Teorist Postat 29 april 2004 Postat 29 april 2004 Frågan har antagligen varit på tapeten tidigare, men vilket sequencer-program där ute är det bästa valet för en amatörstudio? Vill helst ha tips på avskalade sequencers utan en massa extra funktioner som jag förmodligen aldrig kommer ha användning av. Här är program jag provat men ej kunnat få igång av olika skäl. Cubase SX Cakewalk Sonar Adobe Audition Acid Pro (extremt kraschbenäget) Logic Hade tänkt sequenca audio (klarar mig utan midi) på en 1.4 ghz 256 rams laptop.
Claes Holmerup Postat 29 april 2004 Postat 29 april 2004 ...eller rentav Cubase SE, som är ytterligare bantat och ännu billigare. I paket med bantade versioner av ett par fina VSTi heter det Studio Case. Det tillåter att man uppdaterar efter hand som man känner sig mogen för att gå vidare. 😛
Teorist Postat 29 april 2004 Trådstartare Postat 29 april 2004 (redigerat) Tack för tipsen, jag letade lite mer på nätet och hittade Samplitude 7 - föll direkt. Underbart program! Kommer att införskaffas på legalt vis så fort lönen anlänt 😛 Redigerat 29 april 2004 av Teorist
Lundin Postat 29 april 2004 Postat 29 april 2004 Wavelab har ju en liknande funktion som heter Audiomontage...chek it out. /D
Recommended Posts
Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera
Du behöver vara medlem för att delta i communityn
Bli medlem (kostnadsfritt)
Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!
Bli medlem nu (kostnadsfritt)Logga in
Har du redan en inloggning?
Logga in nuLogga in här.