Jump to content
Annons

rör-stärkare brusar..?


gufv (oregistrerad)

Recommended Posts

gufv (oregistrerad)

ja, den har ett svagt konstant brus i bakgrunden oavsett master-volym o dylikt. inte känt av det tidigare, men kan inte svara exakt på om det har uppstått eller ej. jag trodde rörstärkare skulle vara tysta och fina, kanske missuppfattat?

Link to comment
Dela på andra sajter

Annons
gufv (oregistrerad)
Va äre för Vox? En sån där ny?

den med 15 olika förstärkartyper.. tror det är den nya du syftar på.

powerlevelcontrol? tror inte jag har en sån..?

Redigerat av gufv
Link to comment
Dela på andra sajter

Va äre för Vox? En sån där ny?

den med 15 olika förstärkartyper.. tror det är den nya du syftar på.

powerlevelcontrol? tror inte jag har en sån..?

Ja det är möjligt att det inte finns på din.. den sitter på baksidan på min iallafall.

😆

Link to comment
Dela på andra sajter

...jag trodde rörstärkare skulle vara tysta och fina...

Beror lite på. Det finns AA-klass men då snackar vi mucho dolares. I allmänhet så brukar rörhäckar för elgitarr brusa och leva om en del...iaf äldre...men det drunknar i instrumentljudet.

Precis som teddawid skrev så kan de åxå plocka upp radiosignaler (kortvågssändningar) och annan kommunikation med gitarren/basen agerande som antenn.

Har haft en uppsjö av rörstärkare...Traynor, Hiwatt, Hagström, HH, MusicMan etc etc...och de har alla fört ett j-a väsen "tysta"...

Link to comment
Dela på andra sajter

gufv (oregistrerad)
...jag trodde rörstärkare skulle vara tysta och fina...

Beror lite på. Det finns AA-klass men då snackar vi mucho dolares. I allmänhet så brukar rörhäckar för elgitarr brusa och leva om en del...iaf äldre...men det drunknar i instrumentljudet.

Precis som teddawid skrev så kan de åxå plocka upp radiosignaler (kortvågssändningar) och annan kommunikation med gitarren/basen agerande som antenn.

Har haft en uppsjö av rörstärkare...Traynor, Hiwatt, Hagström, HH, MusicMan etc etc...och de har alla fört ett j-a väsen "tysta"...

na den brusar oavsett om jag kör en gura till den eller bara har på den utan något inkopplat..

"drunknar i instrumentljudet.",

om du kör hardcore eller metal, ja :rolleyes: men inte om du vill dra ett vemodigt postrock-plock.

jag vill ju mica förstärkaren, jag kanske blir tvungen att köra den direkt till ljudetkortet istället då..

Link to comment
Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
×
×
  • Skapa ny...