Jump to content
Annons

vad hette den där internet-hypen


Sonnert

Recommended Posts

kommer ni ihåg den där internethypen med killen som stod uppe på world trade center, någon kul person klonade in ett flygplan i bakgrunden och vips så va hypen i full gång.

jag kan inte hitta någon sida med dom bilderna.

hjälp mig 😮

Link to comment
Dela på andra sajter

Annons
Smaklöst är bara förnamnet. Och att så många hakat på eländet visar väl bara hur många dårar det finns.

Får man inte skoja om saker som skojar med tragedier?

Link to comment
Dela på andra sajter

Smaklöst är bara förnamnet. Och att så många hakat på eländet visar väl bara hur många dårar det finns.

Får man inte skoja om saker som skojar med tragedier?

Vad är det för kul med att mer än 3000 människor har dött i en terroristattack?

Jag tvivlar på ett de anhöriga skrattar speciellt högt åt skämtet.

Humor kan vara ett mycket vitt begrepp. Men jag har svårt för avarterna. Och dit räknar jag det här.

Smaken är ju som... och jag förbehåller mig rätten att tycka att detta är smaklöst. Den här tragedin är inte något att skratta åt. Jo möjligen om man heter bin Laden.

(Lämnar debatten)

Link to comment
Dela på andra sajter

Personligen tycker jag att det är okej att skämta om precis vad som helst. En av anledningar är att det avdramatiserar och kan få oss att gå vidare. Jag tycker definitivt att det är okej att skoja om wtc-attacken, likaväl som jag tycker att det kan vara roligt att skoja om andra världskriget, tsunamin i julas etc. Och inget av det tyder på att jag är okänslig, inte bryr mig om offren eller är en osympatisk jävel. En sliten fras, men skulle lika många minnas Bellman om det inte hade skrivits vitsar om honom?

Jag kan skilja på humor och verklighet. Violiner verkar uppenbarligen inte kunna göra det. Fast jag talar ju för döva öron, han har lämnat "debatten".

Link to comment
Dela på andra sajter

Jag har svårt att förstå varför detta skall leda till personangrepp?

Precis som vi lever i ett fritt samhälle med yttrandefrihet så kan ingen hindra dig att skämta om det mesta. Av samma anledning kan ingen hindra mig - och många andra - att tycka att detta är smaklöst.

OK, jag tycker något annat än dig Mornel. Tycker du inte att jag får det?

Jag kan tänka mig att det har litet med livserfarenhet att göra. Jag tillhör nog de äldre på forumet och har sett och varit med om "verkligheten" som du kallar det, våldsamma tragedier på mycket nära håll. Och den livserfarenheten kan naturligtvis leda till att jag har ett något annorlunda perspektiv på detta än dig. När du fått några år till på nacken kan jag mycket väl tänka mig att du omvärderar en del av de åsikter du har idag. Det händer de allra flesta och kallas för mognadsprocess.

Och att jag sedan inte känner för att fortsätta debattera den här frågan kan du knappast helle lägga mig till last. Jag deltar i det här forumet mest för att jag tycker att det är kul att kanske hjälpa en och annan med goda råd och känner ingen större debattlust. Jag tycker i det här fallet inte att det känns så angeläget att tala för "döva öron" - du har ju en annan åsikt än mig. Och det respekterar jag i alla fall. OK?

Link to comment
Dela på andra sajter

Fantastiskt hur du kan försöka trycka ner mig i skorna med ett "jag är äldre än du, du är liten och har ingen aning om hur världen ser ut". Det är verkligen underbart patetiskt.

Jag har svårt att förstå varför detta skall leda till personangrepp?

Sten i glashus?

Aja, skit samma. Jag tycker att det är roligt, du tycker inte det. Vi bör nog lämna det där.

Redigerat av mornel
Link to comment
Dela på andra sajter

Men är de så att allb röjat leka med turisten så äre ju skillat 😳

Va?! Va e de för språk? 😕

Den där www.touristofdeath.com bevisar ju bara än en gång att Internet öppnar helt nya vägar för helt nya intressegrupper att "mötas"... 😆

Sen kan man ju tycka vad man vill om humorn, men ju mer man försöker motarbeta den desto mer gehör och kraft ger man den. Som att försöka släcka en eld med en besinslang.

Personligen tycker jag www.touristofdeath.com som koncept är underbart sjukt. 😆

Link to comment
Dela på andra sajter

Som att försöka släcka en eld med en besinslang.

om det är en liten eld är det ju bara att slå på den med bensinslangen 😛😉

Redigerat av dedacia
Link to comment
Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
×
×
  • Skapa ny...