Jump to content
Annons

Recommended Posts

Postat (redigerat)

kan inte få med midi spåren när jag gör audiomixdown i cubase.

har glöMt hur man gör och manualer och böcker gör mig inge klokare. 🙂

måste bli klar till 12.00 🙂 HJÄLP FORT!!

Redigerat av sixties
Annons
Postat (redigerat)

Det går inte att mixa ner midi till audio. Du måste ställa in midikanalerna till ett instrument. Alltså vsti.

Det finns en smidigt och bra instrumentplug vid namn Bismarck som du kan ladda in Soundfont-filer med.

Ett annar sämre alternativ är att starta ett valfritt ljudinspelningsprogram. Tryck på record där och låt Cubase spela upp din låt. Se för guds skull till att du har "What you hear" eller "Stereo Mix" ikryssat under inspelningsalternativ. Ja du vet den panelen som kommer fram när du dubbelklickar på den lilla högtalaren nere i högra hörnet. Om du använder windows det vill säga.

Edit: Var det klockan 12:00 idag? Isåfall är jag sent ute. Fast det är du också som märker felet bara 20 minuter innan deadline 😉

Redigerat av Eternal
Postat

nog var jag sent ute, 😉

jag hade valt gm device som ljud ut, vst instrumenten var det inga problem med.

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
  • Skapa ny...

Viktig information om kakor (cookies)

Vi har placerat några kakor på din enhet för att du bättre ska kunna använda den här sajten. Läs vår kakpolicy och om hur du kan ändra inställningar. Annars utgår vi från att du är bekväm med att fortsätta.