Jump to content
Annons

Recommended Posts

Postat

OSX version 10.3.9. Powerbook G4

Min disk börjar bli full så jag skulle rensa lite. Märkte att min "network" fil ser ut som en kopia av min "powerbook" (hårddisk) fil.

Ser det bara ut så eller är det en dubblet som jag kan ta bort?

Eller varför har jag ALLA filerna liggande i network (köpte datorn begagnad)?

Vad innebär det?

Som sagt. Lite konfunderad på hur det hela ligger till.

Tacksam för svar. Nudel

Annons
Postat (redigerat)

Kan det vara så att den förra ägaren lagt en alias till hårddisken i "Nätverk"? Hmm, det borde inte funka. Kan du inte lägga upp en skärmdump på hur det ser ut? (Tryck shift+option+4, markera den yta du vill avbilda, så sparas en fil på skrivbordet med namnet "bild1" (om det är första dumpen du gör)

Redigerat av Logichead
Postat

Det ligger alltid ett alias av din hårddisk i nätverkskatalogen under Mac OS X per default. När ikonen har en liten svart pil på sig i nedra hörnet betyder det att den är ett alias av en annan mapp (jämför med genvägar i Windows). Inget att oroa sig över alltså.

Och du, Logichead, för att ta skärmdumpar trycker man inte ner alt. Det räcker med kommando-shift-3 eller kommmando-shift-4.

Postat

Tack för svar.

En annan fråga. Jag använde programmet omnisweep, och den hittade en stor .trash fil som jag aldrig sett förr, med grejer från föregående ägare. Men, jag kan inte hitta den i Finder för att tömma eller ta bort. Vad står på?

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
  • Skapa ny...

Viktig information om kakor (cookies)

Vi har placerat några kakor på din enhet för att du bättre ska kunna använda den här sajten. Läs vår kakpolicy och om hur du kan ändra inställningar. Annars utgår vi från att du är bekväm med att fortsätta.