Valdez Postat 3 januari 2006 Postat 3 januari 2006 Många gånger tycker jag att demos på detta Forum saknar tydliga verser & refränger, samt bryggor mellan dem. Jag har nog ganska tydliga sådana delar i min musik. Det beror nog lite på hur utvecklad man är i sin musik...Jag tror att många inte skickar in sina helt färdiga låtar...vilket jag nog inte heller kommer att göra..mina grejer här är bara utkast och kortare ideér..
musik (oregistrerad) Postat 3 januari 2006 Postat 3 januari 2006 Det knepiga med den egna cd-framställningen handlar om ISRC-kodningen. Dessa är ju en kod som innehåller bolagskod bl.a. D.v.s. för att kunna knappa in den koden på skivan (digitalt), så krävdes ett sådant cd-bränningsprogram, vilket jag nyligen köpt!! Men för att få själva bolagskoden (som består av ett mindre antal siffror/bokstäver) i den större koden (skivnumret), så ansöker man om den hos organisationen ifpi. Men tyvärr måste man registrera företag först och skaffa F-skattesedel och hela baletten, för att få en kod från dem. De ger inte ifrån sig ynka 3-5 bokstäver annars... Byråkrati! 😄
musik (oregistrerad) Postat 3 januari 2006 Postat 3 januari 2006 Har jag hört nåt från dig i musikväg tro?! Minns inte faktiskt. Självklart är det ju så att det handlar om demos och halvfärdigt oftast. Så mina färdiga grejer hamnar på hemsidan. Men den länkar jag ju till sen då. Så...var det rock eller vad, du sysslade med? :musik
Valdez Postat 3 januari 2006 Postat 3 januari 2006 Det knepiga med den egna cd-framställningen handlar om ISRC-kodningen. Dessa är ju en kod som innehåller bolagskod bl.a. D.v.s. för att kunna knappa in den koden på skivan (digitalt), så krävdes ett sådant cd-bränningsprogram, vilket jag nyligen köpt!! Men för att få själva bolagskoden (som består av ett mindre antal siffror/bokstäver) i den större koden (skivnumret), så ansöker man om den hos organisationen ifpi. Men tyvärr måste man registrera företag först och skaffa F-skattesedel och hela baletten, för att få en kod från dem. De ger inte ifrån sig ynka 3-5 bokstäver annars... Byråkrati! 😄 Hahah..ja det var värst!...Detta visste jag inte!..har förståss inte gått den vägen med egen cd framställning mer än det man bränt ner hemma för att kunna lyssna på musiken utanför datorna så att säga... 😄
musik (oregistrerad) Postat 3 januari 2006 Postat 3 januari 2006 Jag tycker mycket av det man hör här på forumet är riktigt bra. Tycker det är skitkul när alla vill ha respons och så. Inte för att man är nåt geni eller virtuos precis, men tycka kan man ju göra... 😄 :musik
Valdez Postat 3 januari 2006 Postat 3 januari 2006 Har jag hört nåt från dig i musikväg tro?! Minns inte faktiskt. Självklart är det ju så att det handlar om demos och halvfärdigt oftast. Så mina färdiga grejer hamnar på hemsidan. Men den länkar jag ju till sen då. Så...var det rock eller vad, du sysslade med? :musik Tja det vet du nog bäst själv...jag har då ingen aning!. 😄😄 Har gjort en del i mina dagar iaf...även om det inte är så väldigt mycket..dessutom är det gammalt nu!
musik (oregistrerad) Postat 3 januari 2006 Postat 3 januari 2006 Skandal! Har jag inte bedömt dig/er? *letade igenom listan med demofiler från forumet utan att hitta "valdez"* 😄
Valdez Postat 3 januari 2006 Postat 3 januari 2006 Det finns en hel del mycket bra musiker här och även de som kommer att bli mycket bra!..man hör ju ämnet i dem!
musik (oregistrerad) Postat 3 januari 2006 Postat 3 januari 2006 Mmm...jag skulle kunna vara utan min tv. Rätt lätt. Men inte utan min stereo. 😄 Nu går gallret igen snart...
Valdez Postat 3 januari 2006 Postat 3 januari 2006 Nu är kl 5 dags o avsluta... 😄😄😆 säger godmorgon och gonatt...ska sova nu innan ögonen trillar ut!...hahha Godnatt...
musik (oregistrerad) Postat 3 januari 2006 Postat 3 januari 2006 GOD NATT! Sööv gôtt!! *vrider om nyckeln och tassar iväg!* 😄
Linus Postat 4 januari 2006 Postat 4 januari 2006 Nu är kl 5 dags o avsluta... 😳 😳 😲 säger godmorgon och gonatt...ska sova nu innan ögonen trillar ut!...hahha Godnatt... GOD NATT! Sööv gôtt!! *vrider om nyckeln och tassar iväg!* 😄 Godnatt. Sitter ni och tajmar in för att posta inläggen exakt 5:00? 😎
hackeman Postat 4 januari 2006 Postat 4 januari 2006 Jag var på väg till kojs 04:56 typ, så jodå jag väntade faktiskt 4 min för att tajma in 05:00. 😎
musik (oregistrerad) Postat 6 januari 2006 Postat 6 januari 2006 Hej! I natt har vi ämnet: Hur kåt kan man bli? :musik
Nelerion Postat 6 januari 2006 Postat 6 januari 2006 Aj, nu värker ögonen och soffan står så inställsamt och väntar på mig. Inte helt lätt att välja men jag tror nog att soffan vinner idag igen, har man tur kanske där är något gammalt sletet avsnitt av Simpsons man kan glutta igenom . . Well, well . Sleep tight !
musik (oregistrerad) Postat 6 januari 2006 Postat 6 januari 2006 God natt Nelerion, friend! Hackebiff, menar du styv och hård, men ändå kall? Som döden... Att omgivningen tror man har ett epilepsianfall är det närmaste jag har kommit! 😱 :musik
musik (oregistrerad) Postat 6 januari 2006 Postat 6 januari 2006 *rullar tummarna* Inte varit så pigg på hela da'n... 😱
Neosus Postat 6 januari 2006 Postat 6 januari 2006 Jo jag tänkte på en grej... Att vara kåt är väl något som är gudomligt va? 😱
musik (oregistrerad) Postat 6 januari 2006 Postat 6 januari 2006 Den eviga orgasmen... *funderar* 😱 :musik
musik (oregistrerad) Postat 6 januari 2006 Postat 6 januari 2006 Det är ingen som kan få mig trött? Jag ska ju kolla på möbler imon. Trodde jag... 😱
hackeman Postat 6 januari 2006 Postat 6 januari 2006 Nävetnivad. Att sitta på ett nördforum och snacka kåtsnack med studionördar... där går gränsen. 😱
musik (oregistrerad) Postat 6 januari 2006 Postat 6 januari 2006 /Dragnet på TV/ Får mig att fundera på en gammal låt... "He's a cop, he's a nasty cop. He's a cop. Joe Friday. LAPD". Så gick refrängen... Inget uppkåtande precis. 😱
Recommended Posts
Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera
Du behöver vara medlem för att delta i communityn
Bli medlem (kostnadsfritt)
Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!
Bli medlem nu (kostnadsfritt)Logga in
Har du redan en inloggning?
Logga in nuLogga in här.