dbd Postat 27 november 2005 Postat 27 november 2005 (redigerat) Ok, eftersom man av någon anledning får en jävla massa önskningar av alkoholiserade personer att spela Franz Ferdinand när man spelar House ute, så tog jag saken i egna händer och producerade en Brat-Buster. En klubbig bootleg av "Franz Ferdinand - Do You Want To". Håll till godo 😆 * LÅTNAMN: Fritz rapes Franz * ARTIST/GRUPP: Cryo * GENRE: Stureplanshouse * LÅTLÄNGD: 7:24 * ORGINALKOMPOSITÖR: Franz Ferdinand * PRODUCENT: Patric Siech * PARTYKONSULTER: Peder Fogstrand, Madeleine Bernadotte, Olinda Borggren. * FORMAT: MP3 * STORLEK: 10.1 mb * LÅTLÄNK: BORTA!! Redigerat 29 november 2005 av dbd
Linus Postat 27 november 2005 Postat 27 november 2005 Bättre än originalet! Den här ska in i mina set 😉 Ska du inte klubba på Take Me Out också?
Jejje Postat 27 november 2005 Postat 27 november 2005 Det här var lite bra faktiskt! Låter dock som du har mycket limiter eller nåt på?!? Tycker det känns som att allt annat "sänks" varje gång baskaggen kommer in!?! Är det så? Och i så fall kanske det är meningen?
dbd Postat 27 november 2005 Trådstartare Postat 27 november 2005 Bättre än originalet! Den här ska in i mina set 😕Ska du inte klubba på Take Me Out också? Hehe kör hårt! 😳 Pallar nog inte göra fler Franz-boots på ett tag, har teknologtentor att se över 😄
dbd Postat 27 november 2005 Trådstartare Postat 27 november 2005 Det här var lite bra faktiskt! Låter dock som du har mycket limiter eller nåt på?!? Tycker det känns som att allt annat "sänks" varje gång baskaggen kommer in!?! Är det så? Och i så fall kanske det är meningen? Tack 😕 Ja det är sidechain-kompression. Allting duckar för kicken, ett av kraven för att det ska få spelas på Stureplan, har Peder sagt.
Jejje Postat 27 november 2005 Postat 27 november 2005 (redigerat) Det här var lite bra faktiskt! Låter dock som du har mycket limiter eller nåt på?!? Tycker det känns som att allt annat "sänks" varje gång baskaggen kommer in!?! Är det så? Och i så fall kanske det är meningen? Tack 😳 Ja det är sidechain-kompression. Allting duckar för kicken, ett av kraven för att det ska få spelas på Stureplan, har Peder sagt. Okej, jag vet ju att andra låtar av denna typ också är mixade så här även om jag personligen inte gillar det. Men det är ju en ren smaksak! Och kidsen måste ju få sin musik 😕 Redigerat 27 november 2005 av Jejje
dbd Postat 27 november 2005 Trådstartare Postat 27 november 2005 Och kidsen måste ju få sin musik 😕 Word! Fram med helrören! Dompa Moet, valet är lätt!
L.C Postat 28 november 2005 Postat 28 november 2005 Koppla ihop franz ferdinand med House? 😲 Konsitgt folk... Denna lär råda bot på en del i så fall. Tycker själv inte att kicken låter bra med den kompressionen men men... krav för stureplan då får det väll vara det då. 🙂 Andra kanske gillar det.
martinm Postat 28 november 2005 Postat 28 november 2005 Svänger, är igång redan innan helröret är tömt. 😉
starboy (oregistrerad) Postat 28 november 2005 Postat 28 november 2005 Brat-Buster Kommentarer överflödiga 😉 Hårt och bra som vanligt.
dbd Postat 29 november 2005 Trådstartare Postat 29 november 2005 Tog bort den. Tack så mycket för alla kommentarer! 😆
Recommended Posts
Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera
Du behöver vara medlem för att delta i communityn
Bli medlem (kostnadsfritt)
Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!
Bli medlem nu (kostnadsfritt)Logga in
Har du redan en inloggning?
Logga in nuLogga in här.