sisältää Postat 21 november 2005 Dela Postat 21 november 2005 (redigerat) KOMPOSITÖR: Daniel Mars och Mikaela Robsahm MEDVERKANDE: Peter Hageus (sång), André Robsahm (bas) TEXT: Daniel Mars INSPELNINGSÅR: 2005 FORMAT: mp3 LÅTLÄNGD: 3.32 STORLEK: 3.2mb STATUS: färdig demo LÅTLÄNK: *borta, men tack för visat intresse* 😲 Redigerat 21 november 2005 av sisältää Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Falk Postat 21 november 2005 Dela Postat 21 november 2005 Ok sisältää 😉 ..nja inte är detta färdig demo..eller 😲 ..låter väldigt "brusigt" i mina lurar 😆 ..annars är det en bra låt-skiss..med bra intro..vers m.m...sången behöver nog bli ngt mer kraftigare o med mer känsla iaf för att kunna klassas som demo..kanske även fläska på med trummorna!?..hur som helst bör ni definitivt fortsätta att jobba vidare med den här skissen 😉 ..det här är mina spontana reaktioner på låten! Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
claypool Postat 21 november 2005 Dela Postat 21 november 2005 Inte min kopp te, det där "syntbruset" eller vad det är blir lovligt störande i längden. Sången fungerar mkt bättre i refrängerna men den blir lite svajig i verserna. Nynnvänlig melodi annars. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
sisältää Postat 21 november 2005 Trådstartare Dela Postat 21 november 2005 "Bruset" har vi lagt ganska mycket tid på att få precis som vi vill ha det. Jag begriper till fullo att det kan störa men själv tycker jag det är trevligt. Vi gjorde flera sångtagningar men som vanligt blev det mest känsla i den första, därför valde vi den framför en mer strikt/mindre livlig. Känslan tycker jag inte det är något fel på. Att Peter kan sjunga sunkrader som "this is the life I've chosen" med ett straight face tycker jag nästan han ska ha medalj för. 😠 Tack för att ni tagit er tid. 😱 Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Arete Postat 21 november 2005 Dela Postat 21 november 2005 Den här fastnade inte för mig. Elementen för sig låter rätt bra, men tillsammans blir det mest nån sorts deg som inte sitter ihop. Det blir helt enkelt lite _för_ spretigt. Om trummorna gjorts lite mer rena/tighta hade det funkat, om syntslingorna gjorts mer kletiga hade det funkat, om sången varit tightare hade det funkat. Mycket spret är inte alltid bra (fast ofta) ;-) Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Recommended Posts
Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera
Du behöver vara medlem för att delta i communityn
Bli medlem (kostnadsfritt)
Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!
Bli medlem nu (kostnadsfritt)Logga in
Har du redan en inloggning?
Logga in nuLogga in här.