musik (oregistrerad) Postat 11 juli 2006 Postat 11 juli 2006 (redigerat) Jag tror inte att malen tänker så! De tänker nog snarare, vad har jag för nytta av människan egentligen? Om de nu överhuvudtaget tänker i termer av nytta. 🙂 p.s. Har du tagit på en mal? Är inte det rätt svårt? Att man blir grå visste jag inte! Hur hårt tog du egentligen? d.s. Redigerat 11 juli 2006 av musik
Krokodil Postat 11 juli 2006 Postat 11 juli 2006 Du kanske har rätt. Dem tycker nog vi är helt värdelösa ocskå 😲 Det är lätt om malen ifråga är död, eller är distraherad av en lampa. Nyckeln är snabbhet. Man behöver inte ta hårt alls. Dom tappar "hudceller" eller vad det är, så man får ett grått mjölliknande pulver på sig. 🙂
musik (oregistrerad) Postat 11 juli 2006 Postat 11 juli 2006 ...det kanske är samma sak som om nån ryckte av dig huden?? 😏 Man får ju inte längre kalla någon för neger, men nu såg jag att det var rasistiskt att kalla någon för svart tydligen också. Så nattens ämne är: Måste man säga brun nu, eller ska de färgade kallas vita? 🙂 :musik
hackeman Postat 11 juli 2006 Postat 11 juli 2006 ...det kanske är samma sak som om nån ryckte av dig huden?? 😉 Man får ju inte längre kalla någon för neger, men nu såg jag att det var rasistiskt att kalla någon för svart tydligen också. Så nattens ämne är: Måste man säga brun nu, eller ska de färgade kallas vita? 😉 :musik Färgade ska kallas färgade. Att ange färgen på färgen är rasistiskt. 😆
musik (oregistrerad) Postat 11 juli 2006 Postat 11 juli 2006 Ahaaaa...är det så det är! Vad töntigt. 😉
musik (oregistrerad) Postat 11 juli 2006 Postat 11 juli 2006 Så då är du och jag ofärgade alltså. För man får ju inte säga vita heller då. 😉
hackeman Postat 11 juli 2006 Postat 11 juli 2006 Så då är du och jag ofärgade alltså. För man får ju inte säga vita heller då. 😉 Vi är Svennar. Du får säga Afroamerican när det gäller en färgad som bor i USA. Så jag tänkte införa att vi ska säga Afrosvenskar här i Sverige... eller Afrosvennar. Vad tror ni om det? (väl menat) 😉
Neosus Postat 11 juli 2006 Postat 11 juli 2006 Nej! En neger är en neger är en neger... En kines är en kines är en vinögd jävel... EN finne är en finne är en.... finne. 😉 ...eh... eller jo. 😉
musik (oregistrerad) Postat 12 juli 2006 Postat 12 juli 2006 Vem är afrosvensk? En färgad som bor i Sverige? 🙂
hackeman Postat 12 juli 2006 Postat 12 juli 2006 Vem är afrosvensk? En färgad som bor i Sverige? 🙂 Yo!
Krokodil Postat 12 juli 2006 Postat 12 juli 2006 ...det kanske är samma sak som om nån ryckte av dig huden?? 🙂 🙂 Men man behöver bara röra på dom
Krokodil Postat 14 juli 2006 Postat 14 juli 2006 Nattens ämne: Hur många sockerkakor får plats i ett ägg? Kurt Olssons smått filosofiska frågeställning innehöll ovanstående. Det vore ju käckt om man överhuvudtaget kunde få in EN sockerkaka i ett traditionellt ägg. Fast ett strutsägg kanske kunde förenkla saken... Men sen måste man ju även fråga sig vilken storlek ett bakverk ska ha för att kvalificeras som en sockerkaka. En sockerkaka för Lillemor i Arjeplog kanske bara är en kubikcentimeter. Nu blev det genast knivigare, och intressantare. Man borde kunna få in en hel del med sockerkakor i ett vanligt hönsägg med nämnda proportioner.
