Jump to content
Annons

Burnin Svens Blues


Burnin Sven (oregistrerad)

Recommended Posts

Burnin Sven (oregistrerad)

Skrev en låt (på engelska) om hur det kan gå när man går till doktor Håkan. Kort sagt det gick inte så bra för mig i alla fall 😄 . Blues (om man nu kan kalla det här blues) är väl en bra musikform om det går snett. OBS! inget ont sagt om läkare tack för att dom finns. Som vanligt en ganska medelmåttig inspelning men det hörs 😎 .

Göran

LÅTNAMN: Burnin Svens Blues

ARTIST/GRUPP: Burnin Sven

GENRE: Fjord Blues

LÅTLÄNGD: ca. 3,5 minuter

KOMPOSITÖR: mig

PRODUCENT: mig

EV. MEDVERKANDE: mig

INSPELNINGSÅR: 2005

FORMAT: MP3

STORLEK: ca. 3,5 meg

STATUS: Färdig demo? Jo det får det nog vara

LÅTLÄNK http://www.soundclick.com/util/getplayer.m3u?id=1335542&q=lo

http://www.soundclick.com/util/getplayer.m3u?id=1335542&q=hi

Link to comment
Dela på andra sajter

Annons
Burnin Sven (oregistrerad)

Va låten så kass 😄 det fattade nog aldrig jag? Eller va det bara för att det är hämtat från verkligheten 🙂 .

Göran

Link to comment
Dela på andra sajter

Jo det här går hem i min stuga. Gillar stilen där bluesen flörtar med countryn och du har en inlevelsefull röst som man inte kan värja sig mot. Därför lite synd med dimridåer som reverb som ger distans i uttrycket. Gitarrkompet är snyggt och väl avvägt.

Link to comment
Dela på andra sajter

Burnin Sven (oregistrerad)

Nä fan man är ju 50+ så svendom det var några år sedan 😄 . Lyssna när du är utsövd det kanske går åt 🙂 . Ja du jobbet det kan suga musten ur en.

Tjena (e)qm ja jag har ju lite svårt att låta bli dom där knapparna 🙂 . Ordnar sig nog med det nya ljudkortet 😛 .

Göran

Link to comment
Dela på andra sajter

Du matar ju på låtar så man hinner inte med o lyssna Sven 😄

Anyway, gillar detta också. Lite lo-fi sound, men de funkar helt rätt på denna typ av låt. Tamburin är också helt rätt.

Bara inte det nya ljudkortet tar bort för mycket av det "hemvävda" soundet 🙂

Link to comment
Dela på andra sajter

Haha! Jag tänker på han Terry Jacks "Seasons in the sun" killen.

Du låter nästan som honom här. Fast denna låten är inte ett dugg smörig, vilket jag tycker är befirande. Du låter INTE som 50+ tycker jag, inte i rösten iallafall.

Om jag får säga något kritiskt, så anser jag att sångljudet hade inte lika bra sound som gitarren. Mer närhet tack. Hej!

Redigerat av Nad Sylvan
Link to comment
Dela på andra sajter

Du har bra gung i dina grejer Mister Sven och det räcker långt. Blues e lite trickigt o ge sej på men du klarar det OK. För att jag ska tycka att en blues är bra behöver den dock oftast något som skiljer den från andra bluesar (även om det kan låta som en motsägelse) såvida man inte är svart och sjunger om sina mödor på bomullsfälten i amerikanska södern. Ditt gitarrspel e helt OK och din röst gör sig bättre här än på det andra jag hört från dig. Sjysst mao. 😛

Förresten håller jag på med en version av "Living In The City" men det blir inte mycket kvar av originalet är jag rädd, blir du sur då? 🙁

Link to comment
Dela på andra sajter

Burnin Sven (oregistrerad)

Hej det blev sena natta innan jag kunde svara på alla snälla saker ni säger så därför får jag nog tacka hela ligan i ett svar. Jäkligt kul att man gillar den här det är ju taget från verkligheten och jag försökte stoppa in så mycket ironi som jag bara mäktade med när jag skrev den. Inspelningen och mixen om man kan kalla den det är som vanligt ganska B, försöker lära mig så snabbt som jag bara kan.

Det är ett problem i och för sig det här med det hemvävda amatörmässiga soundet för det är lite speciellt på nått sätt. Kan nog heller aldrig bli en riktigt bra inspelningstekniker eller producent och då kan det ju sluta med förskräckelse om jag skulle börja sikta mot proffsläget. Finns det nån charm i det jag gör så kankse den går förlorad då.

Nåja det blir ett senare problem. Tackar igen ska försöka åka och ladda ner era låtar (modemgubbe ni vet) så jag kan ge lite feedback tillbaka.

Desmond kör hårt det ska bli skoj att lyssna på din tolkning. Simma lugnt jag ser det som en ära att du bara vill testa om det går att få ordning på den.

Göran

Link to comment
Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
×
×
  • Skapa ny...