Bajenuffe1 Postat 27 november 2005 Dela Postat 27 november 2005 Finns det någon bra programvara eller patch som kan användas till föt att få fram en bra distortion som åtmindstone påminner om en gammal marshall stärkare, eller måste man köpa en POD eller liknande för att hitta dessa effekter? /B-Uffe Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Lars Garage Postat 27 november 2005 Dela Postat 27 november 2005 Kolla in gratispluggen Boogex. Kanske kan va nått, och sen är den ju gratis. Annars finns det en tråd med bara tips om olika gratispluggar att ladda ner. Tror det ska finnas lite gitarr-pluggar där. Lycka till! http://www.voxengo.com/product/boogex/ Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
JJRockford Postat 27 november 2005 Dela Postat 27 november 2005 (redigerat) Beror sig på vad du menar med "gammal" Marshall. Men det finns ju i a f GuitarSuite: http://www.simulanalog.org/guitarsuite.htm som innehåller en JCM900 och en Fender TwinReverb, plus lite pedaler. Tubescreamern ihop med JCM900 låter _väldigt_ mycket Marshall enligt mig. Och många andra också skulle jag tro... Edit: Bry dig förresten inte om att lyssna på ljudklippen, dom är verkligen inte speciellt representativa för hur bra man kan få pluggarna att låta. Redigerat 27 november 2005 av JJRockford Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
tomazopantera Postat 27 november 2005 Dela Postat 27 november 2005 Nyaste studio har en genomgång av olika amp-sim-pluggar. Finns ett gäng freeware pluggar med på den medföljande cd-skivan. IKs Amplitube verkar klara sig rätt bra... Krossa bajen. 🙁 Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Bajenuffe1 Postat 27 november 2005 Trådstartare Dela Postat 27 november 2005 Tackar...Fan det är ju en lögn att det inte skulle gå att få fram ett bra giterr ljud i en dator...Det här låter ju FETT! Undrar hur jag skulle klara mig utan er grabbar..inte, förmodligen! /Bara bajare! Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
JJRockford Postat 28 november 2005 Dela Postat 28 november 2005 Det går att förbättra (eller förverkliga? 😲) ljudet ytterligare. Lägg t ex en kompressor (funkar oftast bra med de som medföljer programmet) i inserten innan både pedaler och förstärkare, och skruva på den lite, så kan man öka substainen en hel del, utan att påverka ljudet i övrigt (själv använder jag något färdigt preset som jag inte kommer på vad det heter just nu). Sen är det ju det vanliga som man även för med uppmickade förstärkare, kompressor, EQ, reverb, delay o s v. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Recommended Posts
Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera
Du behöver vara medlem för att delta i communityn
Bli medlem (kostnadsfritt)
Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!
Bli medlem nu (kostnadsfritt)Logga in
Har du redan en inloggning?
Logga in nuLogga in här.