Jump to content
Annons

Var det bättre förr?  

2 röster

1. 1. Var det bättre förr?

• Jajamensan!
      1
    • Oj, ja, gissa om det var!
      0
    • Yep!
      1

Recommended Posts

Postat

Artist: Folkhemsorkestern

Kompositör: Mats Jansson/Folkhemsorkestern

År: 2005

Genre: Svensk blues

Format: mp3 128 (testar tricket att länka till soundclick)

Längd: 02:59

Färdig demo: Yep 😳

Låtlänk: Samma gamla blues

Testar att skicka upp en blues till för allmän åskådan. Med mindre puffljud och metalkaggar. Eller.. ?

Annons
Postat
Är lite livefeeling över inspelningen, har ni spelat in i en betongkällarar, där det ekar mycket?

Nej, det är inte inspelat i en betongkällare, men det är meningen att det skall låta som om det är inspelat i nån sorts källare.. kanske blev det en smula överdrivet?

Postat
Är lite livefeeling över inspelningen, har ni spelat in i en betongkällarar, där det ekar mycket?

Nej, det är inte inspelat i en betongkällare, men det är meningen att det skall låta som om det är inspelat i nån sorts källare.. kanske blev det en smula överdrivet?

Det blev lite överdrivet men inte så mycket. Jag gillar idéen att det ska låta live i en sunkig replokal. Behåll tanken men tona ned den något.

Skön låt annars. Mixen är inte mycket att säga om och inget annat heller egentligen.

Burnin Sven (oregistrerad)
Postat

Tjena bimbambop ha ha jag lurade den där länken så jag kunde lyssna i lofi. Fortsätt att ladda länkar till Sound Click så en annan (modemlyssnare) också kan få lyssna.

Gillar låten skarpt det var i och för sig nån svacka instrumentalt nånstans men absolut inget att lägga nån energi på att fixa. Låter förträffligt OK även i lofi, mer av det här snälla 😄 .

Göran

Burnin Sven (oregistrerad)
Postat (redigerat)

Fan jag lyssnade på två låtar till det låter bra. Är ingen bluesfantast längre men jag får nog ge mig. Som taget ur skolboken när det gäller sound och arr samt med svensk text som är bra. Jag röstade hot och gjorde en favorit på din SC.

Göran

Redigerat av Burnin Sven
Postat
😄 Mums... lite för lite botten, men helskön musik 😎

Ja, botten är botten... Svårt det där tycker jag. Jag kör rubbet igenom en vinylplugg för att tunna ur ljudet, annars blir basen väldigt "bumlig". Jag vill inte ha för mycket botten, utan vill ha det lite som på gamla plattor från 60- och 70-talet när inte allting behövde vara så maxat fett. Men det är en svår balansgång och jag har väl inte riktigt hittat rätt i ljudbilden. Som jag nämnt tycker jag att det absolut svåraste är att få bra ljud på sången och basen, och är tacksam för alla tips. Jag linar grejerna rätt in i ljudkortet (creative audigy) och pillar med effekter i Sonar.

Men viktigast är ju att låten faller i god jord 😄 tack för de snälla orden! Uppmuntrande.

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
  • Skapa ny...

Viktig information om kakor (cookies)

Vi har placerat några kakor på din enhet för att du ska bättre ska kunna använda den här sajten. Läs vår kakpolicy och om hur du kan ändra inställningar. Annars utgår vi från att du är bekväm med att fortsätta.