Jump to content
Annons

Recommended Posts

Postat (redigerat)

LÅTNAMN: Hmm... jag återkommer på den punkten... kanske nåt med en regnbåge över Hawaii.

ARTIST, KOMPOSITÖR, PRODUCENT: Tvor Brucve

GENRE: Nån sorts electronica... lite inspiration från en viss fransk houseduo (hostdaftpunkhost)

LÅTLÄNGD: 4.32

INSPELNINGSÅR: 2005

FORMAT: mp3

STORLEK: 5.2 mb

STATUS: Skiss

Den här låten är inspirerad av en bild som jag kommer skicka med i nästa post, eftersom det itne går att bifoga mer än en fil åt gången.

Satt och lekte med ett plingplongigt ljud som är av en typ som jag vanligtvis brukar försöka hålla mej borta ifrån... men så dök det upp en slinga som lät himla snyggt med just det ljudet och med inget annat. Försökte ta ut ackord till det men det fanns liksom inget självklart sätt att göra det på... så jag gjorde det på ett konstigt sätt. Och för att få de konstiga sättet att låta motiverat så vräkte jag på med massa dist så det skulle låta allmänt småfult.

Funderar på att lägga på nån vocoderslinga... kanske kan behövas, är lite småtråkigt i längden nu. Vet att det är sönderkomprimerat också. Men det är väl fint? 😉

EDIT: Borttaget (06/04/04)

Redigerat av tbruce
Annons
Postat (redigerat)

Som sagt, en bild var det också... den kommer från nätet nånstans, men minns inte var, och hittade den inte igen med Google bildsök... men titta gärna lite på denna när du lyssnar på låten. 😉

Redigerat av Olsberg
Filer raderade, se //forum.studio.se/index.php?showtopic=39482
Postat

Ok tbruce 😉 ..det här var en mycket bra skiss..jag blev glad o nyfiken på att få höra din ev kommande uppgradering med sång..pads...o annat ljud på "basgången"..det här kan bli i samma klass som Café del Mar!?! 😎😆

Postat

Låter göttigt...men vid höjningen 1:40 skulle det vara snyggt med något annat som bryter av för att sen komma in på höjningen...fräck slinga!

Postat (redigerat)

Thanks Falk. Mmja nåt slags padljud eller liknande att fylla ut med skulle nog kunna vara en bra idé.

Glömde förresten säga att detta är helt gjort med mjukvaruinstrument vilket är ganska ovanligt för att vara mej. Basgrejen är Apples Rhodesljud kört genom en stärkarplugg.

GUN-BRITT: nej förresten... inte alls bara mjukvara... tamburinen är en extern trummaskin. Och inte alls en tamburin utan en blandning av hihatar och tamburiner och andra tjoffiga ljud.

STINA-LISA: Valdez, det har du alldeles rätt i. Höjningen borde markeras tydligare på nåt sätt.

Redigerat av tbruce
Postat
Thanks Falk. Mmja nåt slags padljud eller liknande att fylla ut med skulle nog kunna vara en bra idé.

Glömde förresten säga att detta är helt gjort med mjukvaruinstrument vilket är ganska ovanligt för att vara mej. Basgrejen är Apples Rhodesljud kört genom en stärkarplugg.

GUN-BRITT: nej förresten... inte alls bara mjukvara... tamburinen är en extern trummaskin. Och inte alls en tamburin utan en blandning av hihatar och tamburiner och andra tjoffiga ljud.

STINA-LISA: Valdez, det har du alldeles rätt i. Höjningen borde markeras tydligare på nåt sätt.

Hmm.Gun-britt och Stina-lisa? Är ni ett helt band??....Har jag missat nåt!.. 😆

Postat

Edit!!...Va tusan fick jag ingen egen lite ruta..... 😆

Hur som helst en bra slinga iaf...den sätter sig och det är grejen!....

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
  • Skapa ny...

Viktig information om kakor (cookies)

Vi har placerat några kakor på din enhet för att du ska bättre ska kunna använda den här sajten. Läs vår kakpolicy och om hur du kan ändra inställningar. Annars utgår vi från att du är bekväm med att fortsätta.