Fastracker, nån gång runt 1998 skulle jag tro. var 10 bast 🙂 Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
kakelugn Postat 18 juli 2006 Dela Postat 18 juli 2006 protracker AMIGA 1200 och barsuntpipes "barsandpipes" fast på tyska koolt midi program oxo amiga Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
killen_med_skorna Postat 19 juli 2006 Dela Postat 19 juli 2006 (redigerat) Typ 13-14 med en gratisversion av hip hop e-jay 😲 Som för övrigt laggade apa när man spelade upp fler än typ 4 spår 🙂 Redigerat 19 juli 2006 av killen_med_skorna Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
MikkeÖland Postat 19 juli 2006 Dela Postat 19 juli 2006 Om jag minns rätt så var det nåt knepigt program på C-64:an. efter det var det väl ett musiksequenzer prog på en Yamaha MSX dator. sen kom atari o steinberg in i bilden innan det blev Mac o Cubase o idag Mac o Logic. Jag var 24 - 25 nånting. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
mornel Postat 19 juli 2006 Dela Postat 19 juli 2006 Om jag inte minns fel började min musikaliska karriär med Cubasis i datorn. Fast innan dess gjorde jag låtar med sequencern i MC303. Hittade ett gammalt kassettband för något år sedan med mina låtar. De sög. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
morfioro Postat 23 juli 2006 Dela Postat 23 juli 2006 Jag gled in med det härliga programmet Fasttracker. Var kanske 11-12 år. Tycker fortfarande att programmet är riktigt mysigt. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Dagon Postat 23 juli 2006 Dela Postat 23 juli 2006 Någon gratis Trackerklon på Amiga 500 i mellanstadiet. Vidare via andra gratisprogram, ett Bars and Pipes som aldrig funkade, gratisprylar till PC, Ejay minimjölksloopar, Cubasis VST 5 häromåret och numera Tracktion 2. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Hype Postat 23 juli 2006 Dela Postat 23 juli 2006 först Cubase 3 sen kom Rebirth =) Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Zofo Postat 23 juli 2006 Dela Postat 23 juli 2006 Riktigt tidig Cubase på en ruggigt gammal Mac, kan ha varit en Mac SE 😎 Funkade faktiskt klockrent! Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
hobbex2004 Postat 23 juli 2006 Dela Postat 23 juli 2006 Fastracker 2 på Amiga 500+. Kommer ihåg att jag tom lödde ihop en "sampler" och samplade egna gitarrljud.. Lät skitbra..🙂 Sen gick jag över till Cakewalk pro audio 9 efter ett längre uppehåll, som sedan slutade med Cubase SX2 och nu Cubase SX3. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
ThomasJ Postat 23 juli 2006 Dela Postat 23 juli 2006 först Cubase 3 sen kom Rebirth =) soft att du leket med cubase innan rebirh:P Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Recommended Posts
Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera
Du behöver vara medlem för att delta i communityn
Bli medlem (kostnadsfritt)
Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!
Bli medlem nu (kostnadsfritt)Logga in
Har du redan en inloggning?
Logga in nuLogga in här.