trancer Postat 19 november 2005 Postat 19 november 2005 (redigerat) LÅTNAMN: Lena (Dansar här med mig) ARTIST/GRUPP: Marcus Persson (Perrra) GENRE: pop/dansband 😎 LÅTLÄNGD: 1:30 KOMPOSITÖR: Perrra PRODUCENT: Perrra EV. MEDVERKANDE: Perrra INSPELNINGSÅR: 2005 FORMAT: Mp3 STATUS: Skiss! Jaha... jag håller på med ett nytt projekt 😄 Har gjort en lite hårdare stuk än dansbandet här, och bara för kunna utveckla mig ännu mer som musiker. 😉 TEXTEN är inte så väldigt seriös än så länge, lär ändra hela text innehållet, men jag var helt enkelt tvungen att sjunga in nåt för att veta hur själva sångmelodin skulle gå 😉 (texten försvinner i slutet av låten, för jag vill inte att ni ska höra det löjliga rimmet som det va där) 😄 Ge mig gärna feedback boys! Your browser does not support the HTML5 audio tag EDIT: Ny tonart, ny sång osv .. låter detta bättre? Your browser does not support the HTML5 audio tag /Perrra Redigerat 20 november 2005 av trancer
Jejje Postat 19 november 2005 Postat 19 november 2005 (redigerat) Jag känner mig lite kluven inför detta! För det första måste jag säga att du har fått till en riktigt bra ljudbild. Du har verkligen fått till ett bra tryck i låten. Bra jobbat! Rent produktionsmässigt tycker jag alltså att musiken håller bra. Sången är lite tveksam på sina ställen dock, men jag antar att eftersom detta är en skiss så är sången högst provisorisk!? Det låter dock som att det är en aningen för hög tonart för din röst. Det låter lite ansträngt, särskilt i verserna. Och nu till själva låten. Vilken känsla vill du att man ska få? Ena stunden tycker jag att det låter seriöst och andra stunden tycker jag att det låter lite parodiaktigt. (Detta kanske är meningen? Du har ju gjort småironisk musik förut menar jag) Personligen tycker jag att det blir lite väl mycket Black-Ingvars stuk i vissa delar. Kan kanske bero på texten? Eller den distade gitarren? (kan tyvärr inte precisera mig bättre än så) Personligen tycker jag att du ska satsa på att göra detta aningen mer seriöst! (alltså musikgenremässigt, produktionen är ju helseriös) Redigerat 19 november 2005 av Jejje
Danabacken Postat 19 november 2005 Postat 19 november 2005 (redigerat) Oj! 😱 Häftig rivstart! 😱 Det svänger riktigt skönt det här!!! Du sjunger helt ok, också! 😱 KÖR SÅ DET RYKER!! Redigerat 19 november 2005 av Danabacken
Eternal Postat 19 november 2005 Postat 19 november 2005 Det låter bra på nästan alla sätt och vis. Ljudbild mycket bra. Det jag kan anmärka på är din röst. Den ligger lite för högt för ditt register. Men nu var du där igen. Jag minns "Dans på lördagsnatten" där det var en rip-off av "Dansa i neon". Och samma problem finns i denna låten. Lyssna på refrängen. Kompet, till stor del sångmelodin och som mest texten. "Dansa" och "Lena"... Du verkar vara besatt av Lena Ph verkar det som. Jag tycker du skall ändra i alla fall en av de tre "stölderna" 😕 Du är duktig det må jag säga. Fortsätt jobba!
Valdez Postat 19 november 2005 Postat 19 november 2005 Tycker du ska transponera om låten till en annan tonart...testa! Som det låter nu så börjar du däruppe och går neråt..vilket låter forcerat...så testa annan tonart vilket kan göra mycket!
bengan_gbg Postat 19 november 2005 Postat 19 november 2005 JO. Det är lite väl mkt "Dansa i Neon". Å andra sidan så är min egen "Hårdare om natten" i många stycken lik "Lyssna till ditt hjärta" så jag ska nog inte säga något om just den biten. Du kan ju ha gjort det på ren vilja med. Tror att det är bra tips du har fått om transponeringen. Sänk låten en liten bit. Du får pressa lite för mkt nu tycker jag. Är inte lika säker på ljudbilden som de andra gossarna. Tror att det är ngt mysko med reverbet på sången...eller så är det rumsklang du fått med från inspelningen? Jag vet inte. Tror nog du kan få fart på det här. Black-Ingvars är du inte nära. Krävs MYCKET mer dist för det.