D Vibe Postat 16 juli 2006 Postat 16 juli 2006 Premiär för mig att skriva i den här tråden.. SEMESTER! Men nu ska jag sova 😮 Godnatt! /Daniel
musik (oregistrerad) Postat 26 juli 2006 Postat 26 juli 2006 Nattens ämne är: Vad skulle ni göra om temperaturen i Sverige aldrig någonsin mer gick ned, utan dygnstemperaturen istället långsamt steg månad för månad med 0.2 grader? 😕 :musik
Christofer Postat 27 juli 2006 Postat 27 juli 2006 Nattens ämne är: Vad skulle ni göra om temperaturen i Sverige aldrig någonsin mer gick ned, utan dygnstemperaturen istället långsamt steg månad för månad med 0.2 grader? 😄 :musik Kapa närmaste flyg till Island och om samma sak händer där så blir de nordpolen
musik (oregistrerad) Postat 28 juli 2006 Postat 28 juli 2006 Hej! Nattens ämne är: Ser silverfiskar bakterierna som kryper omkring? 😆 :musik
musik (oregistrerad) Postat 28 juli 2006 Postat 28 juli 2006 ...Oj, glömde ni att stänga?! Det drar ju! 🙂
musik (oregistrerad) Postat 29 juli 2006 Postat 29 juli 2006 Kom att tänka på en sak med anledning av en tidigare tråd: heter det verkligen "malar" och inte en mal, flera mal....??? Jag undrar. 🙂
musik (oregistrerad) Postat 2 augusti 2006 Postat 2 augusti 2006 Hej! Nattens ämne är: Hur många flingor finns det i ett Kellogg's Corn Flakes-paket modell 500 gram? 🙂 :musik
Pluffo Postat 4 augusti 2006 Postat 4 augusti 2006 Oj, här har jag aldrig skrivit. Kanske är dags att sova nu 😎
hackeman Postat 4 augusti 2006 Postat 4 augusti 2006 Stäng och skratta Eller är jag kines och kan inte säga R. Samt missar sista L:et. 😉
musik (oregistrerad) Postat 5 augusti 2006 Postat 5 augusti 2006 Hej! Nattens ämne: Hur länge ska en "vanlig" rund glödlampa på 60W hålla? Anledningen till att jag frågar är att den första glödlampa jag tänder varje morgon i 50% av fallen går sönder!! Eftersom jag inte har några kvar nu i reserv, så tände jag lysröret ovanför diskbänken i morse. Poff!! 😏 :musik
Björn Olsberg Postat 5 augusti 2006 Postat 5 augusti 2006 Hej! Nattens ämne: Hur länge ska en "vanlig" rund glödlampa på 60W hålla? Anledningen till att jag frågar är att den första glödlampa jag tänder varje morgon i 50% av fallen går sönder!! Eftersom jag inte har några kvar nu i reserv, så tände jag lysröret ovanför diskbänken i morse. Poff!! 😏 :musik Men musik, det är glödlampor som säger poff, lysrör säger sprak. Läge att kolla ledningarna efter strömspikar? 😳 Sliter på glödlampor lika effektivt som strykjärnsläge tre på en silkesskjorta. (vilket också händer det första på morgonen, men då med utfall 100 procent).
musik (oregistrerad) Postat 5 augusti 2006 Postat 5 augusti 2006 Läge att kolla ledningarna efter strömspikar? 🙂 Jag använde såna där kabelclips när jag spikade upp strömledningarna. Jag tror inte jag vände av clipsen någon fel, så att spiken träffade i kabeln istället för strax bredvid. Men jag ska kolla. 🙂
Recommended Posts
Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera
Du behöver vara medlem för att delta i communityn
Bli medlem (kostnadsfritt)
Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!
Bli medlem nu (kostnadsfritt)Logga in
Har du redan en inloggning?
Logga in nuLogga in här.