ketri Postat 27 april 2004 Postat 27 april 2004 Jag pluggar musikproduktion på Växjö universitet och vi ska praktisera tio veckor med start på höstterminens början. Jag undrar om ni har tips på någon/några professionella studios som kan tänkas ta emot en praktikant. Jag funderar på att dela upp praktiken på två studios med fem veckor på vardera. Jag är även intresserad av att jobba med ljuddesign/ljudeffekter till datorspel och film så tips ang. detta är också av intresse. Stockholm eller Uppsala är att föredra eftersom jag kan bo gratis där men resten av landet är också intressant. Tacksam för svar!
nadom Postat 12 maj 2004 Postat 12 maj 2004 (redigerat) Testa starbreeze studios, dom gör dataspel men grejjen är den att dom inte anlitar en frilans kompositör (som typ alla datorspelstillverkare gör) utan har en fast anställd. Gustav nåt (aka Lizardking för er som har varit demoscenare!! =) ) och nån annan snubbe. www.starbreeze.com var förövrigt dom som skrev Fast tracker programen! Ligger i Uppsala också... Redigerat 12 maj 2004 av nadom
Reverend_Raw Postat 22 maj 2004 Postat 22 maj 2004 Pröva med Birdnest, Per Granberg kan va öppen för folk med intresse!
hammagrella Postat 22 maj 2004 Postat 22 maj 2004 Prova med Pang Studios i Stockholm. Ingen aning om dom tar emot praktikanter, men det kan vara värt att fråga, mkt professionell studio för produktion av ljud o bild för radio/tv/film/musik. Pang
Recommended Posts
Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera
Du behöver vara medlem för att delta i communityn
Bli medlem (kostnadsfritt)
Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!
Bli medlem nu (kostnadsfritt)Logga in
Har du redan en inloggning?
Logga in nuLogga in här.