BosseL Postat 27 november 2005 Postat 27 november 2005 En gång i tiden körde jag med sequencerprogramet "Music X" på Amiga 500, ja det var bra länge sen. I vilket fall som helst hade det en funktion som jag idag saknar när jag kör med Cubase SX1. Man kunde få ett spår att loopa låt oss säga 8 gånger, för att sedan tex tas över av ett annat spår som loopas x antal gånger etc. Sen kunde man tex aktivera den första loopen ett igen 4 gånger. Looparna kunde också start på ett godtyckligt ställe i låten. En väldig enkel dynamisk funktion som gjorde att det gick att kombinera loopar huller om buller. Allt detta medans alla andra spår fortsatte och rulla på som vanligt. Detta program var uppbyggt "precis" som Cubase, med pianorull och olika sequencerspår etc. Dvs. det var inget utpräglat loop-program, vilket Cubase inte heller är om jag har förstått saken rätt. Är det någon som vet om det funkar att göra i Cubase? Alla mina försök har bara resulterat i att HELA låten loopas, inte enskilda spår.
BosseL Postat 27 november 2005 Trådstartare Postat 27 november 2005 Ja, det är så jag löser det idag...i för sig inte så jobbigt.
godhead Postat 27 november 2005 Postat 27 november 2005 Ableton Live är ju uppbyggt ungefär på det viset..
YnNoJ Postat 29 november 2005 Postat 29 november 2005 det går att göra exakt som du vill. det heter i cubase play order tracks... kolla i hjälp menyn om hur man gör.
Lundin Postat 29 november 2005 Postat 29 november 2005 det går att göra exakt som du vill. det heter i cubase play order tracks... kolla i hjälp menyn om hur man gör. I Cubase Version 3... för att vara exakt 😠
Recommended Posts
Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera
Du behöver vara medlem för att delta i communityn
Bli medlem (kostnadsfritt)
Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!
Bli medlem nu (kostnadsfritt)Logga in
Har du redan en inloggning?
Logga in nuLogga in här.