Jump to content
Annons

Listan över midiout blir för lång med Reason


suprapappa

Recommended Posts

Tja!

Om jag vill använda Reason som enbart en ljudmodul och styra all midi från Cubase, finns det då ngn möjlighet att begränsa vad som visas i Cubase midi out

Om jag tex laddar in en fabrikspreset i Reason som tex är en Combinator i vilken det ingår en hel radda med effekter så kommer alla dessa effekter att dyka upp i listan över midiutgångar i Cubase trots att det inte går att spela på dessa utan endast på själva synthen.

Det blir därmed ganska rörigt. Nog för att jag kan döpa syntharna i Reason och kanske skriva alla dessa med stora bokstäver för att lättare hitta dessa i menyn men det känns inte optimalt.

Finns det ngn lösning på detta?

Det är väl inte möjligt att i Cubase få upp Reasons patchnamn på ngt sätt?

: )

Petri

Link to comment
Dela på andra sajter

  • 1 år senare...
Annons
Chouca (oregistrerad)
Om jag tex laddar in en fabrikspreset i Reason som tex är en Combinator i vilken det ingår en hel radda med effekter så kommer alla dessa effekter att dyka upp i listan över midiutgångar i Cubase trots att det inte går att spela på dessa utan endast på själva synthen...

Det är väl inte möjligt att i Cubase få upp Reasons patchnamn på ngt sätt?

Rörigt är bara förnamnet - använder man Reason som ljudkälla så önskar man namnet på ljudet som val i midiout och inte varenda komponent...

Finns det ngn lösning på detta?

Link to comment
Dela på andra sajter

Om jag tex laddar in en fabrikspreset i Reason som tex är en Combinator i vilken det ingår en hel radda med effekter så kommer alla dessa effekter att dyka upp i listan över midiutgångar i Cubase trots att det inte går att spela på dessa utan endast på själva synthen...

Det är väl inte möjligt att i Cubase få upp Reasons patchnamn på ngt sätt?

Rörigt är bara förnamnet - använder man Reason som ljudkälla så önskar man namnet på ljudet som val i midiout och inte varenda komponent...

Finns det ngn lösning på detta?

Jag brukar numrera de enheter i Reason jag vill styra från Cubase.

Typ "1. ackord", "2. Bells".

Då blir de lättare att hitta i Cubase

Link to comment
Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
×
×
  • Skapa ny...