Jump to content
Annons

Recommended Posts

Postat

* LÅTNAMN: Sweet Sorrow

* ARTIST/GRUPP: Pontus

* GENRE: Chillout electronica

* LÅTLÄNGD: 3:54

* KOMPOSITÖR: Fredrik Johansson

* PRODUCENT: Fredrik Johansson

* INSPELNINGSÅR: 2003-2004

* FORMAT: mp3

* STORLEK: 3 mb

* STATUS: Klar

Jag tänkte lägga upp lite tidigare verk som jag höll på med som skiljer sig markant från den stilen jag har i E-mortal.

Så ta o släng upp fötterna, luta dig tillbaks i stolen, njut av en kopp kaffe och lyssna på lite chillout 😕

Låtarna är från ett chillout projekt jag gjorde för en kund som var i butiker och på deras hemsida. Men efter att det användes ett kort tag så fall det liksom bort, plus att vi var för dyra på hemsidor, så musiken försvann där med. Så det känns lite tråkigt att inte få dela med sig av musiken man lagt ner tid på att göra 😲

Kom gärna med kommentarer om vad ni tycker 😉

Här är låten:

Annons
Postat

Jag hör ingen skillanad på detta och Enya. Vilket för din del är ett fint betyg! Hittar endast en grej som är lite negativt. Gitarren slår igenom i ljudbilden på en del ställen.

Postat

Tack som fan! 😄

Om de e någon som vill lägga sång så är det bara att köra på :rolleyes:

Jo, gitarrljudet är väl inte det bästa 😄

Postat

Det låter Atmosphere, men jag hör säkert fel. Snyggt. Jag är inte heller förtjust i gitarrljudet, men låten är snygg. Ett tag undrade jag om det verkligen var riktig gitarr....(?) ☺️

Postat

Oooo ja, mycke mycke Atmosphere ☺️

Fan, lätt att använda för mycket av de goda 😉

Tror gitarrsamplingen kom från sampletank.

Postat

Som andra har sagt, så kunde gitarrljudet vara bättre. Men jag tycker det här låter skönt och harmoniskt. 😄

Postat (redigerat)
Tack som fan! 😄

Om de e någon som vill lägga sång så är det bara att köra på 😉

Jo, gitarrljudet är väl inte det bästa 😆

Tänkte...eller rättare sagt så jag sjöng jag detta ikvöll 😱

kolla denna varianten av sång...ett litet tips hur det kan färga just denna låten..

Dock måste jag be om ursäkt för att jag sabbat kvaliten på på ljudet..men kanske det iaf kan förstås hur jag tänker!

Lyssna på låg volym då sångnivåerna varierar....och lite slarvigt sjunget av mig...men iaf en idé... 😄

Redigerat av Valdez
Postat (redigerat)
Tack som fan! 😄

Om de e någon som vill lägga sång så är det bara att köra på 😄

Jo, gitarrljudet är väl inte det bästa 😄

Tänkte...eller rättare sagt så jag sjöng jag detta ikvöll 😆

kolla denna varianten av sång...ett litet tips hur det kan färga just denna låten..

Dock måste jag be om ursäkt för att jag sabbat kvaliten på på ljudet..men kanske det iaf kan förstås hur jag tänker!

Lyssna på låg volym då sångnivåerna varierar....och lite slarvigt sjunget av mig...men iaf en idé... 🙂

Postar man låtar kl 22.22, så händer det något bra....? 😉

Skrikig röst kanske, men annars sjunger du fint! 😱

Redigerat av Danabacken
Postat (redigerat)
🙁

Tänkte precis ladda ner o lyssna

Hmmm...jag trodde att du redan hade lyssnat...ok det är skrikig sång här o var..stilen är inte vad jag är van att sjunga till...men här kommer den igen då!

Tar ut denna länk nu, låter den andra länken vara kvar någon dag till.. 🙂

Redigerat av Valdez
Postat

Asskönt ju 🙁

Du har jäkligt skön röst!

Tror han menar att skrikigheten va att det va lite brus bara.

