Jump to content
Annons

Xbox 360 krashar

Neko

Recommended Posts

Video

Och lite bilder med kommentarer här.

Nu är det ju inte otänkbart att det är ett måndagsexemplar eller nått liknande... men det är alltid lika roligt när någonting inte funkar för microsoft. Precis som när Bill Gates ska demonstrera det mycket säkrare och stabilare windows 98 (?) och får en bluescreen inför medierna... 😆

Dela på andra sajter

Annons
  • Svar 61
  • Created
  • Senaste svar

Postat mest i detta ämne

Postat mest i detta ämne

Det var nästan roligare när Bill Gates skulle presentera Windows Media Center på CES med Conan O'Brien som värd.

Han får det aldrig att fungera. :rolleyes:

http://news.com.com/1606-2-5517693.html

(Vänta igenom den första reklamen så kommer rätt klipp sedan)

Redigerat av Linus
Dela på andra sajter

Mmm, det där hos Conan kan mycket väl vara "terror"... skulle inte förvåna mig om Conan själv är med på det. 🙂

Xbox360 tänker jag nog vänta med tills man kan chippa den... frågan är bara, vad ska jag göra med mina gamla Xboxar då? 😛

Dela på andra sajter

MarcusRombo (oregistrerad)
Mmm, det där hos Conan kan mycket väl vara "terror"... skulle inte förvåna mig om Conan själv är med på det. 🙂

Xbox360 tänker jag nog vänta med tills man kan chippa den... frågan är bara, vad ska jag göra med mina gamla Xboxar då? 😛

Ge till mig? 😄 Eller iaf en!

Dela på andra sajter

Är det inte bättre att köpa Sony Playstation 3 i vår?

😄

:musik

Törs jag fråga hur man vågar sig på att påstå att den ena konsolen skulle vara bättre än den andra utan att någon av dem släppts i landet, varav den ena bara funnits på marknaden i USA under ett dygn?

Dela på andra sajter

musik (oregistrerad)

Hej!

Sony Playstation 3 kan spela alla gamla Playstation 1- och Playstation 2-spel, förutom alla de nya Playstation 3-spelen. Xbox 360 sades först bara kunna spela de allra senaste spelen som hör till Xbox 360, men efter vilda protester så har de övertalats att komma ut med nån pryl som gör det möjligt att spela åtminstone vissa av de 600-kronorsspel som gjorts till "vanliga" Xbox som finns ute här nu, alternativt har de väl hunnit bygga om Xbox 360 i detta avseende, vet ej.

Annars är väl största problemet att Playstation 3 kommer att kosta 10.000 kr. Det kan förbeställas på en svensk site (som jag just nu inte kommer på namnet på). I maj/juni är det nog här.

Mest prisvärt torde väl vara att köpa något slags Playstation 2 när det närmar sig.

😄

:musik

Dela på andra sajter

Varför har man flera XBoxar?

1) För att jag kör Xbox Media Center, samma som XP Media Center Edition fast för Xbox. Kan köra film, foton, musik, webradion och så mycket mer. Och det tillkommer nya funktioner (scripts) hela tiden som kan göra både det ena och det andra.

2) För att kunna spela spel mot varandra mellan Xboxarna i nätverket här hemma. Dubbelt spelnöje!

3) PS2 har inget Media Center (eller hade inte sist jag kollade iaf). Gillar dessutom inte PS2:ans spelkänsla.

Dela på andra sajter

För att jag kör Xbox Media Center, samma som XP Media Center Edition fast för Xbox. Kan köra film, foton, musik, webradion och så mycket mer. Och det tillkommer nya funktioner (scripts) hela tiden som kan göra både det ena och det andra.

Men man kan väl inte trycka i ett tv-kort i Xboxen? För annars kunde Xbox blivit en schysst HTPC 🙂

Dela på andra sajter

För att jag kör Xbox Media Center, samma som XP Media Center Edition fast för Xbox. Kan köra film, foton, musik, webradion och så mycket mer. Och det tillkommer nya funktioner (scripts) hela tiden som kan göra både det ena och det andra.

Men man kan väl inte trycka i ett tv-kort i Xboxen? För annars kunde Xbox blivit en schysst HTPC 🙂

Kanske finns någon extern lösning. Finns ju en bunt USB-tvkort.

Dela på andra sajter

Jag tycker det nya Nintendot verkar koolast. De nya PS och XBox har ju inget nytt att erbjuda utöver snyggare grafik. Nintendo försöker i alla fall vara nyskapande.

Jag gillar själv nintendo skarpt, men en handkontroll/fjärrkontroll med gyro kan väl knappast kallas alltför "nyskapande"?

Dela på andra sajter

Krashar???

Den som är förvånad är fan inte normal 😏 Go ms 😄

Dela på andra sajter

Jag vet, det är den enda bristen. Synd som fan, innebär att den som ensam enhet inte täcker alla behov. Har iaf inte hittat att det ska funka med USB TV-kort, men jag kan förstås ha missat nåt...

Dela på andra sajter

Jag tycker det nya Nintendot verkar koolast. De nya PS och XBox har ju inget nytt att erbjuda utöver snyggare grafik. Nintendo försöker i alla fall vara nyskapande.

Jag gillar själv nintendo skarpt, men en handkontroll/fjärrkontroll med gyro kan väl knappast kallas alltför "nyskapande"?

Nyskapande är väl ett svårt ord kanske... Men klart annorlunda iallafall jämfört med "mer och snabbare" som de andra verkar ha som motto...

Jag tycker att grafik etc är fullt tillräcklig i dagens generation av tv-spel (de bästa spelen är ju ändå NES-megaman!), så jag välkomnar absolut annorlunda lösningar i spelkontrollen hellre än snabbare processorer!

Dela på andra sajter

Annars är väl största problemet att Playstation 3 kommer att kosta 10.000 kr. Det kan förbeställas på en svensk site (som jag just nu inte kommer på namnet på). I maj/juni är det nog här.

Det är ju inte bekräftat. Priset är okänt.

Dela på andra sajter

BAAAAHHHHH! 😛 Och jag som har beställt en till premiären! Börjar ana oråd! 😛

Dock är det nog så att det alltid kommer finnas en del måndagsexemplar när man köper elektroniska grejer. Jag har haft problem med allt från freestyles till grafikkort. Och dessa var ju inte nya på marknaden så det kan ju komma att hända sen också även om man väntar ett tag.

Redigerat av Jejje
Dela på andra sajter

Tycker det är för många barnspel till Nintendos konsoller, och för få tredjepartstillverkare.

Tacka vet jag PS2 (och snart PS3).

Största spelutbudet och roligaste spelen 🙂

Gamla Xboxen har ju inte ett enda bra spel. Halo sög verkligen 😄

Redigerat av cm0s
Dela på andra sajter

Gamla Xboxen har ju inte ett enda bra spel. Halo sög verkligen 🙂

Det har du MS att skylla för. Hade dom inte köpt Bungie och tvingat det till boxen hade det potential att bli en sjukt bra PC titel. PC portningen kom men lukta konsol lång väg. Fiasko... 😉

Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu

• Skapa ny...

Viktig information om kakor (cookies)

Vi har placerat några kakor på din enhet för att du ska bättre ska kunna använda den här sajten. Läs vår kakpolicy och om hur du kan ändra inställningar. Annars utgår vi från att du är bekväm med att fortsätta.