Lilleman Postat 29 november 2005 Dela Postat 29 november 2005 (redigerat) Atari 24 med någon tidig Steinberg, det kan ha varit pro... Man blir ju nostalgisk... Juno, DX7, S 50, Super-JX... MC-500 seqencer... 😳 Men det var inte bättre förr... 😄 Edit: Atari 1040 var det förresten... Redigerat 29 november 2005 av Lilleman Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
allansson Postat 29 november 2005 Dela Postat 29 november 2005 måste väl ha vart ett gammalt musikporgram till min gamla atari ST.... kommer inte ihåg vad det hette men det var iaf en del i ett spelprogrammeringskit... måste väl ha vart över 10 år sen iaf... Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Joonas Postat 29 november 2005 Dela Postat 29 november 2005 Fast Tracker (1 eller 2?), och jag var kanske 9 år... Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Lindeberg Postat 29 november 2005 Dela Postat 29 november 2005 Små program i C64 Basic som fick SID-chipet att pipa melodier. 🙂 😄 Sånt gör folk idag och tycker dom är nyskapande. 😳 Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
MusicNixon Postat 29 november 2005 Dela Postat 29 november 2005 Music X (Amiga) Samma här. 1989, och jag var 14. Saknar det lite ibland... Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
dede Postat 29 november 2005 Dela Postat 29 november 2005 Nån annan som började med qx7 (inköpt för halva priset på Thommans!) eller är jag först? 😱🙂😳 Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Björn Olsberg Postat 29 november 2005 Dela Postat 29 november 2005 Jag skrev egna bleeps på en ZX Spectrum som 12-åring, räknas det? 😱 Tänkte skriva samma sak, fast på en begagnad Laser 200 🙂 - snart på en Spectravideo 738 (MSX). Detta var mellan 85 (12 år) till 87. Dock inget seriöst. Ett favoritprogram i mitten av 90-talet var annars SAW (Software Audio Workshop) - och naturligtvis RB338 som blåste av skallen när den kom. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Jarnis Postat 29 november 2005 Dela Postat 29 november 2005 Madtracker, 1999. Om inte ljudinspelaren i windows räknas. Gjorde några schyssta mash-ups av Slayer, DM och FLA runt 1995... Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
auto mode Postat 30 november 2005 Dela Postat 30 november 2005 Rebirth .tror det var 97 och sen Fruityloops kanske var 97 också det var ver 1.0 i alla fall. jag var 25 Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
auto mode Postat 30 november 2005 Dela Postat 30 november 2005 Små program i C64 Basic som fick SID-chipet att pipa melodier. 🙂 🙂 Sånt gör folk idag och tycker dom är nyskapande. 🙁 Förresten så gjorde jag också pipande melodier på C64an Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
claypool Postat 30 november 2005 Dela Postat 30 november 2005 Inget, än så länge. 🙁 Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Lindeberg Postat 30 november 2005 Dela Postat 30 november 2005 Jag skrev egna bleeps på en ZX Spectrum som 12-åring, räknas det? 😉 Tänkte skriva samma sak, fast på en begagnad Laser 200 🙁 - snart på en Spectravideo 738 (MSX). Detta var mellan 85 (12 år) till 87. Dock inget seriöst. Härlig sida! Min kompis hade en sån här. Måste vara den fulaste hemdatorn alla kategorier? 🙁 Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Sushi Brother Postat 30 november 2005 Dela Postat 30 november 2005 (redigerat) Screamtracker 2.25, 1992, PC. Jag var då 14 år. 😉 Redigerat 30 november 2005 av Sushi Brother Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
brojd Postat 30 november 2005 Dela Postat 30 november 2005 Pro Tracker till min gamla Amiga 500 någonstans runt 90-talets början. 😉 Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
FredrikMikaelsson Postat 30 november 2005 Dela Postat 30 november 2005 Cubase VST, för typ 3 år sen, köpte en Yamaha s3 som jag kopplade till datorn, det tog mig ett år att få det att fungera 🙁 input ska va på output bla bla bla på synthen för att få vst att fungera... Jag är lika borta idag, köper nya grejer som jag inte har någon aning om hur de fungerar, sen efter några månader säger nån poolare åt mig att när du kopplar sådär så ger den absolut ingen effekt etc 🙁 Men, men, man tar den långa, hårda vägen 😉 Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Nexustwins Postat 30 november 2005 Trådstartare Dela Postat 30 november 2005 Cubase VST, för typ 3 år sen, köpte en Yamaha s3 som jag kopplade till datorn, det tog mig ett år att få det att fungera 🙁 input ska va på output bla bla bla på synthen för att få vst att fungera... Jag är lika borta idag, köper nya grejer som jag inte har någon aning om hur de fungerar, sen efter några månader säger nån poolare åt mig att när du kopplar sådär så ger den absolut ingen effekt etc 🙁 Men, men, man tar den långa, hårda vägen 😉 🙁 Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
