Humor Postat 17 november 2005 Postat 17 november 2005 Ska vara ljudtekniker på en liten tillställning snart där det bl.a. ska användas två pianon. Mixerbordet har två stereoingångar med tele-anslutning. Stageboxen har har även denna 4 tele-ingångar, d.v.s. 2 stereoingångar. Kanjag kopplas in pianona i stageboxens kontakter med teleanslutning för att sedan koppla in dessa kanaler i mixerbordets line in? Gör jag så här måste jag väl inte ha en linebox eftersom XLR-kontakter inte används?...Eller är jag helt ute och cyklar:P
teddawid Postat 17 november 2005 Postat 17 november 2005 Är det digitalpianon så är det line-signal ut och då funkar det utmärkt, ska du däremot micka upp dem så måste du koppla in i mic-preamparna och de har ju som regel XLR-ingångar
Humor Postat 17 november 2005 Trådstartare Postat 17 november 2005 Grymt! Men hur är det med signalen. Är den balanserad så att man inte får in massa störningar när man gör på detta vis? Jag hade itne tänt att micka upp elpianona utan bara lina...
teddawid Postat 17 november 2005 Postat 17 november 2005 Vet inte om de är balanserade eller inte, det kan vara det ena eller det andra. Vet inte hur det brukar vara som regel på digitalpianon. Vill du undvika störningar dock så håll ljudkablarna borta från elkablar och om du verkligen måste korsa en ljudkabel med en elkabel så korsa dem 90 grader mot varandra.
Recommended Posts
Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera
Du behöver vara medlem för att delta i communityn
Bli medlem (kostnadsfritt)
Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!
Bli medlem nu (kostnadsfritt)Logga in
Har du redan en inloggning?
Logga in nuLogga in här.