Jump to content
Annons

Tråd 1 till 5

Recommended Posts

Annons
  • Svar 1,2k
  • Created
  • Senaste svar

Postat mest i detta ämne

Postat mest i detta ämne

musik (oregistrerad)
Postat
Min höger går till musen. min väsnter - Näsan och snoppen!

Nej, det har jag höger till.

😉

musik (oregistrerad)
Postat
bas ackord på piano! 😄

Ja just det, basackord på piano... vänster bongotrumma... hålla triangeln med när jag slår med högern... vissa trummor om jag skulle spela trumset...

Bära matkassar med... hålla pizzakartongen med när jag öppnar ytterdörren med höger hand...

Fasen, får omvärdera vänster hand. Utan den hade jag haft det mycket svårt!

😆🙁

:musik

musik (oregistrerad)
Postat

...men varför kan jag inte slå tärning med vänster??

Nattens ämne är:

Vilket är roligast: Yatzy eller Maxi-Yatzy?

Ett kolossalt viktigt ämne som hållit mig vaken många timmar genom åren.

😱

Postat

Gääääsp vad trött jag börjar bli...

(och om jag måste välja blir det nog Yatzy eftersom jag nog aldrig har spelat Maxi-varianten)...

/H.

musik (oregistrerad)
Postat

Vilket är ditt rekord och hur många tusentals partier har du spelat, Henning?

Postat (redigerat)

knådar prillan å lirar nyckelharpa me vänstern.. resten me högern..

Började me "vänsterprillan" efter en olycka i lumpen, då jag slog av fingrarna på höger hand... alltså, dom lossnade inte, utan bara smällde av benen på olika ställen.. Efter sex veckor me gips hade jag lärt om mig..

EDIT:

och nej.... allt annat återgick till högern 😱

Redigerat av Umemagnus
Postat

Tyvärr så är det nog inte så många partier Yatzy som jag har kört. Brukar sällskapsspela lite med min bror och övrig släkt ibland när vi stöter ihop hemma hos mor och far på familjehögtider... Brukar nog få stryk för det mesta tyvärr...

/H.

Postat (redigerat)

fasen.. Yatzy var länge sen... Kanske nåt att göra under inspeningen, Henning?

EDIT:

Dammade av MOnopol-spelet för ett tag sen.. det var ju riktigt roligt.. igen..

Redigerat av Umemagnus
musik (oregistrerad)
Postat (redigerat)

Man kan få 374 i Yatzy eller? Numera spelar jag bara Maxi-Yatzy, där man kan få 599. Spelar det dagligen nästan. Maxi-Yatzy är som Yatzy, men med sex tärningar istället för fem. Och så kan man spara slag och därmed få fler slag på sig till svåra grejer, såsom Hus och Torn. Ja, just det hus och torn, liksom Full straight finns ju inte i "vanlig" Yatzy.

Jag har fått 566 i Maxi-Yatzy tror jag det var.

😱

Redigerat av musik
musik (oregistrerad)
Postat

Ska ni spela in tillsammans? Vad trevligt...

Jag har nog maxat i Yatzy, men inte i Maxi-Yatzy. Har nog iaf ett par tusen partier bakom mig...

😱

musik (oregistrerad)
Postat
Hej!

Detta är en tråd för dem som skriver här på Forumet mellan 1 och 5 på natten och vill debattera något nattligt ämne!

Själv har jag märkt att trafiken är synnerligen svag under detta tidsintervall. Det första debattämnet blir därför:

Hur kommer det sig att få skriver här på Forumet mellan 1 till 5 på natten?

Jag har en alldeles egen genialisk teori kring detta som innebär att jag tror att många sover vid denna tidpunkt och av DEN anledningen inte skriver på Forumet.

Låt nu bara detta sjunka in lite, för visst är det en revolutionerande tanke som säkerligen kommer att råka på motstånd här, men så är det ju med nästan alla banbrytande idéer...

😱

Nån som märkte att jag faktiskt bytte namn på denna tråden för en liten stund sedan, säkerligen till mångas glädje.

Hur var det nu? Debatteras initialfrågan i denna tråden någonsin? Jag tror inte det va? Vad tror ni om min teori? Kan det vara sängen som hindrar folk?

😄

musik (oregistrerad)
Postat

Jag har skrivit trummor till 5 låtar på 2-3 da'r. Det är jag mycket nöjd med.

😱

Postat
Ska ni spela in tillsammans? Vad trevligt...

ja, Henning är ju snart skivbolagsdirektör, så snart kan man inte förtala honom offentligt, om man vill ha sina alster utgivna 😉😆

musik (oregistrerad)
Postat

Hej!

Nattens ämne är:

I brist på vanligt toalettpapper, vad är det värsta substitut du använt?

En kompis farsa berättade en gång att under kriget så ransonerades toappret i Italien. Varje person fick en remsa som var dygt 12 cm lång och ett litet papper som de därefter virade runt pekfingret som de avslutade med att köra upp i die Arsel. Senare åkte min kompis på semester till Italien - detta var under 80-talet. Lustigt nog hamnade han på en offentlig toalett i Rom och där fanns det en gumma som ransonerade ut toappret där också, till besökarna. När han ville ha mer papper och var beredd att betala för det, så nekades han den möjligheten av kvinnan. Visste hon inte att kriget var slut?

Själv har jag använt blad av varierande kvalitet vid något tillfälle.

🙂

Postat

godmorgon..

har inte använt så spektakulära ting för att rengöra skinkväcket, blad, tidningspapper.. inget märkvärdigt

kontrafråga:

Hur många myrslokar får plats i ett paket?

musik (oregistrerad)
Postat

Förlåt mitt sena svar, men det berodde på att jag inte visste hur jag skulle räkna med den myrslok som hade skepparkrans, de som var enäggstvillingar och den som försökte komma in två gånger i paketet. Hursomhelst, jag kom fram till 17. Var det rätt?

😉

musik (oregistrerad)
Postat

Hej!

Nattens ämne är:

Var börjar man med på MySpace - Skriva in text, lägga in bilder, lägga in mp3-filer eller att upprätta en Shop med PayPal-möjlighet? Och hur lång tid tid tar allt det och är det svårt?

:rolleyes:

musik (oregistrerad)
Postat

Hej!

Nattens ämne:

Hur ung är en ungtupp?

havremust om några timmar//:musik

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu

• Skapa ny...

Viktig information om kakor (cookies)

Vi har placerat några kakor på din enhet för att du ska bättre ska kunna använda den här sajten. Läs vår kakpolicy och om hur du kan ändra inställningar. Annars utgår vi från att du är bekväm med att fortsätta.