SLC-trax Postat 30 november 2005 Dela Postat 30 november 2005 Började väl "seriöst" med Protracker på Amiga, 1989(?) då var jag 14.. Men jag hade lekt med nåt annat prog på amigan innan det som var helt pianoroll baserat, men jag minns inte vad det heter nu. Och faktiskt nåt slags musikprogram på C64 - en slags mjukvaru-trummaskin (grymt före sin tid!) med förskräckligt ljud, 4 bit samplingar?? 😕 Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Linus Postat 30 november 2005 Dela Postat 30 november 2005 Men jag hade lekt med nåt annat prog på amigan innan det som var helt pianoroll baserat, men jag minns inte vad det heter nu. Bars & Pipes var poppis bland alla pianorullepryttlare, kanske är det du tänker på? 😆 Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Neko Postat 30 november 2005 Dela Postat 30 november 2005 (redigerat) Beror väl lite på hur man ser på saken... Q basic i dos - 1994? Lät väl fördjävligt. Bara pcspeaker! 😆 Fasttracker II - 1996 ungefär. Började exprimentera då, inget återkommande. Mitt musikintresse tog fart 1999. Redigerat 30 november 2005 av Neko Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Sushi Brother Postat 30 november 2005 Dela Postat 30 november 2005 fasttracker 1, slutet av 80'talet När kom egentligen Fasttracker I, var det inte någonstans runt omkring 1993? Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Impey Postat 30 november 2005 Dela Postat 30 november 2005 16 och fasttracker Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
ierker Postat 30 november 2005 Dela Postat 30 november 2005 Fasttracker kom nog 92-93 nångång ja 😮 Trixigt att sitta med det under 80-talet, om det inte är Huss som sitter å trycker här 😆 Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Linus Postat 30 november 2005 Dela Postat 30 november 2005 fasttracker 1, slutet av 80'talet När kom egentligen Fasttracker I, var det inte någonstans runt omkring 1993? Jag tror många blandar ihop Fasttracker I och II. Många säger Fasttracker, fast de egentligen menar Fasttracker II (FT2). Om nån är tillräckligt nördintresserad, och vill leka med emulatorn DOSbox eller har kvar en gammal dator med ett SB16 i ett hörn... så här har ni FT1: ftracker.zip Fasttracker II släpptes däremot runt 1994. Sommaren 1995 kom v2.04 och det var först då jag släppte taget om Amigan 😆 Ladda hem Fasttracker II... Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Sushi Brother Postat 30 november 2005 Dela Postat 30 november 2005 Jag tror många blandar ihop Fasttracker I och II. Många säger Fasttracker, fast de egentligen menar Fasttracker II (FT2). Vem blandar ihop Fasttracker I och II? Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Björn Olsberg Postat 30 november 2005 Dela Postat 30 november 2005 Jag skrev egna bleeps på en ZX Spectrum som 12-åring, räknas det? 😛 Tänkte skriva samma sak, fast på en begagnad Laser 200 😛 - snart på en Spectravideo 738 (MSX). Detta var mellan 85 (12 år) till 87. Dock inget seriöst. Härlig sida! Min kompis hade en sån här. Måste vara den fulaste hemdatorn alla kategorier? 😎 Jösses vilken monsterburk, 32 kilobyte ram-minne. Min Laser 200 hade 2 kilobyte. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
MrPhil (oregistrerad) Postat 30 november 2005 Dela Postat 30 november 2005 började med kassettdeck. men det första programmet var fantastiska Creator/Notator för Atari, vilket jag fortfarande använder för midi o komponering (eller heter det komposition?) Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
kallemio Postat 1 december 2005 Dela Postat 1 december 2005 (redigerat) Nått som hette technomaker... I samma stil som ejay typ Va typ 11 eller 12 Redigerat 1 december 2005 av kallemio Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
D Vibe Postat 1 december 2005 Dela Postat 1 december 2005 (redigerat) Fasttracker II släpptes däremot runt 1994. Sommaren 1995 kom v2.04 och det var först då jag släppte taget om Amigan 😄Ladda hem Fasttracker II... 🙂😆 :lol: 😆 :lol: ... BLASPHAEMOS! Jag har försökt förbereda mig i 12 år om vad jag ska säga när jag träffar på någon som dig.. men jag är speechless! Lämna älskade Amigan för dos? Schees. FT2 var inte värt det ... 😆 /Daniel Edit: Ändrade från "stöter på" till "träffar på" för att undvika missförstånd 😎 Redigerat 1 december 2005 av D Vibe Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Thimmie Postat 1 december 2005 Dela Postat 1 december 2005 Inget, än så länge. 😱 Men det blir väl snart Reason? 🙂 Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
claypool Postat 2 december 2005 Dela Postat 2 december 2005 Inget, än så länge. 😆 Men det blir väl snart Reason? 🙂 Sent ska syndaren vakna. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Recommended Posts
Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera
Du behöver vara medlem för att delta i communityn
Bli medlem (kostnadsfritt)
Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!
Bli medlem nu (kostnadsfritt)Logga in
Har du redan en inloggning?
Logga in nuLogga in här.