Valdez Postat 3 januari 2006 Postat 3 januari 2006 Sjunger du "bara"?? Ja jag sjunger för det mesta...ja spelar lite gitarr men kan bara mina egna ackord..helsjukt!...hahaha..tja sen gör jag ju lite musik som de flesta här.
musik (oregistrerad) Postat 3 januari 2006 Postat 3 januari 2006 Musiken är båda mer monoton och odynamisk nu jfr med förr. Eller vad tycker du? 😕
Valdez Postat 3 januari 2006 Postat 3 januari 2006 Tycker det är väldigt olika...tror att just musikprogram bidrar lite till att man fastnar mer lätt i en loop och sen kör det på...Jo musiken var inte sååå statisk förr...
musik (oregistrerad) Postat 3 januari 2006 Postat 3 januari 2006 Du menar att du inte spelar andras låtar!? Det gör inte jag heller nåt särskilt. **Nåt fick plötsligt ljudkortets instickskort att fara i golvet...konstigt** 😕
musik (oregistrerad) Postat 3 januari 2006 Postat 3 januari 2006 Ta en platta med klassisk musik t.ex. Vilka skillnader i styrkeförhållanden. Det kan jag sakna...
Valdez Postat 3 januari 2006 Postat 3 januari 2006 Jo covers har man väl kört mycket förr..kortare tidsperioder eftersom man tröttnar ganska snabbt på det..Det är roligare med andras/egna låtar eller ens egna..hahaha Ojdå vad hände?
Valdez Postat 3 januari 2006 Postat 3 januari 2006 Ta en platta med klassisk musik t.ex. Vilka skillnader i styrkeförhållanden. Det kan jag sakna... Hmm..styrkeförhållanden hur menar du?..anslag, intensitet, energi, volym eller vad?
musik (oregistrerad) Postat 3 januari 2006 Postat 3 januari 2006 Det går inte en dag utan att nåt flyger i golvet. Konstigt ställe. Ska flytta till våren. Undrar varför det heter covers? 😕
musik (oregistrerad) Postat 3 januari 2006 Postat 3 januari 2006 Volymen basicly. Men även anslaget spela ju in där. Jag tänker inte närmast på intensiteten...
musik (oregistrerad) Postat 3 januari 2006 Postat 3 januari 2006 Synd när musik blir sönderkomprimerad. Tycker t.o.m. att många pc-program gör att normalize o.d. inte går att använda längre och att distorsion kan uppstå (även om det inte skall det).
Valdez Postat 3 januari 2006 Postat 3 januari 2006 Det går inte en dag utan att nåt flyger i golvet. Konstigt ställe. Ska flytta till våren. Undrar varför det heter covers? 😕 covers..tja typ täcka över/ dubba någon annas låt..eller nåt 😆😎
Valdez Postat 3 januari 2006 Postat 3 januari 2006 Volymen basicly. Men även anslaget spela ju in där. Jag tänker inte närmast på intensiteten... anslagen och spelsätt är nog det som är viktigast...det utgör ofta originaliteten
musik (oregistrerad) Postat 3 januari 2006 Postat 3 januari 2006 Hmm...jag trodde cover betydde att man skylde sig själv, slapp avslöja sina egna eventuella bristande komponeringsidéer, genom att spela någon annans musik... En täckmantel för sitt eget musicerande (cover). 😕
Valdez Postat 3 januari 2006 Postat 3 januari 2006 Synd när musik blir sönderkomprimerad. Tycker t.o.m. att många pc-program gör att normalize o.d. inte går att använda längre och att distorsion kan uppstå (även om det inte skall det). Ja det gäller att lyssna sig fram och testa alla möjliga varianter.. Jag kan fortfarande väldigt lite när det gäller inspelningsprogram...testar o testar..och litar på öronen... 😕
Valdez Postat 3 januari 2006 Postat 3 januari 2006 Hmm...jag trodde cover betydde att man skylde sig själv, slapp avslöja sina egna eventuella bristande komponeringsidéer, genom att spela någon annans musik... En täckmantel för sitt eget musicerande (cover). 😕 Ja det är väl så man tycker om dem som spelar covers tyvärr...typ att.. har de inga egna idéer! men jag tror att de flesta har genomgått coverfasen i sitt musicerande!
musik (oregistrerad) Postat 3 januari 2006 Postat 3 januari 2006 Läget här är sådant att jag ska slutföra lite gammalt inspelat material (rättare sagt en väldig massa...haha).... Sedan (=denna månad) börjar grundinspelningen av de nya låtarna. Så får man/någon snickra solon m.m sedan. Ska sätta igång med hemsida också... 😕
Valdez Postat 3 januari 2006 Postat 3 januari 2006 Spelar du i ett band, förresten? 😕 Ja jag spelade i band fram till Augusti..nu ligger bandet på is som man säger!..Väntar på att gitarristen ska vakna upp ur sitt "icke vilja spela gitarr just nu"...hahahha...ska ringa honom imorgon och påminna!