Tror de skulle funka bättre o ha "sweet sorrow" mer melankoliskt och lugnare istället för korus (fast de låter ju bra 🙂 ), plus kanske en till "sweet sorrow" i mer viskande röst precis efter.

Kalasbra

Postat
Asskönt ju 🙂

Tror de skulle funka bättre o ha "sweet sorrow" mer melankoliskt och lugnare istället för korus (fast de låter ju bra 😄 ), plus kanske en till "sweet sorrow" i mer viskande röst precis efter.

Kalasbra

Ja jag gjorde sången ikväll...så man kan väl säga att den är ett utkast.. 🙂

Min mick är inte den bästa för att sjunga denna typen av sång..skulle nog vara kondensator mikrofon och typ nära, tror skulle passa bättre..

men det var en idé...så man får lite feeling för hur den kan låta med sång.. 🙂

Kören är vinglig.. sjöng sopranläge på vissa stämmor vilket gör att det vibrerar olika...och låter krock.. 🙁

men ska ta bort den och testa en mer melankolisk variant då...

Får fixa det framöver..nu är det försent att sjunga...hahahaha...ja du vet grannarna blir galna...hahaha

Postat (redigerat)
Asskönt ju 😄

Tror de skulle funka bättre o ha "sweet sorrow" mer melankoliskt och lugnare istället för korus (fast de låter ju bra 😎 ), plus kanske en till "sweet sorrow" i mer viskande röst precis efter.

Kalasbra

Här kommer en ny variant...ändrat lite här o där...och det är nog det som jag fixar med mina resurser här hemma, men har lagt en annan körvariant på första körvändan...därefter behöll jag de andra men straighta till dem lite, dock är de fortfarande lite vingliga..sjunger ju i ett högre läge än jag brukar... 😄

plus en viskning till efter första versen...dock ett annat ord..eftersom jag testade med sweet sorrow som du sa..men det lät skumt.

Vet inte om verserna håller..men tycker på någotvis att det ska vara sparsamt med sång..eftersom att uttrycket i det instrumentella ska fram..

la också en kör som är lite out i mitten..du lär nog höra när den dyker upp.. 🙂 ..jag liksom hörde tonerna och var tvungen att testa..och den går ju att radera om du tycker det blir för out!...

Kör raka rör..det är viktigt att säga det man gillar men också absolut det man inte gillar..😄

Redigerat av Valdez
Postat

Asså, de låter bra! 🙂

Du kan väl spara det spåret alt. skicka till mig. Jag håller ju på med E-mortal nu så jag måste fixa klart det projektet först 😕

Postat

Ja jobbar man in sången mer så kan det nog bli riktigt bra faktiskt..en del nivåskillnader i sången nu som stör..och körerna är ju på gränsen..

Det blev lite rockfeeling i chilloutstilen...och det är ju inte fel.. 😄

Postat
Tack som fan! 😎

Om de e någon som vill lägga sång så är det bara att köra på 😲

Jo, gitarrljudet är väl inte det bästa 😆

Tänkte...eller rättare sagt så jag sjöng jag detta ikvöll 😎

Lyssna på låg volym då sångnivåerna varierar....och lite slarvigt sjunget av mig...men iaf en idé... 🙂

Postar man låtar kl 22.22, så händer det något bra....? 🥰

Skrikig röst kanske, men annars sjunger du fint! 😱

Tack för respons!...Sången var mest ett litet tips...

Jag tror på denna jättefina låt!...Väldigt sångbar!

Med lite bättre tekniska resurser här hemma och när rösten grillats lite så kan jag nog få till en riktigt bra sång!

Om inte annat så hoppas jag på att Drik bestämmer sig för sång till denna låt då den känns som den har möjligheter.... 🙂

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
  • Skapa ny...

Viktig information om kakor (cookies)

Vi har placerat några kakor på din enhet för att du ska bättre ska kunna använda den här sajten. Läs vår kakpolicy och om hur du kan ändra inställningar. Annars utgår vi från att du är bekväm med att fortsätta.