Kenta K Postat 23 juli 2006 Dela Postat 23 juli 2006 Första var nog fastracker när jag var 12 - 13 år gammal. 😎 Det var himla roligt kommer jag ihåg. Blir sugen på å bläddra up det igen och testa lite. 🙂 sen har jag testat några program gjenom åren, blandt annat, Dance eejay och alla dess versioner. Magix music maker var ju en hit när man liten. hehe Sen har jag testat reason, cubase och Nuendo, men har tillslut fastnat för Fruity Loops. 😄 Hade jag haft en bättre dator hade jag kört hårt med Nuendo, men det får bli i framtiden. 😄 Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
atac7k (oregistrerad) Postat 23 juli 2006 Dela Postat 23 juli 2006 Började med Octamed på Amiga, ägde sönder mig totalt på den tiden. Fast hur gammal kan man varit, lär väl varit 14 tror jag. Drog faktiskt igång Octamed på Amiga Emulatorn i PCn för någon dag sedan bara för nostalgins skull, det var inte lika kul så här 15år senare kan jag säga 😆 Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Kenta K Postat 23 juli 2006 Dela Postat 23 juli 2006 Började med Octamed på Amiga, ägde sönder mig totalt på den tiden. Fast hur gammal kan man varit, lär väl varit 14 tror jag. Drog faktiskt igång Octamed på Amiga Emulatorn i PCn för någon dag sedan bara för nostalgins skull, det var inte lika kul så här 15år senare kan jag säga 😄 hehe! Men du blev ju nostalgisk iaf. 😆 Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
J.Westling Postat 23 juli 2006 Dela Postat 23 juli 2006 Hehe.... Kommer igåg att jag gjorde lite musik på min commodore 64 😄 Inte mycket dock för det var ju ett helvete... 😆 Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Shepherd Postat 23 juli 2006 Dela Postat 23 juli 2006 Ojoj...minnen minnen...eller inte? Undrar vad det hette det där nu igen som man använde på C-64'an...några uppslag? Nåväl...lite senare då: Sonix på Amigan (senare Dr.T's KCS) Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Hype Postat 23 juli 2006 Dela Postat 23 juli 2006 först Cubase 3 sen kom Rebirth =) soft att du leket med cubase innan rebirh:P vart roligare ljud i rebirth än i mitt SB AWE32 ..iaf ur technosynpunkt =) Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Get_On Postat 23 juli 2006 Dela Postat 23 juli 2006 Cubase SE 😆 Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
KillwithSkill Postat 23 juli 2006 Dela Postat 23 juli 2006 Ägde inget själv. Men jobbade med Notator med smptesyncspår från rullbandare och mutescener via midi. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Elof (oregistrerad) Postat 23 juli 2006 Dela Postat 23 juli 2006 Micrologic 1.3 och en roland JV80 synth. Då var jag 9 bast, gjorde första "skivan" med egna skitlåtar när jag var 11, lånade en cdbrännare av farfar 😆 Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
rajraj Postat 3 augusti 2006 Dela Postat 3 augusti 2006 marcoolio ejay special edition när ja va 7 Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Barris Postat 3 augusti 2006 Dela Postat 3 augusti 2006 Jag vill minnas att jag och en gammal polare (DJ Gurra 😕) "skapade" mycket i Dance eJay under typ mellanstadiet. Vi var fantastiskt skickliga! 🙂 Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Finito Postat 3 augusti 2006 Dela Postat 3 augusti 2006 LoL 😕 Jag kommer int ihåg! 🙂 Skrämmande! Påriktit! Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Xavio (oregistrerad) Postat 3 augusti 2006 Dela Postat 3 augusti 2006 Började så smått med Dance eJay 2 och Techno eJay 2 när jag gick i mellanstadiet 😕 Slutade ganska nyligen med Dance eJay6 till förmån för Reason3 🙂 Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Royalbe Postat 4 augusti 2006 Dela Postat 4 augusti 2006 Dance E-Jay när jag var riktigt liten 🙂 Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Steeler Postat 4 augusti 2006 Dela Postat 4 augusti 2006 Jag började med att göra trummor med SequBeat. Det var väl kring 2002-2003, då var jag ~20. När jag insåg hur begränsad man var och hur kasst det programmet var så började jag använda Cubase istället (brorsan tipsade). Man tyckte att midi-trummorna lät grymt bra 😛 Jag exporterade trumfilen till wav och importerade sedan det i nått annat program där jag la på gitarren. Minns inte vilket. Det roliga är att man i SequBeat kunde använda egna wav-filer, så jag kunde använda samplingar från Drumkit from Hell 😮 Bra ljud men dåligt programerat. I Cubase blev ljudet sämre men bättre programmerat. 😮 Nu kör jag EZdrummer och Cubase SE3, ganska stor skillnad. Det är ruskigt roligt att leta upp nån gammal inspelning och lyssna. Man kan inte förstå hur man tyckte att det lät bra då. 😛 Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
