Jump to content
Annons

Ja jävlar, djonas sjunger oxå! Oxå Pinsamt! :)


djonas

Vad bjuder du?  

22 röster

  1. 1. Vad bjuder du?

    • 5 - :lol:
      5
    • 4 - :D
      9
    • 3 - :)
      4
    • 2 - :(
      0
    • 1 - :angry:
      0


Recommended Posts

* LÅTNAMN: Homejazz (i brist på fantasi 😄)

* ARTIST/GRUPP: Jonas Ekestubbe

* GENRE: Funkjazz eller nåt

* LÅTLÄNGD: 03:51

* KOMPOSITÖR: Jonas Ekestubbe

* INSPELNINGSÅR: 2003

* FORMAT: mp3

* STORLEK: 4,41 MB

* STATUS: Ofärdig demo 😛

* LÅTLÄNK: http://supraservers.net/djonas/Downloads/j...be+homejazz.mp3

Tjena!

Detta är en gammal låt, nästan 2 år. Ljudkvalitén är därefter oxå. 😆

All kritik välkommen men ta den med en nypa salt. 😉

Let the spanking begin....but please be gentle. 😆

Mvh / djonas

Link to comment
Dela på andra sajter

Annons
[...]Let the spanking begin....but please be gentle [...]

Känns lite dumt att kritisera en sådan gammal låt, men lite skalll jag nog kunna klämma fram! :rolleyes: Tycker att du sjunger rätt cool, det jag tycker inte är så strålande är hänget på verserna, det blir så mycket att det nästan låter scat, häng för hänget liksom. :rolleyes: snart tippar man ju.

Annars måste jag säga att du förvånar ytterligare med sångar-kvaliteér. Jag är lätt avis faktiskt.

Link to comment
Dela på andra sajter

Det här var riktigt skönt! Personligen har jag lite svårt för "trallandet" eller vad man ska kalla det (får lite barnprogramsvibbar) och vissa utdragningar på vissa ord är känns lite väl överdrivna! Annars funkar rösten bra som fan. Snyggt spelat, särskilt basen är jag mycket förtjust i. Produktionsmässigt finns inte mycket att säga. Det känns ganska helgjutet!

Redigerat av Jejje
Link to comment
Dela på andra sajter

Ja vad säger man... 🙂...snyggt spelat!..

Tackar Valdez, men sången sög eller? 🙂

Hm, supraservers nere??? 😄 Timeout!!!  🙁  🙁

Hmm...det funkar hela tiden för mig. 😉

Gå online på msn, slaptap så ska du få den. 🙂

Mvh / djonas

Link to comment
Dela på andra sajter

Ok, lite slick låt med bra lir. Känns 80-tal för mig. Men....det gör ingenting. Gillar den stilen också. Sången däremot är lite mycket, vad heter det, manerad (lite tillgjord) kanske. Jag hittar inte dig där. Sjung mer så kommer nog djonas fram så småningen! 😉 Annars, som sagt. sjysst låt.

Link to comment
Dela på andra sajter

Ja vad säger man... 🙂...snyggt spelat!..

Tackar Valdez, men sången sög eller? 🙂

Hm, supraservers nere??? 😄 Timeout!!!  🙁  🙂

Hmm...det funkar hela tiden för mig. 😉

Gå online på msn, slaptap så ska du få den. 🙂

Mvh / djonas

Sången suger inte, Jonas. Du sjunger mkt bättre än mig 🙂

Iofs så undertecknar ju inte det nånting särskilt men du sjunger bättre än väldigt många. Helt klart godkänt 🙁

Link to comment
Dela på andra sajter

"Shut up n play your guitar!"

Naej då, det är läckert, slickat, cool och sången är helt rätt för stuket. Naturligtvis tenderar det åt musik-för-musiker-musik, men å andra sidan finns det ju en hel del musiker som uppskattar dylikt 😉

tufft!

Link to comment
Dela på andra sajter

Ok, lite slick låt med bra lir. Känns 80-tal för mig. Men....det gör ingenting. Gillar den stilen också. Sången däremot är lite mycket, vad heter det, manerad (lite tillgjord) kanske. Jag hittar inte dig där. Sjung mer så kommer nog djonas fram så småningen! 😛 Annars, som sagt. sjysst låt.

Hehe 80-tal nja ok då får väl gå. 😄

Hehe sången och texten spelade jag faktiskt in mest på test när jag precis hade köpt min kondensatormick, därav den otroliga välskrivna texten. 😉

Hmm...tillgjord sång, hehe kanske beror på att jag sjunger hellre än bra och har ingen direkt sångteknik, har aldrig tagit lektioner men funderar på att göra det eftersom det är så himla sköj att sjunga. 🙂

Mvh / djonas

Link to comment
Dela på andra sajter

Soundet är ju lite eljest. Det når inte upp till dina senare alster.

Sången är helt okje, men det är klart att du inte är någon stor sångare. Det finns folk som fuskat sig fram på betydligt mindre. 😄

Låten är inte min kopp te. Har hört för mycket sånt här lite Yellowjackets under någon period i mitt liv, så jag har nästan blivit allergisk mot det.

