joachime Postat 20 november 2005 Postat 20 november 2005 Ikväll spelar Blood Music och Wolf Parade (Can) på Kägelbanan (Södra Teatern). Anledningen till att jag skvallrar om det är att jag spelar i Blood Music ikväll, och att Wolf Parade är ett band värt att se. Om jag ska våga mig på att försöka beskriva musiken blir det nog: Som en kanadensisk motsvarighet till Modest Mouse med Phil Lynott på sång. Läs mer om banden här: Wolf Parade Blood Music Luger om Wolf Parade. Luger om Blood Music. Biljetter kostar 165 sek. Dörrar 19:30, Blood Music 20:30, Wolf Parade 21:30.
mornel Postat 20 november 2005 Postat 20 november 2005 Va? Varför i helsike spelade du i Blood Music? 🙂
joachime Postat 21 november 2005 Trådstartare Postat 21 november 2005 Va? Varför i helsike spelade du i Blood Music? 😄 Oj! Uttryckte mig lite slarvigt. Det är Wolf Parade som jag tycker påminner om Modest Mouse. Blood Music vet jag inte vad det påminner om... Vi körde tre covers idag: "Somebody out something in my drink" av the Ramones, "Held the hand" av Daniel Johnston och "Runs in the family" av the Roches. Det var helt okej med publik, och som väntat var de flesta där för att se Wolf Parade. Tuffa och utmanande förutsättningar, på ett positivt sätt.
mornel Postat 21 november 2005 Postat 21 november 2005 Oj, heh, hoppsan. Det är klart att du spelade med Blood Music, det visste jag ju. Jag fick av nån underlig anledning för mig att det var Blood Brothers du hade skrivit att du skulle spela i, vilket jag tyckte läte väldigt väldigt konstigt. Sorry! Wolf Parade är jättebra, men jag var inte på spelningen, tyvärr. Kul att det gick fint!
joachime Postat 21 november 2005 Trådstartare Postat 21 november 2005 (redigerat) Oj, heh, hoppsan. Det är klart att du spelade med Blood Music, det visste jag ju. Jag fick av nån underlig anledning för mig att det var Blood Brothers du hade skrivit att du skulle spela i, vilket jag tyckte läte väldigt väldigt konstigt. Sorry! Haha, nej du Blood Brothers har jag inte spelat med, än... 😄 Men en rolig sak var att det kom in en kille i logen efteråt, mest för att säga att det var en bra spelning. Men det slutade med att han engagerade två av musikerna i Blood Music till sina kommande gigs. Det roliga var att han kom från Athens och hade spelat med Neutral Millk Hotel och flera Elephant Six-band. 😎 Ediot: Ett ord för mycket Redigerat 21 november 2005 av joachime
Recommended Posts
Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera
Du behöver vara medlem för att delta i communityn
Bli medlem (kostnadsfritt)
Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!
Bli medlem nu (kostnadsfritt)Logga in
Har du redan en inloggning?
Logga in nuLogga in här.