Burnin Sven (oregistrerad) Postat 19 november 2005 Postat 19 november 2005 Det här är en svensk låt som jag gjorde till en poesi afton som min polare Christer körde på Konsert och kongress I Linköping i våras. Ingen höjdar inspelning som vanligt men rätt OK tror jag för att vara av mig. Det ska ändras lite i texten så här blir det nog en ny inspelning. Tyckte jag fick till solot lite på den här rätta mig om jag har fel. LÅTNAMN: Hela Vägen ARTIST/GRUPP: Burnin Sven GENRE: vispop kanske LÅTLÄNGD: ca. 3 minuter KOMPOSITÖR: mig PRODUCENT: mig EV. MEDVERKANDE: mig INSPELNINGSÅR: 2005 FORMAT:MP3 STORLEK: ca. 3,5 meg STATUS: Skiss http://www.soundclick.com/util/getplayer.m3u?id=1575149&q=lo http://www.soundclick.com/util/getplayer.m3u?id=1575149&q=hi
Jejje Postat 20 november 2005 Postat 20 november 2005 Med risk för att bli tjatig så tycker jag att låten är riktigt bra, gitarren har ett skönt sound men sångsoundet är tyvärr mindre bra! Låter väldigt dovt och passar inte riktigt in i gitarrsoundet. Svårt att säga här vad detta beror på. Det låter inte som du dränkt sången i nån effekt. Det kanske helt enkelt är så att inspelningsludet inte var bättre än så? Måste säga att jag uppskattar dina lugna låtar!
Burnin Sven (oregistrerad) Postat 20 november 2005 Postat 20 november 2005 Tackar Jejje det är nog så att jag inte är nån fantom på inspelning, funkar väl skapligt på en amatörnivå i och för sig. Håller på och fixar med mitt nya ljudkort (Terratech phase 88) och kanske det kan bli lite bättre i fortsättningen. Göran
bimbambop Postat 20 november 2005 Postat 20 november 2005 Yep, detta är tufft. Gillar den lågmälda profilen och äktheten i uttrycket. Tycker tom att det kanske vinner på inte allt för proddat ljud. Kul med en Burnin Svennnis på svenska. Mer sånt.
Burnin Sven (oregistrerad) Postat 20 november 2005 Postat 20 november 2005 Tack bimbambop det var kul att du tyckte om den här. Den satt långt inne och i helt andra kläder än dom som till sist visade sig passa bäst (tror jag i alla fall). Det är jäkligt mysko med låtidéer ibland. Man tror man har det klart i skallen men sen visar det sig att det inte funkar och det är då man inte får ge upp. Det är bara att försöka hitta "själen" på låten tex. hur man ska markera rytmen och sen kommer kompet ofta av sig själv. Tack igen, har väl mer svenskt på gång men det kniper lite med textförfattandet för tillfället. Göran
Recommended Posts
Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera
Du behöver vara medlem för att delta i communityn
Bli medlem (kostnadsfritt)
Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!
Bli medlem nu (kostnadsfritt)Logga in
Har du redan en inloggning?
Logga in nuLogga in här.