Jump to content
Annons

Delta 1010LT + Cubase SX3 = Digitaldist!?

BaldByChoice

Recommended Posts

Har precis satt ihop och installerat en "studiodator" i replokalen. Igår skulle jag hjälpa några polare att lägga sång på en låt. Men av någon outgrundlig anledning så distar wav-filen i Cubase. Jag kör en vanlig Shure SM58 rakt in på kanal 1 på ljudkortet. Har även justerat innivåerna på både ljudkort och i Cubase så det borde inte dista...

Kan det ha något med projektinställningarna i Cubase att göra? Kör på 16 bitar i 44,1 kHz. Ljudkortet är också inställt på 44,1 kHz men jag hittar ingen inställning för hur många bitar man vill köra. Kan det vara så att Delta 1010LT alltid kör i 24 bitar och att det är därför det klipper i Cubase? P.g.a. någon form av "bit-överbelastning"?

Sitter på jobbet nu så jag kan inte testa mina teorier för tillfället.

Extremt tacksam för snabb hjälp!

Redigerat av BaldByChoice
Dela på andra sajter

Annons

Jag tror att du bör ställa om jumprarna till läge 2. Jag hade samma problem i förra veckan, och läge 2 visade sig ge bäst signalstyrka. Sen kan du ju finjustera känsligheten i inställningsprogrammet i datorn också.

Dela på andra sajter

Eftersom det distar så ska du nog ställa ner dB nivån på jumpern. Vet inte

nu vilket läge det är men eftersom det distar så bör du ju sänka den ju.. 😳

Som redan har sagts i tråden... 😕

Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
  • Skapa ny...

Viktig information om kakor (cookies)

Vi har placerat några kakor på din enhet för att du ska bättre ska kunna använda den här sajten. Läs vår kakpolicy och om hur du kan ändra inställningar. Annars utgår vi från att du är bekväm med att fortsätta.