Björn Olsberg Postat 5 augusti 2006 Postat 5 augusti 2006 Läge att kolla ledningarna efter strömspikar? 😉 Jag använde såna där kabelclips när jag spikade upp strömledningarna. Jag tror inte jag vände av clipsen någon fel, så att spiken träffade i kabeln istället för strax bredvid. Men jag ska kolla. Haha... Tar för givet att du skämtar, men man vet aldrig 😄 För säkerhets skull: det behövs instrument (inte elgitarrer) för att kolla om det är "spikar" i strömmen - alltså en oregelbundenhet.
musik (oregistrerad) Postat 5 augusti 2006 Postat 5 augusti 2006 (redigerat) Läge att kolla ledningarna efter strömspikar? 😄 Jag använde såna där kabelclips när jag spikade upp strömledningarna. Jag tror inte jag vände av clipsen någon fel, så att spiken träffade i kabeln istället för strax bredvid. Men jag ska kolla. Haha... Tar för givet att du skämtar, men man vet aldrig 🙂 För säkerhets skull: det behövs instrument (inte elgitarrer) för att kolla om det är "spikar" i strömmen - alltså en oregelbundenhet. Ba skoja... 😉 Vet inte hur det är med det, men proppar har jag aldrig behövt byta - på fem år. Är inte det konstigt?? Redigerat 5 augusti 2006 av musik
musik (oregistrerad) Postat 6 augusti 2006 Postat 6 augusti 2006 Hej! Bakgrund till nattens ämne: Tablas (indiska trummor som består av en större trumma kallad Bayan och en mindre trumma kallad Dayan) stäms uppåt och nedåt genom att man använder en stämhammare som man använder för att försiktigt knacka på sargen på trumman uppåt och nedåt. Finjustering sker sedan genom att man placerar de runda träbitarna i rätt position på sidan av Dayan-trumman. Dayantrumman anger grundtonen och Bayan trumman stäms sedan i samma ton men en oktav ned. Nattens ämne: Att man kan knacka ned sargen på en trumma förstår jag, men hur knackar man UPP en sarg? 🙁 :musik
lavrell Postat 6 augusti 2006 Postat 6 augusti 2006 Jorå så att nu va man hemma från jobbet och hade tänkt att sova så att säga!
VacUm Postat 6 augusti 2006 Postat 6 augusti 2006 Hej! Bakgrund till nattens ämne: Tablas (indiska trummor som består av en större trumma kallad Bayan och en mindre trumma kallad Dayan) stäms uppåt och nedåt genom att man använder en stämhammare som man använder för att försiktigt knacka på sargen på trumman uppåt och nedåt. Finjustering sker sedan genom att man placerar de runda träbitarna i rätt position på sidan av Dayan-trumman. Dayantrumman anger grundtonen och Bayan trumman stäms sedan i samma ton men en oktav ned. Nattens ämne: Att man kan knacka ned sargen på en trumma förstår jag, men hur knackar man UPP en sarg? 🙁 :musik Gör upp en eld och håll trummorna över den. Då spänner sig skinnet. I alla fall på Afrikanska trummor.. Jag är inte nykter just nu så allt jag säger får du ta med en nypa salt.
musik (oregistrerad) Postat 7 augusti 2006 Postat 7 augusti 2006 Hej! Det har blivit tisdag och Nattens ämne är: Vilket musikinstrument ser vi i min avatar? 😆 :musik
josie87 Postat 7 augusti 2006 Postat 7 augusti 2006 Hej! Det har blivit tisdag och Nattens ämne är: Vilket musikinstrument ser vi i min avatar? 😆 :musik bajstunna?
hackeman Postat 7 augusti 2006 Postat 7 augusti 2006 Hej! Det har blivit tisdag och Nattens ämne är: Vilket musikinstrument ser vi i min avatar? 🙂 :musik bajstunna? 😄 Hur i helvete spelar man på en bajstunna och hur låter den?? 😆
josie87 Postat 7 augusti 2006 Postat 7 augusti 2006 Hej! Det har blivit tisdag och Nattens ämne är: Vilket musikinstrument ser vi i min avatar? 🙂 :musik bajstunna? 😄 Hur i helvete spelar man på en bajstunna och hur låter den?? 😆 jag vet inte. fråga musik, det är ju han som har en!
musik (oregistrerad) Postat 7 augusti 2006 Postat 7 augusti 2006 Hej! Det har blivit tisdag och Nattens ämne är: Vilket musikinstrument ser vi i min avatar? 🙂 :musik bajstunna? 😄 Hur i helvete spelar man på en bajstunna och hur låter den?? 😆 Det skulle jag med vilja veta. Svaret var i alla fall åt helvete.