musik (oregistrerad) Postat 3 januari 2006 Postat 3 januari 2006 Motsatsen är inte alls svår att finna heller!! Typ: "Kan du inte ta den av Bob Dylan, eller vänta...spela Stairway to Heaven!"...Ehhh, jag kan inte den.... svar: "Va, spelar du inte gitarr? VAd fan kan du då?" 😕😆
musik (oregistrerad) Postat 3 januari 2006 Postat 3 januari 2006 Har spelat i band (duo/trio mest), men kör solo nu, med inslag av flera musiker av varierande art. Söker lämplig trummis för kommande projektet. Liksom någon för cello och sologitarr för ett antal låtar förmodligen... 😕😆
Valdez Postat 3 januari 2006 Postat 3 januari 2006 Läget här är sådant att jag ska slutföra lite gammalt inspelat material (rättare sagt en väldig massa...haha).... Sedan (=denna månad) börjar grundinspelningen av de nya låtarna. Så får man/någon snickra solon m.m sedan. Ska sätta igång med hemsida också... 😕 ojdå ja då har du en hel del på gång då!.. Kul när det händer en del!... Hemsida oxå...ja det är ju en del jobb!..men kan man snickra hemsida så går det nog rätt snabbt.. 😆
Valdez Postat 3 januari 2006 Postat 3 januari 2006 Motsatsen är inte alls svår att finna heller!! Typ: "Kan du inte ta den av Bob Dylan, eller vänta...spela Stairway to Heaven!"...Ehhh, jag kan inte den.... svar: "Va, spelar du inte gitarr? VAd fan kan du då?" 😕😄 😆😎😎
musik (oregistrerad) Postat 3 januari 2006 Postat 3 januari 2006 Har du hört om det ska vara nån festival på Oceanen Kulturhuset denna månad (vid Stigbergstgt)?? När i så fall...?? 😕
musik (oregistrerad) Postat 3 januari 2006 Postat 3 januari 2006 Om De som kan spela andras låtar säger jag bara: respekt! Har kopierat en hel pärm med låtar, det är väl 7-8 hundra sidor, samt köpt plenty notböcker... Men det är mycket enklare att spela egna låtar... Och roligare. De sitter längre tid i minnet också. Men det har väl med det motoriska minnet att göra. Man har ju gjort dem själv... 😕
Valdez Postat 3 januari 2006 Postat 3 januari 2006 Har spelat i band (duo/trio mest), men kör solo nu, med inslag av flera musiker av varierande art. Söker lämplig trummis för kommande projektet. Liksom någon för cello och sologitarr för ett antal låtar förmodligen... 😆😎 Rätt tufft att spela solo..lite uppbackning skadar ju inte.. 😎 Jag har aldrig hört någon låt av dig...så jag har ingen som helst aning om hur du låter.. 😕 ..men gitarr och trummor och cello...tja intressant!
Valdez Postat 3 januari 2006 Postat 3 januari 2006 (redigerat) Har du hört om det ska vara nån festival på Oceanen Kulturhuset denna månad (vid Stigbergstgt)?? När i så fall...?? 😆 Jag är ganska dålig på att hålla kollen på festivaler..o sånt tyvärr.. 😕 har spelat där iaf för länge sen..hahahahah..på oceanen alltså! Redigerat 3 januari 2006 av Valdez
musik (oregistrerad) Postat 3 januari 2006 Postat 3 januari 2006 Det kommer... 😕 Det material jag nu ska lägga på cd och presentera på hemsidan är baserat på: gitarrer (Fender, Takeharu & Cantus), sång, elbas (Yamaha), piano (Östlind), trummaskiner och synthar och diverse percussion. :musik
musik (oregistrerad) Postat 3 januari 2006 Postat 3 januari 2006 Många gånger tycker jag att demos på detta Forum saknar tydliga verser & refränger, samt bryggor mellan dem. Jag har nog ganska tydliga sådana delar i min musik.
Valdez Postat 3 januari 2006 Postat 3 januari 2006 Det kommer... 😕 Det material jag nu ska lägga på cd och presentera på hemsidan är baserat på: gitarrer (Fender, Takeharu & Cantus), sång, elbas (Yamaha), piano (Östlind), trummaskiner och synthar och diverse percussion. :musik Ska bli intressant att höra!... 😆
musik (oregistrerad) Postat 3 januari 2006 Postat 3 januari 2006 Det är inte på något sätt bättre, men kanske lättare att förstå och ta till sig direkt. Det kan ha sina nackdelar också. Eller så är det bara jag som tycker så, eftersom det är jag som gjort låtarna (oftast). De kanske är göörknepiga... 😄 Spelar du/ni pop/elektronika/rock/reggae?
Recommended Posts
Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera
Du behöver vara medlem för att delta i communityn
Bli medlem (kostnadsfritt)
Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!
Bli medlem nu (kostnadsfritt)Logga in
Har du redan en inloggning?
Logga in nuLogga in här.