Threshold Postat 17 november 2005 Postat 17 november 2005 (redigerat) Hej, skulle vilja ha tips på om det finns någon hårdvaru (analog) kompressor som lämpar sig extra bra för "pump" i elektronisk dansmusik. Dvs. en kompressor som verkligen flåsar sexigt när man drar upp ration. 😆 Lite liknande OtiumFX Beatpuncher (VSTplug) kanske 🙂 Redigerat 17 november 2005 av Threshold
sw9 Postat 19 november 2005 Postat 19 november 2005 Du kan ju alltid titta på föjande... Presonus ACP88, Presonus CL44. åså har du ju värstingen Focusrite Liquid (digital hårdavara spm kan emulera 40 olia preamps och kompresorer). Det är bara att börja spara kan jag säga. ronny.Q
suedehead Postat 19 november 2005 Postat 19 november 2005 (redigerat) det finns inga genvägar till det perfekta pumpet 🙂 men ett tips är att använda en exciter 🙁 Redigerat 19 november 2005 av suedehead
tRasH cAn maN (oregistrerad) Postat 20 november 2005 Postat 20 november 2005 det finns inga genvägar till det perfekta pumpet 😄 men ett tips är att använda en exciter 😆 Tja... En exciter kan vara bra till mycket, men att få igång ett "pump" fixar den inte. Det är ett jobb för en kompresson. (En exciter lägger på synteserade övertoner.) /tRasH
suedehead Postat 23 november 2005 Postat 23 november 2005 det finns inga genvägar till det perfekta pumpet 😆 men ett tips är att använda en exciter 😆 Tja... En exciter kan vara bra till mycket, men att få igång ett "pump" fixar den inte. Det är ett jobb för en kompresson. (En exciter lägger på synteserade övertoner.) /tRasH alldels riktigt, undrar vad jag tänkte på 😆
Eliasson Postat 23 november 2005 Postat 23 november 2005 Denna kompressor upplevde jag som aggresiv och "pumpig" när jag jobbade med den. Det var iof ett tag sedan, men jag kommer ihåg att den kändes fet. Borde gå att få tag på relativt billigt om du letar lite. Kan finnas beggad på börsen om du har tur. Har för mig att den kostade runt 11 lök när den kom. Annars kan denna vara ett alternativ. Lite brusig kanske, men det går att få bra däng med den. Säkerligen billigare än DBX ´en. /E
joachime Postat 23 november 2005 Postat 23 november 2005 (redigerat) Orden "pumpande kompression" associerar jag med den här: Valley People Dynamite Jag jobbade i en A/V-buss för ungefär tio år sedan. I ett hörn av racket satt en Dynamite. Det tog ett tag innan jag vågade/hann pröva den. Men vilket drag! Helt omöjlig att använda till tal (vilken var den vanligaste ljudkällan i den bussen), men till sidechain-komprimering var den helt otrolig. Om ni har möjligheten att testa en Dynamite, gör det! 😏 Edit: Skrev fel... Redigerat 23 november 2005 av joachime
Recommended Posts
Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera
Du behöver vara medlem för att delta i communityn
Bli medlem (kostnadsfritt)
Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!
Bli medlem nu (kostnadsfritt)Logga in
Har du redan en inloggning?
Logga in nuLogga in här.