musik (oregistrerad) Postat 6 januari 2006 Postat 6 januari 2006 Gränsen är nådd för länge sedan... 😱
musik (oregistrerad) Postat 6 januari 2006 Postat 6 januari 2006 OK, Hwagang, hur går musikkarriären? 😱 :musik
Hwagang Postat 6 januari 2006 Postat 6 januari 2006 Hej på dej musik ...jag laddar upp en låt snart -annars har jag mest dansat nu ett tag www.dawes.se ...finns några småbilder av oss där någonstans... -jasså...så hemligt e ens spionerande mitt i natten....för få online -jag ska knoppa nu, men vi ses
musik (oregistrerad) Postat 6 januari 2006 Postat 6 januari 2006 Yes Sweetie! Det gör vi! Natti! 😱 :musik
musik (oregistrerad) Postat 6 januari 2006 Postat 6 januari 2006 *hämtar nycklarna och stänger lite tidigare* Det är ju ändå Trettondagsafton
hackeman Postat 7 januari 2006 Postat 7 januari 2006 peekaboo! ...I can seeeeeeeee you, and I knooooooooooow what you do! 😠 Devo, va?
Humor Postat 7 januari 2006 Postat 7 januari 2006 (redigerat) det är jag som är gene hackman. så det så. ville bara upplysa er andra simpla och vanliga människor om det 😠 Redigerat 7 januari 2006 av Humor
hackeman Postat 7 januari 2006 Postat 7 januari 2006 Mullenu. I brist på värktabletter har jag inatt bekämpat öroninflammation med vodka... var det smart? Det verkar funka i alla fall. 😆 Höh. Sprit dämpar väl den mesta smärtan... psykisk som fysisk. Ett tag iaf.
musik (oregistrerad) Postat 7 januari 2006 Postat 7 januari 2006 *låser upp och tassar in...lägger en lapp såhär på morgonen i 3-5-rummet med texten "har du hällt Vodkan i örat då, eller vadå?"...* *låser igen...och går* 😆
musik (oregistrerad) Postat 8 januari 2006 Postat 8 januari 2006 Hej! Nattens ämne: Var det bättre förr? 😱 :musik
Pico Postat 8 januari 2006 Postat 8 januari 2006 (redigerat) Hej! Nattens ämne: Var det bättre förr? 😱 :musik Jag minns inte - så minnet kanske var bättre förr.. Redigerat 8 januari 2006 av Pico
hackeman Postat 8 januari 2006 Postat 8 januari 2006 Frrhaaan va ja e duktig. Utekväll, och redan hemma. 😱
musik (oregistrerad) Postat 8 januari 2006 Postat 8 januari 2006 Det är ju kallt utomhus!!! Hur länge var du utomhus? 😱
hackeman Postat 9 januari 2006 Postat 9 januari 2006 Och hur var det här då? Börjar bli trött på den här @#$% insomnian.
Pico Postat 9 januari 2006 Postat 9 januari 2006 Och hur var det här då? Börjar bli trött på den här @#$% insomnian. Tell me about it...
polardark Postat 9 januari 2006 Postat 9 januari 2006 Mmm, det där med sömnsvårigheter är inte sådär jättekul 😛 Dags att gå och fråga farbror doktorn om sömnpiller kanske.
hackeman Postat 9 januari 2006 Postat 9 januari 2006 Mmm, det där med sömnsvårigheter är inte sådär jättekul 😆 Dags att gå och fråga farbror doktorn om sömnpiller kanske. Sambon säger det samma. Ska nog fixa insomningspiller åtmistone. När jag väl somnat har jag svårt som fan att vakna igen. Och väl vaken kan jag inte somna. Ett sånt dj-vla dilemma. 😉 Ska ge det ett nytt försök nu... så godnatt (om jag har tur).
