Bass Postat 27 november 2005 Postat 27 november 2005 (redigerat) Lirade in lite av en ide jag spånade på under gårdagen Ingen sång ännu eftersom att jag inte fått upp micken osv ännu ^^ Your browser does not support the HTML5 audio tag Skissar även på en liten facelift på låten Always som jag haft upp här tidigare Your browser does not support the HTML5 audio tag Orkar ni lyssna in i slutet på låten så kommer en ganska cool pryl där ^^ Ps. lägger nog sång i veckan om förkylningen bara vill lägga sig Redigerat 27 november 2005 av Bass
Egghuvud Postat 28 november 2005 Postat 28 november 2005 Inte så pjåkigt. Det låter snyggt både om pianot och gitarren. Är det riktigt piano eller vilken mjukvaruplugg annars? Jag tycker att gitarr och pianoharmonierna är för lika varandra. Det borde gå att använda instrumneten mer att komplettera varandra. Speciellt på refrängerna. 😆 Skall bli kul att höra med sång. Det blir alltid lite torftigt utan melodi så att säga. men kompet lovar gott. 😆
Thimmie Postat 28 november 2005 Postat 28 november 2005 Pianot skulle må bra av lite reverb. Kan bli en bra låt med rätt sångmelodi. Släng på sång! Dock tycker jag att hela produktionen känns för mycket midi just nu. 🙂
Bass Postat 29 november 2005 Trådstartare Postat 29 november 2005 Inte så pjåkigt. Det låter snyggt både om pianot och gitarren. Är det riktigt piano eller vilken mjukvaruplugg annars? Jag tycker att gitarr och pianoharmonierna är för lika varandra. Det borde gå att använda instrumneten mer att komplettera varandra. Speciellt på refrängerna. 🙁 Skall bli kul att höra med sång. Det blir alltid lite torftigt utan melodi så att säga. men kompet lovar gott. 🙂 Tjenare, pianot är från pluggen Edirol Super Quartet. Varje gång jag startar programmet så försvinner alla inställningar på pluggen så jag har helt enkelt inte orkat bry mig om effekter & så ^^ Ska kolla om jag får tid o pilla lite med detta under kvällen ^^
91:an Postat 29 november 2005 Postat 29 november 2005 Som komp låter det utmärkt, det är väl först när det finns melodi till man ser hur det funkar.
Recommended Posts
Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera
Du behöver vara medlem för att delta i communityn
Bli medlem (kostnadsfritt)
Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!
Bli medlem nu (kostnadsfritt)Logga in
Har du redan en inloggning?
Logga in nuLogga in här.