Jump to content
Annons

Frankie - en kort presentation

Recommended Posts

Frankie (oregistrerad)
Postat

Hej alla!

Jag som nu trÀder fram Àr en frilansande gitarrist frÄn Malmö. Gick 2 Är pÄ Skurups musiklinje för ett antal Är sedan och har jobbat med musik pÄ heltid de senaste 20 Ären.

PÄ senare tid har jag börjat mer och mer intressera mig för inspelning och ska försöka bygga upp en liten hemstudio. Har ett Audiophile 2496, Behringer mixer och ett Yamaha PSR9000 keyboard som grundljudkÀlla.

Passar pÄ att lÀgga in en liten frÄga ocksÄ:

Min hifi-förstÀrkare har gÄtt sönder och Jag behöver nu snabbt nÄgot att lyssna i. Har - efter nÄgra avbokade gig - grymt dÄligt med stÄlar sÄ det billigaste jag kunde hitta i monitorvÀg var Behringers MS16 för 683:- (Àr vÀl egentligen datorhögtalare).

Är det nĂ„got att ha eller Ă€r det bara utslĂ€ngda pengar? FörstĂ„r naturligtvis att ljudkvaliteten inte kan vara speciellt bra, men för mig Ă€r det balansen mellan frekvenserna som Ă€r det viktigaste. Ska köpa "riktiga" monitorer i sommar, detta blir bara en tillfĂ€llig nödlösning.

HĂ€lsningar

/ BL

Annons
Postat

Tjena hallĂ„ och vĂ€lkommen! 😆

angÄende din frÄga skulle jag faktiskt hellre köpt ett par sketna hörlurar för 200 spÀnn... leta upp de rakasta o skönaste du kan hitta för sÄ billigt som möjligt... sen sÄ lyssnar du sönder öronen i de hörlurarna sÄ du lÀr kÀnna dem...

de e va ja hade gjort om ja va riktigt fattig... ungefĂ€r som ja e nu... ÂŽjĂ€vligt att ha pengar men veta att man ska betala massa skit... 😆

Postat

HiYa 😆

welcome.gif

köp nÄt billgt skrÀp, bara det lÄter !

det Àr bra att ha sen ÄxÄ,

lÄter en mix bra i "skrÀphögtalare"

sĂ„ lĂ„ter det för det mesta bra i "riktiga lĂ„dor" Ă„xĂ„ 😆

Frankie (oregistrerad)
Postat

Tackar för era inlÀgg!

Pallar inte att sitta med hörlurar. Kommer imorgon att köpa Creative datorhögtalare (700:-, lÄter hyfsat bra) - det fÄr duga fram till sommaren.

Funderade ett tag pÄ en microstereo istÀllet, men det finns inga externa inputs pÄ de billigaste.

/ BL

Postat

VÀlkommen... skulle nog köpa ett par skithögtalare och lyssna in mig pÄ..om du sedan köper monitorer sÄ kommer du fÄ tvÄ extremer som referenspunkt och detta kommer troligtvis göra dig bÀttre som mixare... det Àr ju bara bra att ha sÄ mÄnga olika högtalartyper som möjligt..

/D

Frankie (oregistrerad)
Postat

Tackar igen för era vÀlkomsthÀlsningar och inlÀgg.

Det blev inga datorhögtalare. BestÀmde mig att leta begagnat istÀllet pÄ Blocket.se och hittade dÀr en bra billig hifi-förstÀrkare - sÄ nu rullar det pÄ igen.

/ Frankie

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vÄr community genom att registrera dig. Det Àr enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in hÀr.

Logga in nu
  • Skapa ny...

Viktig information om kakor (cookies)

Vi har placerat nÄgra kakor pÄ din enhet för att du bÀttre ska kunna anvÀnda den hÀr sajten. LÀs vÄr kakpolicy och om hur du kan Àndra instÀllningar. Annars utgÄr vi frÄn att du Àr bekvÀm med att fortsÀtta.