Pico Postat 10 januari 2006 Postat 10 januari 2006 Har sovit mellan 23.30 - 05.00... Va fan, det är ju typ normalt? 🙁
musik (oregistrerad) Postat 10 januari 2006 Postat 10 januari 2006 Hej! Hackeman, det är jättenormalt! Under förutsättning att du ÄVEN sov mellan 23.00 och 5.30 samt mellan 07.45 och 13.00, som jag gjorde... Motsatsen till insomnia? Dock ej narkolepsi. :musik
hackeman Postat 10 januari 2006 Postat 10 januari 2006 Hackeman, det är jättenormalt! Under förutsättning att du ÄVEN sov mellan 23.00 och 5.30 samt mellan 07.45 och 13.00, som jag gjorde... Du sov alltså 12 timmar och jag 2 timmar. Din snåla egoist, dela med dig! 😠
musik (oregistrerad) Postat 10 januari 2006 Postat 10 januari 2006 Nä...jag sov 14 timmar ju! Eller var du vaken när du sov? I så fall vill jag låta meddela att jag var sovande de timmar du var vaken när du trodde att du sov. 😠 :musik
hackeman Postat 10 januari 2006 Postat 10 januari 2006 Nä...jag sov 14 timmar ju! Eller var du vaken när du sov? I så fall vill jag låta meddela att jag var sovande de timmar du var vaken när du trodde att du sov. Va?! 😠 Du skrev att du "ÄVEN sov mellan 23.00 och 5.30 samt mellan 07.45 och 13.00", dvs totalt 23:00 till 13:00 vilket tämligen torde bli 12 timmar. Och jag sov mellan 05:30 och 07:45 vilket blir 02:15 timmar. Ska dock erkänna att jag sov ett par timmar nu efter jobbet. Äh.. vem bryr sig.
musik (oregistrerad) Postat 10 januari 2006 Postat 10 januari 2006 Hej! Jag sov 23 till 13, d.v.s. 1 timme före midnatt och 13 timmar nästkommande dygn = 1 + 13 = 14 timmar. Eller va? Det viktiga är dock inte hur mycket jag sov, utan hur man kommer att få bukt med din sömnbrist. Om det nu är en sömnbrist. Du kanske inte behöver mer sömn. Jag hade en skolkamrat vars farsa aldrig sovit mer än 3 timmar per natt hela sitt liv. Var ändå aldrig trött. Men jag antar du känner en omänsklig trötthet i perioder p.g.a. sömnbristen, annars hade du nog aldrig skrivit om det här. Var försiktig med för starka sömnmedel. Men läkarna har ju blivit bättre på sånt nuförtiden, så det går säkert bra. Prova annars Valeriana (en mildare variant som kan köpas i hälsokostaffärerna). Meditation är bra, låter löjligt kanske, men det kan hjälpa. Försök framförallt att aldrig tänka "nu lägger jag mig, nu är klockan 22.30 och nu måste jag sova, jag bara måste"....40 minuter senare..."och nu är klockan 23.10 redan, och jag har inte somnat ännu...nu måste jag sova". Själv har jag bara svårt att sova om jag sätter en väckarklocka i rummet eller mobiltelefon för väckning. Även om de är helt tysta, så oroar jag mig för att de ska ringa, vilket ju är hela tanken med dem, men först om ett antal timmar... Avslappningsterapi kan hjälpa, särskilt att vara slapp i axlarna. Det handlar om att släppa taget. Om det inte är en smärta eller tinnitus som hindrar en. F.ö. är det väldigt oekonomiskt att ha ett stort behov av sömn för att vara hyfsat pigg och ha ett abnormt behov av vitaminer&mineraler för att inte drabbas av en massa sjukdomar i onödan. Tyvärr är jag själv extreeemt oekonomisk här... 😏 :musik
hackeman Postat 10 januari 2006 Postat 10 januari 2006 Jag sov 23 till 13, d.v.s. 1 timme före midnatt och 13 timmar nästkommande dygn = 1 + 13 = 14 timmar. Eller va? Haha, självklart har du rätt. Där ser vi konsekvensen av att jag bara sov 2 timmar. 😏 Fick faktiskt recept på insomningstabletter idag. Ska hämta ut imorgon. Endast 10 st dock för att inte bli beroende. Tack för dina tips för övrigt.
Per_a_55 Postat 10 januari 2006 Postat 10 januari 2006 (redigerat) Nu är klockan 3 nånstans på jorden Edith: Äh, han bli 03:01 Redigerat 10 januari 2006 av Per_a_55
Recommended Posts
Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera
Du behöver vara medlem för att delta i communityn
Bli medlem (kostnadsfritt)
Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!
Bli medlem nu (kostnadsfritt)Logga in
Har du redan en inloggning?
Logga in nuLogga in här.