musik (oregistrerad) Postat 8 augusti 2006 Postat 8 augusti 2006 Hoppas Daniel fick sova senare. Och svaret på nattens fråga var CUICA. Vet nån förresten var man kan köpa en sån till vettigt pris? Femhundring tänkte jag på då... :musik
josie87 Postat 8 augusti 2006 Postat 8 augusti 2006 Hoppas Daniel fick sova senare. Och svaret på nattens fråga var CUICA. Vet nån förresten var man kan köpa en sån till vettigt pris? Femhundring tänkte jag på då... :musik njae, det vet jag nog inte. men det är lättare få tag i en bajstunna...
musik (oregistrerad) Postat 8 augusti 2006 Postat 8 augusti 2006 (redigerat) Hoppas Daniel fick sova senare. Och svaret på nattens fråga var CUICA. Vet nån förresten var man kan köpa en sån till vettigt pris? Femhundring tänkte jag på då... 😠 :musik njae, det vet jag nog inte. men det är lättare få tag i en bajstunna... Ok. Vilka färger har du i? 😕 Redigerat 8 augusti 2006 av musik
musik (oregistrerad) Postat 8 augusti 2006 Postat 8 augusti 2006 Hej! Eftersom ni inte klarade av förra nattliga frågan, så presenterar jag redan här och nu den kommande frågeställningen. Nattens ämne är: Vilket är instrumentet i min avatar? 😳 Lucka thé! :musik
josie87 Postat 8 augusti 2006 Postat 8 augusti 2006 kul att det är du som är bäst på att bryta mot dina egna regler 😳
musik (oregistrerad) Postat 8 augusti 2006 Postat 8 augusti 2006 kul att det är du som är bäst på att bryta mot dina egna regler 😄 Får man lämna in en protest?? 😳😆
Neosus Postat 8 augusti 2006 Postat 8 augusti 2006 Hej! Det har blivit tisdag och Nattens ämne är: Vilket musikinstrument ser vi i min avatar? 😄 :musik bajstunna? 😆 Hur i helvete spelar man på en bajstunna och hur låter den?? 😳 Den låter skit!
josie87 Postat 8 augusti 2006 Postat 8 augusti 2006 Hej! Det har blivit tisdag och Nattens ämne är: Vilket musikinstrument ser vi i min avatar? 😄 :musik bajstunna? 😆 Hur i helvete spelar man på en bajstunna och hur låter den?? 😳 Den låter skit! hehe, så enkelt men ändå så väldigt bra!
Micke H Postat 8 augusti 2006 Postat 8 augusti 2006 Hej! Det har blivit tisdag och Nattens ämne är: Vilket musikinstrument ser vi i min avatar? 🙂 :musik bajstunna? 😄 Hur i helvete spelar man på en bajstunna och hur låter den?? 😳 Den låter skit! hehe, så enkelt men ändå så väldigt bra! Skitbra? 😆
musik (oregistrerad) Postat 11 augusti 2006 Postat 11 augusti 2006 Hej! Nattens ämne är: Vilket instrument återfinns i min avatar? :musik
oknytt Postat 11 augusti 2006 Postat 11 augusti 2006 Hej! Nattens ämne är: Vilket instrument återfinns i min avatar? :musik vad är en AVATAR??
musik (oregistrerad) Postat 11 augusti 2006 Postat 11 augusti 2006 Den lilla bilden som finns under mitt namn "musik". Instrumentet du ser i min avatar betyder instrumentet du ser i min bild.
oknytt Postat 11 augusti 2006 Postat 11 augusti 2006 Den lilla bilden som finns under mitt namn "musik". Instrumentet du ser i min avatar betyder instrumentet du ser i min bild. Jaha, då förstår jag
oknytt Postat 11 augusti 2006 Postat 11 augusti 2006 Den lilla bilden som finns under mitt namn "musik". Instrumentet du ser i min avatar betyder instrumentet du ser i min bild. Jaha, då förstår jag en pipa... hahaha
musik (oregistrerad) Postat 11 augusti 2006 Postat 11 augusti 2006 (redigerat) Fel fel fel! Det är en Veena! Det finns olika slags Veener, det här är en elektronisk Veena! 😆 Tänk vad fräckt det vore live! Om man kunde spela på den, vill säga Redigerat 11 augusti 2006 av musik
oknytt Postat 11 augusti 2006 Postat 11 augusti 2006 Fel fel fel! Det är en Veena! Det finns olika slags Veener, det här är en elektronisk Veena! 😄 Tänk vad fräckt det vore live! Om man kunde spela på den, vill säga Hmmm eller en vatten pipa... 😏
Recommended Posts
Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera
Du behöver vara medlem för att delta i communityn
Bli medlem (kostnadsfritt)
Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!
Bli medlem nu (kostnadsfritt)Logga in
Har du redan en inloggning?
Logga in nuLogga in här.