Plus o Minus Postat 2 juni 2004 Dela Postat 2 juni 2004 väntar nyfiket på resulat 😏 Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
ChrioN Postat 2 juni 2004 Dela Postat 2 juni 2004 (redigerat) 1 set 1,2kvm 2 set 2,4kvm Shit vad man räknar fel ibland...tänk er 18kvm framför er...det är rätt mycket 🙂 Redigerat 2 juni 2004 av ChrioN Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
ChrioN Postat 7 juni 2004 Dela Postat 7 juni 2004 Nu var jag på biltema, och jag köpte 4 förpackningar =) ps. det finns 2 kvar såg jag 😱 Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Tokas Postat 7 juni 2004 Dela Postat 7 juni 2004 (redigerat) Jag får det till 14.4 kvm, och jag är helt säker på att jag räknat rätt. Fast jag har säkert fel, bara för det. 😱 EDIT: Sex förpackningar då. Redigerat 7 juni 2004 av Tokas Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Neko Postat 7 juni 2004 Dela Postat 7 juni 2004 Nu var jag på biltema, och jag köpte 4 förpackningar =) ps. det finns 2 kvar såg jag 😳 När du installerat det hela. Ta kort och visa oss. Tala gärna om resultatet med. Dvs om det funkar. 😎 Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
ChrioN Postat 8 juni 2004 Dela Postat 8 juni 2004 (redigerat) Nästan 5kvm Redigerat 15 juni 2004 av ChrioN Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Neko Postat 8 juni 2004 Dela Postat 8 juni 2004 😏 Hoppas att du inte kommer sätta upp dem någonstans, utan ha alla i en hög! Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
ChrioN Postat 11 juni 2004 Dela Postat 11 juni 2004 aha! är det så man ska göra med dom! 😛 😉 Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
osiris Postat 19 juni 2004 Dela Postat 19 juni 2004 Är det sånt härnt jag ska använda inne på vår gästtoalett på 2 m2 (då tillkommer tak och väggar också 😉 ) för att få ett sånt trevligt och orört inspelningsljud som möjligt?... Jag hatar att vara noob 😏 Men jag kommer ikapp.. *lovar* Love. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
alexfree Postat 22 juni 2004 Dela Postat 22 juni 2004 Sångbås Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Claes Holmerup Postat 22 juni 2004 Dela Postat 22 juni 2004 Alexfree: Det där sångbås-kitet går lös på ca 24000:- - så det är nog inget för vem som helst... 😆 Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
alexfree Postat 22 juni 2004 Dela Postat 22 juni 2004 shiT lite dyrt.....men coolt !!!!! 😆 Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
axeman Postat 26 juni 2004 Dela Postat 26 juni 2004 Du undrar man ju lite nyfiket hur bra den där biltemadämpnignen fungerar? Och inte minst, luktar den konstigt eller kan man ha det på väggen?😉 Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Claes Holmerup Postat 26 juni 2004 Dela Postat 26 juni 2004 (redigerat) Med ledning av bilderna, så är det väldigt tunt skum som har låg densitet och låg massa - och dämpar därför troligen bara höga frekvenser. Mellanregister och bas studsar runt i princip opåverkat... Redigerat 26 juni 2004 av Claes Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Pluffo Postat 26 juni 2004 Dela Postat 26 juni 2004 Äggkartonger e ingen vidare lösning... tänk på att de måste vara hyggligt brandsäkert... Och vem fan vill sitta och käka 2400 ägg bara för att kunna göra lite schyssta sångpålägg? Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
ChrioN Postat 27 juni 2004 Dela Postat 27 juni 2004 Jag vädrade dom ute i ett dygn. nu luktar dom typ ingenting. lite ny bil bara =) Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
alexfree Postat 28 juni 2004 Dela Postat 28 juni 2004 hur tjocka är/var dem då? Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
alexfree Postat 7 juli 2004 Dela Postat 7 juli 2004 hittade ett bra tips om hur man skulle spela in sång enkelt och billigt i ditt nuvarande rum, men för det krävs det att man har en hörna fri. I hörnan skulle man hänga upp duntäcke/filt eller liknande på de hörnsidorna och sedan ska du stå med ryggen mot hörnan. Mikrofonen ska titta mot hörnan. Om du nu sjunger så tar mikrofonen upp din röst och i och med mikrofonen är död på andra sidan tas inga reflektioner upp från rummets sida och när ljudet reflektera i hörnan bakom dig släcks det mesta ut!! Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
northflyest Postat 15 juli 2004 Dela Postat 15 juli 2004 (redigerat) Davidooz Funkade isoleringen du köpte på JAM bra? Märker någon skillnad? Funttar på o köpa sånt... Alexfree Haha låter ballt fan, blire schysst "sound"? Ska fan testa... Redigerat 15 juli 2004 av northflyest Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
