Jump to content
Annons

Recommended Posts

Postat

Jag ska remixa en låt, jag har gitarr och sång, men inte Bpm:n.. även om jag sätter rätt bpm på remixen så är introt inte i samma tempo så acapellan hamnar otight. Hur lägger man upp acapellan bäst i logic så det klaffar med allting? bpm och loopar etc etc

Annons
Postat

1. Koka en balja kaffe.

2. Bär in micron och några billy's till det utrymme du har datorn.

3. Avboka alla planer för helgen.

4. Lås dörren (helst med tidlås) under hela helgen.

5. Starta Logic och plocka fram "klipp & klistra"-verktygen och metronomen.

6. Ha en trevlig helg.

😉🙁😄

PS. Se till att ta med en flaska, eller ha grannar som inte är så känsliga, om en 'nödsituation' skulle inträffa... 😉

Postat
Fan jag va rädd för det här!

*bär micron till datorn* Ses nästa vecka igen 😕

😳

• 2 veckor senare...
Burnin Sven (oregistrerad)
Postat

Vet inte om detta kan vara till nån hjälp men när jag ska hitta tempot så gör jag en loop. I Arrange finjustera loopen över ett jämt antal takter. Alt shift samt håll vänsterknappen på musen, det blir ett finger av muspekaren om jag inte minns fel. Justera så att det loopar tight och bra. Gå sen till Functions Split/Demix Split Objects By Locators så får du ett klipp som motsvarar loopen. Sätt sedan loopen så lång att det motsvarar det antal takter du klippt. Markera klippet gå till Options Tempo Adjust Tempo Using Object Length And Locators. Har du gjort loopen Ok så ska du nu kunna få ett ganska precist värde för tempot i varje fall för den del som du loopat och klippt. Finns det olika tempo i en låt så får du väl göra om det där tempot förändras.

Funkar i varje fall i Logic 5 för PC.

Göran

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
  • Skapa ny...

Viktig information om kakor (cookies)

Vi har placerat några kakor på din enhet för att du ska bättre ska kunna använda den här sajten. Läs vår kakpolicy och om hur du kan ändra inställningar. Annars utgår vi från att du är bekväm med att fortsätta.