Jump to content
Annons

Surftown vräker ut bilder

Recommended Posts

musik (oregistrerad)
Postat

Hej!

Jag satt och funderade över vilket webbhotell jag skulle välja, vilket webbredigeringsprogram o.s.v. Det stod en del om surftown här på Forum, så jag kollade upp dem. Där kan man sitta och leka med webbredigeringsprogrammet Site Studio 1.6 en stund och se hur mallarna ser, färger o.s.v.

Jag blev en aning förvånad när jag gick ur detta program och site och sedan gick in igen efter en stund. Då fanns en lista med namn och jag kunde välja vilket jag ville ladda ned och fortsätta i. Jag klickade på en av dem och kom då in på en helt annan persons hemsida och kunde ändra precis vad som helst på den. Dessutom fick jag tillgång till enorma bildarkiv som dessa personer laddat ned till servern - högst privat material.

Alltså: ska det vara så här? Är det meningen? Hur säkra är Surftown?

😄

:musik

Annons
Postat

Ähhh... nu har du nog snurrat till det igen. Du eller dina spöken. 😄

Du är säker på att det inte bara var "samples" du kom åt? Kan du länka oss dit?

musik (oregistrerad)
Postat (redigerat)

Använder du inte Surftown själv, Hackeman?

Samples har jag inte klickat på nej. Finns det sånt... Bilderna flög in i min burk och sedan raderade jag dem.

Och för en kvart sen eller nåt så var jag inne och ändrade i en hemsida, en sida jag inte gjort själv alltså.

www.surftown.se

🙂

Redigerat av musik
Postat
Dessutom fick jag tillgång till enorma bildarkiv som dessa personer laddat ned till servern - högst privat material.

Alltså: ska det vara så här? Är det meningen? Hur säkra är Surftown?

🙂

Hur privat material? 😄

Postat

Jo, jag kör ett antal webbar på Surftown. Är helnöjd.

Men du...

"kom då in på en helt annan persons hemsida och kunde ändra precis vad som helst på den"...

"fick tillgång till enorma bildarkiv som dessa personer laddat ned till servern - högst privat material"...

"bilderna flög in i min burk och sedan raderade jag dem"...

Det låter lika galet som dina poltergeist-inlägg. Jag tror på handhavandefel och missuppfattad verklighet snarare än att det där skulle ha hänt så som du uppfattar det. 🙂

musik (oregistrerad)
Postat

Allvarligt... 😛

Det finns en lista hos surftown, ingen som hittar den i testa-läget? Där står ett antal personer och man kan välja load. Gör man det kommer man in på den personens pågående konstruerade hemsida. Sedan ändrar man det man känner för. Taskigt om den som går iväg till plugget eller kneget och kommer tebax för att fortsätta bygga på sin hemsida och så har nån annan gått in och ändrat där man höll på... 😄 Meningen är ju att man ska kunna spara sin hemsida hos dem på så sätt och fortsätta senare, vilket jag själv kunnat göra.

Bilderna kom man ju också åt och helt arkiv. Sexuell natur var de icke av, brojd.

🙂

Postat

Jamen musik.. Du sitter ju väl och "leker" i demoläget.. Det är inte skarpa hemsidor utan demokonton folk, precis som du skapat.. 🙂

musik (oregistrerad)
Postat

Legoland, det är ju precis det jag skriver... fast en del av de bilder jag fick skulle jag nog inte leka med...

Sedan har surftown berättat för mig att den demosida man jobbat klart med kan slutsparas och då betalningen gått övergår den till att bli aktiv, skarp, gällande eller vad man nu vill kalla det.

Min åsikt är att det är sjukt att vemsomhelst kan komma åt de sidor som är under utveckling. Och radera pågående arbeten.

😄

Postat

...men då är det ju sidor som görs av folk som bara leker. Jag skulle inte kalla det "sidor under utveckling", utan snarare "leksidor för test".

Man gör ju knappast någon seriös sida på det sättet, innan man har registrerat sig som kund - och om man gör det, så får man skylla sig själv...

musik (oregistrerad)
Postat

...Och när man har skyllt sig själv, då har det aldrig hänt eller?!

Jag kom bl.a. in på ett företags sida som såg seriös ut, men halvfärdig. Det man lärt sig av detta är att det är bäst att göra klart hela sidan när man väl är där och inte mellanspara den, så den kan råka bli tillgänglig för andra. Sedan registrera sig direkt.

De är väldigt billiga i alla fall! 😆

Postat

Det verkar ju lite märkligt, särskilt om det inte tydligt står nånstans att allt man gör där är "offentligt"... Du kanske skulle påtala det för dom?

Annars måste jag säga att jag inte har något ont att säga om surftown. Jag har haft en hemsida hos dom i ganska precis ett år nu, och det har aldrig varit något strul... Jag använder iofs inte deras "hemsidekonstruktionsprogram".

Postat
Det verkar ju lite märkligt, särskilt om det inte tydligt står nånstans att allt man gör där är "offentligt"... Du kanske skulle påtala det för dom?

Låter som en god idé. Du verkar ju inte vara den enda som missuppfattat "leksidorna", musik...

Postat
...Och när man har skyllt sig själv, då har det aldrig hänt eller?!

Jag kom bl.a. in på ett företags sida som såg seriös ut, men halvfärdig. Det man lärt sig av detta är att det är bäst att göra klart hela sidan när man väl är där och inte mellanspara den, så den kan råka bli tillgänglig för andra. Sedan registrera sig direkt.

De är väldigt billiga i alla fall! 🙂

Man kan ju annars registrera sig först - och använda deras webinterface för att skapa sin hemsida sedan. Då blir det aldrig offentligt under arbetets gång...

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
  • Skapa ny...

Viktig information om kakor (cookies)

Vi har placerat några kakor på din enhet för att du ska bättre ska kunna använda den här sajten. Läs vår kakpolicy och om hur du kan ändra inställningar. Annars utgår vi från att du är bekväm med att fortsätta.