MusicGene Postat 6 mars 2005 Dela Postat 6 mars 2005 (redigerat) ChrioN: Hur har biltemaplattorna fungerat? Redigerat 6 mars 2005 av MusicGene Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Claes Holmerup Postat 6 mars 2005 Dela Postat 6 mars 2005 Om ca 2 veckor kommer jag att kunna erbjuda akustikplattor till ett lite trevligare pris än tidigare... 🙂 Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Mr Keys Postat 7 mars 2005 Dela Postat 7 mars 2005 Om ca 2 veckor kommer jag att kunna erbjuda akustikplattor till ett lite trevligare pris än tidigare... 😄 Vad? när? vilket pris? Ska köpa grejor i veckan, och måste måste måste få veta....så jag inte köper grisen i säcken och kan köpa det mkt billigare från dig om två veckor!? 😆😮 Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Claes Holmerup Postat 7 mars 2005 Dela Postat 7 mars 2005 Om ca 2 veckor kommer jag att kunna erbjuda akustikplattor till ett lite trevligare pris än tidigare... 😉 Vad? när? vilket pris? Ska köpa grejor i veckan, och måste måste måste få veta....så jag inte köper grisen i säcken och kan köpa det mkt billigare från dig om två veckor!? 😄 :D 😉 Jag kommer att få mer info under veckan - men det rör sig om akustikskum - och inte något tunt packningsmaterial som ibland säljs som akustikmaterial... 😆😉 Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
ChrioN Postat 7 mars 2005 Dela Postat 7 mars 2005 (redigerat) Biltemaplattorna funkar skitbra i kontrollrummet. Men någon nytta i basfrekvenserna lär dom ju knappast göra, som Claes sa Redigerat 27 april 2005 av ChrioN Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
lavrell Postat 7 mars 2005 Dela Postat 7 mars 2005 Biltemaplattorna funkar skitbra i kontrollrummet. Men någon nytta i basfrekvenserna lär dom ju knappast göra, som Claes sa www.foamandupholstery.com skickar till Sverige och är billiga i frakten. Med frakt skulle jag tro att du betalar 1/3-1/4 av vad Auralex kostar här i Sverige. Det där såg ju väldigt lovande ut men man vill ju gärna se vad vår eminente Claes plockar fram ur trollerihatten 😉 Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
boojakasha Postat 8 maj 2006 Dela Postat 8 maj 2006 så vad plockade han fram 😕 Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Claes Holmerup Postat 8 maj 2006 Dela Postat 8 maj 2006 så vad plockade han fram 😎 OJ! En av årets avdammningar... 😆 GoldenAge har tagit fram en egen linje med akustikmaterial. Det var troligen den nyheten som jag snackade om då... Nyheten kan också ha varit WavePanels - som dock försvann ganska snabbt på grund av att tillverkaren (i Australien) var besvärliga att ha att göra med, så att distributören lade ner det... På senare tid har Auralex börjat distribueras från en annan firma, som har lyckats pressa priserna lite mer än den tidigare distributören. De är fortfarande dyrare än GoldenAge - men snyggare... 😄 Hela Auralex-sortimentet är så sakteliga på gång att åka upp på min site i skrivande stund. 😎 Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Leslie Postat 11 maj 2006 Dela Postat 11 maj 2006 Jag skulle rekommendera företaget Specialplast Dom har nog det billigaste dämpningsmatrialet i Stockholm. Dom säljs i 2*1 meters moduler, och kostar nog typ 400:- st, sen så beror ju priset på hur tjocka dom är, 2cm och uppåt. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
BadBoy Postat 2 juli 2006 Dela Postat 2 juli 2006 ok damer om herrar nu har jag läst igenom hela tråden o frågan kvarstår , hur ser d ut o funkar d ? slängupp en bild på d vackra då ! man blir ju sugen på att kika lite Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Hans Postat 2 juli 2006 Dela Postat 2 juli 2006 (redigerat) Sångbås Det finns faktiskt riktigt bra och snygga (vita) IKEAmadrasser man skulle kunna göra det där sångbåset av för en billig penning. Dom är äggformade och lika tjocka samt tunga. Kanske inte lika bra men nästan... eller kanske exakt lika bra, vem vet. He he äggformade ! Redigerat 2 juli 2006 av Hans Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Recommended Posts
Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera
Du behöver vara medlem för att delta i communityn
Bli medlem (kostnadsfritt)
Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!
Bli medlem nu (kostnadsfritt)Logga in
Har du redan en inloggning?
Logga in nuLogga in här.