coyster Postat 28 april 2004 Postat 28 april 2004 Tjaba!!! Någon som vet om man kan koppla i hop 2 eller flera Behringer DDX-3216 digitala mixer bord med varandra, och i så fall hur??? Om jag sen vill använda en ext "effekt-burk" får jag dennes effekter ut på alla kanaler (båda mixerborden)???
Claes Holmerup Postat 28 april 2004 Postat 28 april 2004 Det saknas den typ av Mastersektions I/O som skulle göra det möjligt att integrera två mixrar så som jag tror du är ute efter. Du skulle kunna göra det i mer begränsad omfattning genom att använda några av kanalerna för att ta in från den andra mixerns effect send e dyl och ta ut Main out till två kanaler - men behöver du alltså verkligen ha mer än 32 mixerkanaler...? Beskriv gärna hur du har planerat att jobba, så blir det kanske lättare att förstå om den mixern är något för dig. Jag är i alla fall väldigt nöjd med min DDX3216... 🙂
coyster Postat 29 april 2004 Trådstartare Postat 29 april 2004 Tack för svaret, precis det jag menade. Min tanke är att använda några hårdvaru syntar, och då behövs fler än 16 ing. eftersom vad jag förstår så går det åt kanaler då du vill använda externa effekter, kan ha fel i det!?
Claes Holmerup Postat 29 april 2004 Postat 29 april 2004 Du har ju 32 kanaler i DDX3216. Bara att skaffa ADT1616 (ADAT-interfacet till mixern) och två 8-kanaliga externa A/D-omvandlare - eller en 16-kanalig, men det finns inte lika många sådana att välja bland...
coyster Postat 29 april 2004 Trådstartare Postat 29 april 2004 Ahaaa.... nu börjar till å med jag fatta!!! Kan jag använda DDX´ens interna effekter på alla 32 kanalerna (delay o reverb)??? Okay du verkar ju fatta de där, så ännu en fråga: Är DDX´ens inerna effekter något att ha (tex. reverben) och hur var det nu me att använda externa effekter, måste jag göra avkall på dom interna då jag använder en effekt burk kopplad till mixern eller....??? Tack än en gång för svaren!!!!!
Claes Holmerup Postat 29 april 2004 Postat 29 april 2004 (redigerat) Det finns 4 effect sends som är fast styrda till de interna effekterna - men det finns dessutom 4 AUX sends som kan plockas ut på de 4 Multi out utgångarna. Om du kopplar dessa 4 till externa effekter, så måste du plocka in returerna på vanliga ingångar. Det är en av de mest irriterande begänsningarna i alla digitalmixrar (alla jag har sett hittills i alla fall...); att det inte finns separata effektreturer... En nackdel i DDX3216, är att man inte kan lägga effekter på bussarna - men det är inte någon allvarlig sak för mig - för så har jag sällan jobbat med en analog mixer heller... Med ADT1616 och två externa 8-kanaliga A/D-omvandlare har du alltså tillgång till totalt 32 analoga ingångar (som dock måste användas som effektreturer för eventuella externa effektburkar...). De inbyggda effekterna är det inget större fel på. De är samma som Virtualizer - men med den extra fördelen att de jobbar med 32-bit FP om jag inte kommer ihåg fel... Vill du, så kan du alltså använda totalt 8 send-effekter, där du ju styr på varje kanal hur mycket som skickas till respektive effekt. Du har dessutom eq och kompressor som ligger fast på varje kanal. Redigerat 29 april 2004 av Claes
coyster Postat 30 april 2004 Trådstartare Postat 30 april 2004 Super tack!!!!! Det lutar starkt mot DDX-3216, om inget annat dyker upp mot hösten (Då studio bygget tar fart).
Recommended Posts
Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera
Du behöver vara medlem för att delta i communityn
Bli medlem (kostnadsfritt)
Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!
Bli medlem nu (kostnadsfritt)Logga in
Har du redan en inloggning?
Logga in nuLogga in här.