xlin Postat 25 november 2005 Dela Postat 25 november 2005 hallå där ! har precis köpt ett nytt ljudkort och har lite problem med mina drivrutiner. Om jag avinstallerar mina gamla drivrutiner till mitt interna ljudkort från 'device manager' känner datorn av kortet efter booten och intallerat om dem automatiskt? man ska väl inte behöva bryta loss det från moderkortet ? 😉 hur gör man ? Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Twilight_Zound Postat 25 november 2005 Dela Postat 25 november 2005 Om du har ljud från Moderkortet alltså ett "Onboard Sounddevice" så behövs ingen avinstallation. 1: Plugga in ditt nya kort i en PCI alt ISA alt PCIx ingång på moderkortet Alt: Firewirekort i designerad FW ingång på baksidan alt framsidan av PCn. 2: Installera detta med hjälp av div Drivrutiner... 3: Starta om PCn 4: Gå in på Kontrollpanelen+System+Maskinvara+Enhetshanteraren 5: Leta upp ditt nya kort i listan "Ljud-, Video-, Spelenheter" Så du vet var det finns 6: Leta upp ditt gamla kort och Högerklicka. 7: Klicka på INAKTIVERA obs INAKTIVERA... 8: Sen är det bara att kolla om det funkar. Plugga in div sladdar och sånt Go Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Vakuumbarn Postat 25 november 2005 Dela Postat 25 november 2005 Ljudkretsar på moderkortet brukar också kunna stängas av i BIOS om jag inte missminner mig. Tryck [tab] eller [esc] eller vad det nu står att du ska trycka när datorn startar.. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Recommended Posts
Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera
Du behöver vara medlem för att delta i communityn
Bli medlem (kostnadsfritt)
Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!
Bli medlem nu (kostnadsfritt)Logga in
Har du redan en inloggning?
Logga in nuLogga in här.