Jump to content
Annons

Recommended Posts

Xander_G (oregistrerad)
Postat

Har en Pentium 4 2,4 ghz med 1 gig ram och ett Emu 0404 kort.

Den lägsat latncyn jag kan köra med i Cubase utan att det klickar och poppar är 20ms.

Är detta bra med mina grejer eller ska jag kunna ha lägre? När jag har testat har jag suttit och spelat på min midisynth och väntat till jag har hört ett "klick". Vid 20ms kom det inget klick. Kan jag på något sätt kompensera den fördröjng som kommer att komma på allt jag spelar in så att cubase lägger filerna 20 ms tidigare elelr måste jag göra det för hand?.

Annons
Postat

Svarar på en sista frågan först: Ja, Cubase sköter det automatiskt.

Har du kollat så du valt "EMU ASIO" eller liknande som drivrutin?

Jakkz (oregistrerad)
Postat

Jag har haft problem med knaster som jag -igår- fick lära mig berodde på att jag hade för låg latency inställd, jag hade 2 ms, bytte till 8 ms och då låter det kanon ...

har dock lite vassare dator än du:

XEON 2,8

1,5 GB minne

EMU 0404

Tankade den senaste drivrutinen för inte så länge sedan...

från EMU's support sida

Postat

Måste vara ngn inställning!

Har 1.7 GHz, EMU och kan ha 2 ms utan knaster om jag bara har en synth uppe! Men så fort man sätter på mer (effekter) måsta man ju höja latencyn!

Xander_G (oregistrerad)
Postat

Har senaste drivrutinen och rätt ASIO vald. Vad kan det vara annars?

Jakkz (oregistrerad)
Postat

Får du knaster med bara 1 VSTi?

För mig brukade 2-3 syntar funka OK med 2 ms, beroende på komplexitet i ljuden... men nu med 8ms kan jag köra även de tyngsta syntarna utan knaster.

Tycker inte jag har nåt lagg att tala om med 8ms heller.

/J

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
  • Skapa ny...

Viktig information om kakor (cookies)

Vi har placerat några kakor på din enhet för att du bättre ska kunna använda den här sajten. Läs vår kakpolicy och om hur du kan ändra inställningar. Annars utgår vi från att du är bekväm med att fortsätta.