ceedigh (oregistrerad) Postat 8 augusti 2006 Dela Postat 8 augusti 2006 (redigerat) Jag tror att mitt första musikprogram var Aegis Sonix på Amiga 500 runt 1987 (var 12 år). Det blev dock en kortvarig bekantskap eftersom jag snart upptäckte Soundtracker/Noisetracker och slutligen Protracker som jag fastnade helt för och använde aktivt fram till 1996 när jag gick över mer och mer till MIDI och PC med Cakewalk och numera Cubase. Det är dock alltid kul med lite nostalgitrippar ibland... 😛 Redigerat 8 augusti 2006 av ceedigh Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
the_minstrel Postat 9 augusti 2006 Dela Postat 9 augusti 2006 ProTracker och OctaMED till Amiga 500! Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
expanded Postat 9 augusti 2006 Dela Postat 9 augusti 2006 FastTracker II Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Who the fuck is billy Jo? Postat 9 augusti 2006 Dela Postat 9 augusti 2006 Räknas Dance Ejay? Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Östgöten Postat 9 augusti 2006 Dela Postat 9 augusti 2006 Cubase 2.0 tror jag det var på en Mac Clssic II 1993. Då var processorn på 25Mhz, internminnet var 4mb och hårddisken var så stor som 40mb. Det har hänt en del på den fronten också... Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Who the fuck is billy Jo? Postat 9 augusti 2006 Dela Postat 9 augusti 2006 Cubase 2.0 tror jag det var på en Mac Clssic II 1993. Då var processorn på 25Mhz, internminnet var 4mb och hårddisken var så stor som 40mb. Det har hänt en del på den fronten också... hahaha fyfan 😛 den gick väl på en 40 000 också? 🙂 Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
DrivKraft Postat 10 augusti 2006 Dela Postat 10 augusti 2006 Jag var 13 år när jag började leka med FastTracker 2, i samma veva upptäckte jag Rebirth! Spelade rock på den tiden så de programmen föll i glömska. Först när jag vart 18 upptäckte jag Reason. När jag va 22 började jag med Cubase och idag är det SX3 som gäller! Peace... Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Eliasson Postat 10 augusti 2006 Dela Postat 10 augusti 2006 Session 8 på pc. Ljudkortet var ett audiomedia III om jag inte minns fel. Endast 8 kanaler, men med fantastiska redigeringsmöjligheter jämfört med min Tascam 244 som jag tidigare pillat med Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Linus Postat 21 januari 2013 Dela Postat 21 januari 2013 Den här tråden måste få nytt liv! Bumpetibump! Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Ekstasis Postat 21 januari 2013 Dela Postat 21 januari 2013 Cakewalk 6 eller 7 tror jag. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Zakyath Postat 21 januari 2013 Dela Postat 21 januari 2013 när jag var ca 12-13 började jag peta in mina första låtar i Guitar Pro 5... väldigt opraktiskt, men det dröjde ett par år innan jag skaffade externt ljudkort och började spela in i cubase sx3 istället, vilket är ett mer riktigt daw Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Ekstasis Postat 21 januari 2013 Dela Postat 21 januari 2013 aa fan..just det guitar pro 5 var nog mitt första 🙂 Så jävla trist att jag förlorade alla mina guitar pro låtar i en hdd crash 🙁 Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
JohnRick Postat 21 januari 2013 Dela Postat 21 januari 2013 Det första jag kom i kontakt med var nå't på Amiga 500 med fyra kanaler, men det som jag minns är Cakewalk Pro Audio 9. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
slejnard Postat 21 januari 2013 Dela Postat 21 januari 2013 Räknas 4-kanals kasettporta? Började iaf med det och sen digitalporta. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Studioesc Postat 21 januari 2013 Dela Postat 21 januari 2013 Fast tracker 2.. 😄 Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Recommended Posts
Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera
Du behöver vara medlem för att delta i communityn
Bli medlem (kostnadsfritt)
Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!
Bli medlem nu (kostnadsfritt)Logga in
Har du redan en inloggning?
Logga in nuLogga in här.