trancer Postat 19 november 2005 Trådstartare Postat 19 november 2005 hehe.. Tackar folk ! Jo.. som sagt, det är en skiss, och jag tänker byta tonart, ändra texten, men som jag skrev så är sången bara pålagd för att jag hittade en 'sångmelodi' som jag tyckte va ok , och ville behålla .. ni fattar vad jag menar . SÅ den SKA reproduceras här o där, även tonarten 😄 Tack så mkt annars! /Perrra
Falk Postat 19 november 2005 Postat 19 november 2005 Ok trancer 🙂 ..japp det här har du lyckats med..låter som Snowstorm..om du känner till dem!?..du vet dom som är från Hising Island...o hade en hit med låten "Sommarnatt"... 😄
trancer Postat 20 november 2005 Trådstartare Postat 20 november 2005 (redigerat) Ge mig feedback på den 'nya versionen' tack . Tänk på att texten "Jag ville bara äta bark" osv INTE ska va i låten när den blir klar såklart. utan bara ett riktigt dåligt rim 😆 Och sen är det brus i slutet, för att det inte är gjort nåt åt nåt än helt enkelt 😉 /Perrra Redigerat 20 november 2005 av trancer
Eternal Postat 20 november 2005 Postat 20 november 2005 Bättre tonart. Gillar verkligen stämmorna på versen. Skitsnyggt. Dock är sången lite för blöt enligt min smak. Sången vid 00:50 låter som MA Numminen. Min kritik från förra mixen står kvar. Dansa i Neon. Bra ändå!
trancer Postat 20 november 2005 Trådstartare Postat 20 november 2005 Bättre tonart. Gillar verkligen stämmorna på versen. Skitsnyggt. Dock är sången lite för blöt enligt min smak. Sången vid 00:50 låter som MA Numminen. Min kritik från förra mixen står kvar. Dansa i Neon. Bra ändå! tack så mkt för det som du tyckte va bra haha 😉 Jag ska försöka göra klart låten seröist så får vi se slutresultatet, nu har jag inte gjort speciellt mkt åt nåt faktiskt, men jag tycker den blir häftig . Ska göra stämmorna och göra en seriös text till låten oxo o släppa. så nästa låt blir en klar! /Perrra
Eternal Postat 20 november 2005 Postat 20 november 2005 Jag tror att detta kan bli lika klockrent som Dansbandssamlingen. Fast det är svårare att slå dansband när det kommer till humor. Kör på! Jag ser fram emot till nästa låt/mix!
Jejje Postat 20 november 2005 Postat 20 november 2005 (redigerat) Den nya versionen var bättre! Sången håller mycket bättre! Om jag inte hör helt fel har du mixat om låten lite också!? Eller kanske inte! Tycker att den där parodikänslan som jag fick av den första versionen försvann. Även fast texten är samma så tycker jag att den hät versionen låter mer seriös! BRA JOBBAT! Redigerat 20 november 2005 av Jejje
trancer Postat 20 november 2005 Trådstartare Postat 20 november 2005 Jag tror att detta kan bli lika klockrent som Dansbandssamlingen. Fast det är svårare att slå dansband när det kommer till humor. Kör på! Jag ser fram emot till nästa låt/mix! tackar 😆
trancer Postat 20 november 2005 Trådstartare Postat 20 november 2005 Den nya versionen var bättre! Sången håller mycket bättre! Om jag inte hör helt fel har du mixat om låten lite också!? Eller kanske inte! Tycker att den där parodikänslan som jag fick av den första versionen försvann. Även fast texten är samma så tycker jag att den hät versionen låter mer seriös! BRA JOBBAT! Thank you 😆
trancer Postat 21 november 2005 Trådstartare Postat 21 november 2005 Bättre tonart. Gillar verkligen stämmorna på versen. Skitsnyggt. Dock Det där va lite roligt 😉 Tackar
Recommended Posts
Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera
Du behöver vara medlem för att delta i communityn
Bli medlem (kostnadsfritt)
Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!
Bli medlem nu (kostnadsfritt)Logga in
Har du redan en inloggning?
Logga in nuLogga in här.