eddde Postat 19 november 2005 Postat 19 november 2005 (redigerat) en tanke bara; skulle man kunna använda sig av Guitarpro komp när man spelar in en låt? Redigerat 19 november 2005 av eddde
suedehead Postat 19 november 2005 Postat 19 november 2005 nepp det tror jag inte eftersom deras gm gp filer inte går att konventera med något program
Humor Postat 20 november 2005 Postat 20 november 2005 vet inte riktigt hur du menar med frågan. Men det går ju att exportera en gp-fil som en midifil...
suedehead Postat 20 november 2005 Postat 20 november 2005 ursäkta efter undersökt saken så har jag upptäckt att det går alldeles utmärkt att t.ex använda gp ljud i cubase 😆
eddde Postat 20 november 2005 Trådstartare Postat 20 november 2005 (redigerat) så man kan alltså använda gp4:as trumm och bas-ljud om man vill simulera att man spelar med ett band med full sättning? Redigerat 20 november 2005 av eddde
suedehead Postat 20 november 2005 Postat 20 november 2005 jepp det är bara att importera in midi filen i cubase 😆
eddde Postat 21 november 2005 Trådstartare Postat 21 november 2005 Så om man spelar in en hyffsat gitarrslinga så kan man man använda guitarpro's ljudfiler för att få det att låta bra, och fixa så gitarrljud och tex trummor är i harmoni ljudnivåsmässigt i Cubase?
Humor Postat 21 november 2005 Postat 21 november 2005 japp det kan man. Men ljden i Gutar PRo..Är itne det vanliga GM-ljud?
Humor Postat 21 november 2005 Postat 21 november 2005 (redigerat) Det är en standard med 128 olika ljud som sattes för X år sedan. Det gjordes för att folk skulle kunna skicka midifiler till varandra och få samma ljud i alla filer. Det är en anledning till varför det skapades iallafall. De 128 ljuden har varsitt nummer och dessa nummer och ljud finns i operativsystemen vilekt gör att ljud nummer 78 för dig låter precis likadant som ljud 78 hos din kompis. Sen att ljuden låter bajs är en annan sak men det är en smidig standradisiring. 😄 Redigerat 21 november 2005 av Humor
suedehead Postat 22 november 2005 Postat 22 november 2005 japp det kan man. Men ljden i Gutar PRo..Är itne det vanliga GM-ljud? jo men de funkar som vanlig midi om man convertar dem och tar in dem i något inspelninsprogram med midistöd
eddde Postat 23 november 2005 Trådstartare Postat 23 november 2005 Om jag skickar En GP4 fil och ett inspelat gitarrspår, kan nån hjälpa mig att lägga ihop dem i Cubase/ Reason då?
Recommended Posts
Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera
Du behöver vara medlem för att delta i communityn
Bli medlem (kostnadsfritt)
Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!
Bli medlem nu (kostnadsfritt)Logga in
Har du redan en inloggning?
Logga in nuLogga in här.