Humor Postat 20 november 2005 Postat 20 november 2005 (redigerat) Hej.Sitter och funderar på att köpa lite trumuppmicknikgspaket av typ väääldigt billig. Jag har varit intrsserad av Ett trumpaket som tsm har och dessa lät förvånansvärt bra när jag A/B testade med shuremickar. Sedan tittade jag på thomanns eget märke t.bone och såg att mikrofonerna på utsidan var identiska med tsm men med en väsentlig skillnad i pris. Är det någon som vet om det är samma fabrik som gör dem men med olika logos eller om dte är någon som tycker att t.bone mckar generellt sett är bra jäfört med andra märken som gör shurekopior? Redigerat 20 november 2005 av Humor
Claes Holmerup Postat 20 november 2005 Postat 20 november 2005 Jag vet inte om just dessa är samma - men det förekommer väldigt många "tillverkare" som bara får sitt eget tryck på någon av de kinesiska fabrikernas standardmikrofoner. Vissa av dessa "tillverkare" gör dock egna modifieringar av standardmodellerna och specificerar hårdare vilka komponenter som ska användas och hur hård gallring det ska vara vid kvalitetskontrollen etc. Sådant brukar återspeglas i priset - men ibland blir de dyrare även om man inte har begärt några ändringar. Det är ju upp till beställaren hur mycket de vill tjäna och hur mycket de tror att de kan få betalt för "sina" mikrofoner...
Tony Postat 20 november 2005 Postat 20 november 2005 Jag VET inte nu .. men .. om du kollar bilden på JJlabs DK7S på www.jam.se och jämför den med TSM DrumPack på www.4sound.se så är det ju faktiskt klart tänkbart att det är samma mickar .. inte mycket skiljer .. samma väska .. samma pris också .. sen står det ju på jam.se "samma mikar som i vårt förra otroligt populära DRMX-7 paket" .. och det fick ju rätt bra betyg vid jämförelse här : http://www.s-man.nu/micktest/ .. med tanke på vad du skrev om ditt A/B test så känns det ju faktiskt logiskt ..
Esset Postat 21 november 2005 Postat 21 november 2005 en står det ju på jam.se "samma mikar som i vårt förra otroligt populära DRMX-7 paket" .. och det fick ju rätt bra betyg vid jämförelse här : http://www.s-man.nu/micktest/ .. med tanke på vad du skrev om ditt A/B test så känns det ju faktiskt logiskt .. HAHA Claes må ha många mickar på sin testsite, men min används av JAM 😄
Humor Postat 22 november 2005 Trådstartare Postat 22 november 2005 tror nog jag ska testa att köpa ngt t.boneset...skulle det låta skit så har man inte fölorat jättehemska summor iallafall 😲 Wish me luck! 😆
Logichead Postat 22 november 2005 Postat 22 november 2005 Som Göran W. Nilsson skulle sagt: "Same shit."
Recommended Posts
Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera
Du behöver vara medlem för att delta i communityn
Bli medlem (kostnadsfritt)
Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!
Bli medlem nu (kostnadsfritt)Logga in
Har du redan en inloggning?
Logga in nuLogga in här.