Who the fuck is billy Jo? Postat 24 november 2005 Postat 24 november 2005 Jag har ganska nyligen införskaffat Midikeyboard ljudkort mm. och när jag skulle börja använda keyboarden upptäckte jag att det är en grov fördröjning när jag spelar in, jag pratade med min kompis som sa att förseningen kunde beror på för lite Ram minne. jag har 1 Gb ram och en P4 3.0 GhZ samt ett M-Audio audiophile 2496 och en M-Audio Keystation 49e. Är det någon som råkar ha svaret på mitt problem? att nämnas är kanske också att jag kör den via USB tack på förhand 🙂
brojd Postat 24 november 2005 Postat 24 november 2005 (redigerat) Jag kan då försäkra dig om att det INTE är pga, bristande ram-minne du upplever fördröjningen. Vad har du för inställningar (bufferstorlek mm) på ljudkortet? EDIT_SKRIVA FEL Redigerat 24 november 2005 av brojd
henkan (oregistrerad) Postat 24 november 2005 Postat 24 november 2005 Hej, När jag kopplade ihop mitt första keyboard med datorn så hade jag samma problem. Det berodde på att jag inte hade fattat hur inspelningsprogrammet funkade och hade valt det interna ljudkortet i datorn i stället för M-audio-kortet. När jag ändrade till att ASIO-drivrutiner skulle anvadas tillsammans med M-audio-kortet funkade allt bra. Om du använder Cubase finns inställningarna under Devices/VST settings eller nåt liknande. Jag kommer inte ihåg på rak arm var men om du letar lite efter vart du väljer drivrutin för ljudkorten bör du hitta det. Henrik
Who the fuck is billy Jo? Postat 24 november 2005 Trådstartare Postat 24 november 2005 Okej tack, jag får testa det när jag kommer hem 🙂
Recommended Posts
Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera
Du behöver vara medlem för att delta i communityn
Bli medlem (kostnadsfritt)
Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!
Bli medlem nu (kostnadsfritt)Logga in
Har du redan en inloggning?
Logga in nuLogga in här.