Jump to content
Annons

Recommended Posts

Postat

Hm... nu när jag ändå är igång och skapar en massa trådar så gör jag en till.

Denna handlar om någon vet var man kan få tag på byggsatser, ritningar till att bygga en egen mixer eller EQ.

Själv vill jag att det ska gärna att enheterna och prylarna jag har är rörbaserade.

Jag är ingen tekniker alls men jag tycker det är kul att bygga ihop saker...ibland på mitt eget lilla vis...😮

Så vänligen...om någon vet nåt om detta så skriv...

Mancan

Annons
Postat

Ett bra ställe att börja leta på

Sen finns det även lite forum där man kan läsa på lite och träffa väldigt hjälpsamma människor, som t.ex.

http://www.prodigy-pro.com/forum/

eller (på svenska)

http://khz.se/forum/

Själv har jag gått från samma status du är i nu till att bygga en dubbel 1176 (visserligen sönderbränd men fungerade i ca 15sek) och en fullt fungerande SSL-kompressor, till att börja modda befintliga mikrofoner och snart även en gammal Alesis 3630.

Välkommen in i en värld lika beroende som droger och musik!

Postat

Hett!

Hur svårt är det att bygga sånt här? Har nämligen en polare som varit tv-tekniker och gått någon ellinje, skulle han klara av en 1176?

Och sista frågan? Om man väl lyckats byggt en, hur låter det? 😄

Postat

Din polares kompetens kan jag omöjligt svara på. Men att man klarar att laga en TV behöver inte nödvändigtvis betyda att man är en hejare på ett konstruera professionell audio.

Men vad gäller bygget - det beror på:

...vilken konstruktion du väljer att bygga.

...vilken kvalitet du väljer på komponenterna.

...hur du genomför själva bygget vad beträffar layout, komponentplacering, kabeldragning, jordningspunkter etc.

...hur noga du är med detaljer som lödningar etc.

Till att börja med. Sen beror det som vanligt på vilka krav man har på resultatet också. Själv är jag obotlig pedant...

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
  • Skapa ny...

Viktig information om kakor (cookies)

Vi har placerat några kakor på din enhet för att du bättre ska kunna använda den här sajten. Läs vår kakpolicy och om hur du kan ändra inställningar. Annars utgår vi från att du är bekväm med att fortsätta.