Keno (oregistrerad) Postat 17 november 2005 Postat 17 november 2005 För närvarande sitter jag på ett audiophile 2496 men har kommer få ett Soundblaster X-Fi Fatal1ty kort om ett par veckor. Givetvis undrar jag vilket kort som är bäst, men tyvärr är jag riktigt kass på att förstå specificationerna 😉. Jag undrar helt enkelt vilket kort som kommer att lämpa sig bäst för hårddiskinspelning och ljudredigering. Soundblaster X-Fi specs Audiophile 2496 specs
Violiner Postat 17 november 2005 Postat 17 november 2005 Kortet testades av en Forummedlem för några månader sedan. Så här tyckte han efter att ha testat och lämnat tillbaka det: https://www.studio.se/index.php?showtopic...=0entry206102
polardark Postat 18 november 2005 Postat 18 november 2005 Kanske inte den bästa recensionen jag läst, men jag tvivlar starkt på att soundblasterkorten är nåt vidare till musik. Creative tillverkar ju E-MU-korten för musiker. X-Fi är till för folk som spelar spel.
Majken Postat 18 november 2005 Postat 18 november 2005 Vi har ett X-Fi på redaktionen. Jag ska inte säga för mycket men jag är imponerad med delar av kortet måste jag säga. Det har faktiskt hänt en del sedan Audigy. 😳 /Majken
tordA Postat 18 november 2005 Postat 18 november 2005 Vi har ett X-Fi på redaktionen. Jag ska inte säga för mycket men jag är imponerad med delar av kortet måste jag säga. Det har faktiskt hänt en del sedan Audigy. 😄 /Majken "jag är imponerad med delar av kortet" Färgen ??
Majken Postat 18 november 2005 Postat 18 november 2005 (redigerat) "jag är imponerad med delar av kortet" Färgen ?? Färgen är fantastisk, likaså skruvarna tycker jag är enormt bra. För att inte tala om kartongen! 😉 /Majken Redigerat 18 november 2005 av Majken
Violiner Postat 18 november 2005 Postat 18 november 2005 Färgen är fantastisk, likaså skruvarna tycker jag är enormt bra. För att inte tala om kartongen! 😕 /Majken Ja, det brukar väl vara det som man kan ta fram highlights om när det gäller Soundblasterkort - sett ur ett musikdatorperspektiv. För spel och videosurround är korten helt OK. Men jag har i och för sig inte testat X-Fi. Audigy 4 däremot har jag i en speldator. Och där funkar det OK. Men det kommer inte in i musikdatorn...
Recommended Posts
Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera
Du behöver vara medlem för att delta i communityn
Bli medlem (kostnadsfritt)
Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!
Bli medlem nu (kostnadsfritt)Logga in
Har du redan en inloggning?
Logga in nuLogga in här.