Några läckra gitarrmackor var det allt med som gjorde att det var värt att lyssna på. 🙁

Link to comment
Dela på andra sajter

Sången suger inte, Jonas. Du sjunger mkt bättre än mig 🙁

Iofs så undertecknar ju inte det nånting särskilt men du sjunger bättre än väldigt många. Helt klart godkänt 😉

Tackar så mkt Viktor. Det är ju kul att sjunga och det är ju huvudsaken. 😛

Nice 😛:rolleyes: Sången suger inte alls...du har fått till den för rätt genre...nice

schysste låt....

Tack karl, känns tryggt att höra från en sådan mästersångare som dig. 😄

Link to comment
Dela på andra sajter

MrPhil (oregistrerad)

vad ska vi med Steven till? 😄

Skämt o sido, det låter inte alls illa. Har lite svårt för typoen av musik med lalala-sång, men rösten duger ju alldeles utmärkt för demo o idéskisser. MYCKET bättre än jag, o många andra SÅNGARE jag hört o haft (miss)nöjet att spela in. Visst sjunger du på en av dina "riktiga" låtar också? Ihop med nån gitarrslinga? tioackordslåten väl?

Övade du så skulle säkert rösten växa till nåt riktigt bra.

Varför får en del ALL talang???? 🤪

Link to comment
Dela på andra sajter

Nejdå sången suger inte....Den låter som den ska för denna genre...dock har jag lite svårt för..."for looove"..tror att du ska sjunga där med en mycket mer bestämd känsla... 😏

Tackar Valdez för att du tog dig tid att lyssna. 🙂

Som sagt är det lite av en slaskinspelning men vi får se, kanske jag tar tag i den på nytt. 😎

"Shut up n play your guitar!"

Naej då, det är läckert, slickat, cool och sången är helt rätt för stuket. Naturligtvis tenderar det åt musik-för-musiker-musik, men å andra sidan finns det ju en hel del musiker som uppskattar dylikt 😉

tufft!

Hehe yes blir ju lätt lite tendens till musiker-musik men det har ju sin charm det oxå. 😉

Mvh / djonas

Link to comment
Dela på andra sajter

Najs...mycket najs!!! Sällar mig till skaran som öser beröm och avundsjuka över dig. Mycket trevlig röst och snygga harmonier på stämmorna. F-n, du kan ju det här...OCKSÅ!!! 😎 Impad och avis...  😄

Tanx slapitap. 😄

Roligt att höra, ska inte du lägga ta och lägga lite sång på dina alster? Vill ju höra dig sjunga oxå. 🙂¨

Hehehe... nu har du frälst mig oxå, förbannade människa 

Jazzrocken ligger mitt hjärta närmast... kanon

Sången funkar fint.. vill du bli bättre sångare så vet du what to do: PRACTICE!

/Stefan

Tack så mkt Herr Musikant! 😎

Ingen dålig kritik för att komma från en sådan grymt kompetent sångare som du själv. 😄

Hehe yes I know, practice makes difference, men just nu blir det mest gitarren som får sig en daglig övningsdos.

Mvh / djonas

Link to comment
Dela på andra sajter

Nej sången är bra. Genren är- som du kanske förstått - inte min. Vilket inte hindrar mig från att lyfta på hatten för en duktig hantverkare.

Keep it coming! 😱

Link to comment
Dela på andra sajter

Soundet är ju lite eljest. Det når inte upp till dina senare alster.

Sången är helt okje, men det är klart att du inte är någon stor sångare. Det finns folk som fuskat sig fram på betydligt mindre.  😄

Låten är inte min kopp te. Har hört för mycket sånt här lite Yellowjackets under någon period i mitt liv, så jag har nästan blivit allergisk mot det.

Några läckra gitarrmackor var det allt med som gjorde att det var värt att lyssna på.  🙂

Tack Egge för att du lyssnade. 🙂

Trevligt att du hittade gitarren som räddningsinstrument när sången inte klarade av mandomsprovet. 😛

vad ska vi med Steven till? 😎

Skämt o sido, det låter inte alls illa. Har lite svårt för typoen av musik med lalala-sång, men rösten duger ju alldeles utmärkt för demo o idéskisser. MYCKET bättre än jag, o många andra SÅNGARE jag hört o haft (miss)nöjet att spela in. Visst sjunger du på en av dina "riktiga" låtar också? Ihop med nån gitarrslinga? tioackordslåten väl?

Övade du så skulle säkert rösten växa till nåt riktigt bra.

Varför får en del ALL talang???? 😄

Tack min vän! 🙂

Verkar ju vara gemene mans uppfattning här att man inte ska sjunga blablabla på en refräng utan sjunga en riktig text. 🙁

Hehe baksidan av att jobba som studiotekniker kan jag tänka mig . 😄

Yes jag sjunger på 10-ackordslåten, eller rättare sagt jag nynnar unisont med gitarr och synt på huvudriffet. 🙂

Mvh / djonas

Link to comment
Dela på andra sajter

MrPhil (oregistrerad)
Yes jag sjunger på 10-ackordslåten, eller rättare sagt jag nynnar unisont med gitarr och synt på huvudriffet. 😉

DET kan ju faktiskt vara riktigt koolt i begränsad omfattning - som just i 10-låten! 😉

Link to comment
Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
×
×
  • Skapa ny...