Jump to content
Annons

Recommended Posts

Postat

Hej!

Jag sitter här funderar på vilka monitorer jag ska välja, jag har läst förut här också att det är helt olika beroende på vilka man själv tycker låter bäst. Men jag vill bara ha allmäna råd om vilka som är bäst i prisklassen någonstans mellan 12-14 tusen paret, dvs omkring 7 tusen för en. Jag har suttit knegat på krk v8 eller något liknande, men är dom bra?

MACKIE HR824 har jag också tittat på, finns på internet för 14 tusen paret, men vilka är bäst? Jag Producerar mest pop/rock och elektroniskt musik...

tack för hjälpen

Annons
Postat

Frågar du mig så får du svaret "utan tvekan Genelec 8040" i den prisklassen, (visserligen någon tusing mer än det du anger, men det är det värt)

Det är också vad jag valt. Frågar du någon annan som inte gillar Genelec så kan du få ett helt annat svar.

Postat

Storebror till Ino Audio pr10 som heter pr24 är bra. Mycket bra. 12500 för ett par. Passiv, men en schysst lågdist stärkare behöver inte kosta många tusingar.

Postat

HR824 ska du inte betala 14k beggat för...har sett dem för runt 10k, Jag själv diggar Event 20/20, sådana hittar du för runt 6k beggade och då har du dessutom pengar över till en schysst sub!

Postat

Gå till nån schysst musikaffär som har många monitorer man kan lyssna på, t.ex. Jam om du bor i Stockholm. Ta med dig en referensskiva dock!

Postat

När jag träffade folk från Genelec nyligen så pratade de om att hela 8000-serien skulle finnas för lyssning med subbar och allt på Estrad (numera 4SOUND Stockholm då?) i Stockholm, jag har inte varit där och tittat själv, så jag kan inte vidimera det, men det kan alltså vara ett bra ställe att lyssna. Någon från Stockholm kanske kan bekräfta...

Postat (redigerat)

jag fick ett pris på musikbörsen på Genelec 8040a på 13500:- ord. pris 15500:-, så det är bara att lägga på charmen... 🙁

Jag får mina 8040a på fredag och är omåttligt spännd......

Redigerat av Gustav & co
Postat
jag fick ett pris på musikbörsen på Genelec 8040a på 13500:- ord. pris 15500:-, så det är bara att lägga på charmen... 😉

Jag får mina 8040a på fredag och är omåttligt spännd......

haha fyfan....va nice..nej fan ska ner till musikbörsen pressa dom lite....tala om för mig när du får dom om dom är bra..de klart dom är bra, men övertala mig lite haha så jag går ner o köper dom också...hade bra

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
  • Skapa ny...

Viktig information om kakor (cookies)

Vi har placerat några kakor på din enhet för att du bättre ska kunna använda den här sajten. Läs vår kakpolicy och om hur du kan ändra inställningar. Annars utgår vi från att du är bekväm med att fortsätta.