Jump to content
Annons

liten låtskiss för sågning


Bass

Recommended Posts

Lirade in lite av en ide jag spånade på under gårdagen

Ingen sång ännu eftersom att jag inte fått upp micken osv ännu ^^

Skiss

Skissar även på en liten facelift på låten Always som jag haft upp här tidigare

Always facelift

Orkar ni lyssna in i slutet på låten så kommer en ganska cool pryl där ^^

Ps. lägger nog sång i veckan om förkylningen bara vill lägga sig

Redigerat av Bass
Link to comment
Dela på andra sajter

Annons

Inte så pjåkigt. Det låter snyggt både om pianot och gitarren. Är det riktigt piano eller vilken mjukvaruplugg annars?

Jag tycker att gitarr och pianoharmonierna är för lika varandra. Det borde gå att använda instrumneten mer att komplettera varandra. Speciellt på refrängerna. 😆

Skall bli kul att höra med sång. Det blir alltid lite torftigt utan melodi så att säga. men kompet lovar gott. 😆

Link to comment
Dela på andra sajter

Pianot skulle må bra av lite reverb. Kan bli en bra låt med rätt sångmelodi. Släng på sång!

Dock tycker jag att hela produktionen känns för mycket midi just nu.

🙂

Link to comment
Dela på andra sajter

Inte så pjåkigt. Det låter snyggt både om pianot och gitarren. Är det riktigt piano eller vilken mjukvaruplugg annars?

Jag tycker att gitarr och pianoharmonierna är för lika varandra. Det borde gå att använda instrumneten mer att komplettera varandra. Speciellt på refrängerna. 🙁

Skall bli kul att höra med sång. Det blir alltid lite torftigt utan melodi så att säga. men kompet lovar gott. 🙂

Tjenare, pianot är från pluggen Edirol Super Quartet. Varje gång jag startar programmet så försvinner alla inställningar på pluggen så jag har helt enkelt inte orkat bry mig om effekter & så ^^

Ska kolla om jag får tid o pilla lite med detta under kvällen ^^

Link to comment
Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
×
×
  • Skapa ny...