Jump to content
Annons

Har du en ny budget-bärbar dator?


suprapappa

Recommended Posts

hej

jag håller på och hjälper en kompis att hitta en bärbar dator. hon ska ha den till att i stort sett surfa med och kanske koppla till tvn och kolla på en och annan divx film.

problemet är att jag aldrig har kikat på dom enklaste maskinerna eftersom dessa inte räcker för musik.

jag tror inte hon kan tänkta sig betala mer än 7000:- och det får man ju inte så mkt för

kolla in http://www.itservice.se/dialectit/index.js...wArticle=247705

min gissning är att win xp rullar rätt trögt men jag vet inte riktigt.

jag vill höra erfarenheter från er som äger eller har testat en motsvarade dator....alltså inga gissningar tack : )

det rör sig alltså om celeron processor, integrerad grafik, 256mb minne som inte är så snabbt.

räcker detta mer än väl för att surfa eller är det bara ett bojsänke (jag är väl medveten om att det går bra med en 5 år gammal dator men en splitter ny lågbudgetmaskin behöver inte nödvändigtvis vara bättre än en gammal amazon)

tack

Link to comment
Dela på andra sajter

Annons

Du, det räcker gott om hon bara ska surfa och kolla lite på film. Divx ska rulla på fin, fint.

Köp! (eller hitta en billigare)

Redigerat av Thimmie
Link to comment
Dela på andra sajter

256 MB RAM är lite segt för XP, som du säger.

Men det fungerar för hennes behov. Visserligen möjligt att hon får stänga av postprocessing på DivX.

Men hon ska väl inte spela spel och grejja med tunga applikationer?

Så det kommer gå bra!

Link to comment
Dela på andra sajter

Ja, 256 i ram är inte fetast. Men som sagt, det funkar. Dock är det roligare med 512.

Link to comment
Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
×
×
  • Skapa ny...